www.infoglobe.sk » Taliansko: Vulcano, alebo môže za to televízia

Taliansko: Vulcano, alebo môže za to televízia

Publikované: 28.1.2013
Raz večer, pred šiestimi rokmi, som pozerala v televízii veľmi vydarený dokument Krásy európskeho pobrežia. Medzi všetkými predstavenými destináciami ma najviac zaujali Liparské ostrovy, ktoré sa nachádzajú v južnej časti Talianska, v tesnom susedstve Sicílie a skladajú sa zo siedmich obývaných ostrovov.

Na prvý pohľad som sa zamilovala do jedného z nich, s názvom Vulcano. Bola som ohromená nádhernými leteckými zábermi dymiacej sopky na blízkom ostrovčeku Stromboli, malými plážami a priezračným tyrkysovým morom a chcela to všetko vidieť na vlastné oči. A tak sa stalo, že som vábeniu Vulcana neodolala a vydala som sa ho nasledujúce leto preskúmať a prežiť tam svoju, ako sa následne ukázalo, najkrajšiu dovolenku.

útesy

Pretože som človek zvedavý a milujúci pohyb, vycestovala som na svoje vysnené miesto s cestovnou kanceláriou, ktorá sa špecializuje na poznávaciu zájazdy spojené s turistikou. Táto voľba sa ukázala ako veľmi šťastná. Boli sme ubytovaní v malých poschodových domčekoch v rezidencii Vulcano Blu, v pokojnejšej časti ostrova. K rezidencii patrila aj súkromná pláž. Celý ostrov bol posiaty malými útesmi obklopenými plážami s rôznorodým piesočným povrchom. Celým ostrovom sa vinul silný zápach síry, ktorý som po čase prestala vnímať. Doma sa dokonca premenil na vôňu, ktorá sa držala vo veciach aj po niekoľkých vypraniach a bezpečne vo mne prebúdzala krásne spomienky na toto miesto.

Na ostrove som nenašla ľuďmi preplnené kilometrové pláže, veľké lunaparky, ulice narvané obchodmi a ich zákazníkmi, ani nočné bary a množstvo diskoték, ale zato pokojné miesto, so základnou vybavenosťou a s okúzľujúcou prírodou, kde čas prestával plynúť.

bahenné kúpele

Počas týždňového pobytu som preskúmala celé Vulcano, zúčastnila som sa niekoľkých poznávacích výletov na okolité malebné ostrovčeky, kde som si užila plávanie na voľnom mori a prežila nezabudnuteľnú romantickú večeru na palube lode pri západe slnka. Napriek tomu všetkému vo mne najhlbšie zážitky zanechali výstupy na okolité nádherné sopky a hory. Po prvýkrát som na vlastnej koži spoznala pravý význam slova „treking“ a podľahla jeho kúzlu. Spoločne s našou úžasnou zájazdovou partiou a skvelou sprievodkyňou sme zdolali všetky najbližšie vrcholy. Prežili sme pri tom krásne chvíle, na ktoré do teraz veľmi rada spomínam.

fumaroly       pohľad z Gran Cratere      výhľad z útesov

Gran Cratere

O jednu z nich sa s vami teraz rada podelím. Zo začiatku malo ísť o výlet trvajúci tri hodiny, ale nakoniec sa pretiahol na celý deň. Pri výstupe na najvyšší vrcholok súostrovia sa nám podarilo zle odbočiť. Celý deň sme blúdili okolo hory a snažili sa dostať k jej vrcholu priamou cestou po svahu, obohnaného opunciami, kameňmi a zakrpatenými stromčekmi. Ani počasie nám príliš neprialo, bolo úplné bezvetrie a tridsať stupňov v tieni. Náš zmysel pre humor rástol spoločne so zvyšujúcou sa únavou. Avšak všetka tá námaha stála za to. Na vrchole nás čakala nádherná odmena, celý najbližší svet nám ležal pri nohách. Videli sme prírodu a dedinku pod nami aj nekonečné more a okolité ostrovy. Cestu späť sme museli zvládnuť v rekordnom čase, aby sme stihli poslednú loď smerujúcu na náš dočasný domov Vulcano. Do našich apartmánov a postelí sme sa vrátili celí špinaví, odrení, smädní, ale šťastní. Od tej doby navštevujem Vulcano iba vo svojich spomienkach, ale pevne verím, že až povyrastie môj malý syn Matyáš, tak sa tam s ním vrátim a zoznámim ho so všetkými krásami tohto miesta.

lávové príšerky

Text/foto: Beatrice Jeníková-Orsáková

Preklad: O. Maňáková

Taliansko raz, Taliansko znovu!
Publikované: 22.9.2009
Dnešná dovolenková turistika v cudzine je bohatšia, než pred niekoľkými desiatkami rokov – otvárajú sa pred nami vzdialené a exotické destinácie, lákajúce návštevníkov svojou nezvyčajnosťou a pozoruhodnými zážitkami. Ale málo platné, niektoré aj európske krajiny sú akési evergreeny. Stále sa do nich vraciame a nikdy nám nezovšednejú. Takým miestom je aj Taliansko, kolíska európskej kultúry, umenia

Taliansko: Alpentrip IV. - Trento
Publikované: 2.9.2012
Dnes nás čaká menšie zastavenie v meste, ktoré však z bežných cestovateľov navštívi len skutočný obdivovateľ sakrálnej architektúry. Bude to zastávka v meste, kde sa spája stredoeurópske a talianske kultúrne dedičstvo.

Taliansko: Alpentrip V. - Lago di Garda I.
Publikované: 9.9.2012
Lago di Garda - akési synonymum aktívnej dovolenky, ktorá každoročne láka státisíce turistov do jednej z najatraktívnejších alpských lokalít, kde si na svoje prídu predovšetkým milovníci všetkých druhov horskej turistiky, cyklistiky i windsurfingu.

Taliansko: Alpentrip V. - Lago di Garda II.
Publikované: 16.9.2012
V druhom pokračovaní našej zastávky pri známom severotalianskom jazere sa budeme viac venovať ľahkej horskej turistike než vodným radovánkam či horolezeckému dobrodružstvu, o ktoré tu ale tiež rozhodne nie je núdza.

Taliansko: Alpentrip V. - Lago di Garda III.
Publikované: 23.9.2012
Už siedmou časťou pokračuje naša cesta po alpských krajinách, a to sme na ňu vyrazili iba pred necelým týždňom. Dnes sa opäť vydáme na cestu, ktorá nás cez východný breh jazera zavedie do letoviska Sirmione v najjužnejšej časti Lago di Garda, aby sme ďalej cez Veronu dorazili až do Benátok.

Taliansko: Alpentrip VI. – Verona
Publikované: 30.9.2012
Vyskytnúť sa na severe Talianska a nenavštíviť Veronu, by bol doslova hriechom. Na ceste do Benátok rozhodne niet zaujímavejšieho miesta, kde stráviť pár hodín, urobiť si krátku prechádzku, dať si kávu či úchvatnú zmrzlinu.

Talianska: Alpentrip VIII. - Stratení v Benátkach I.
Publikované: 7.10.2012
Miesto, ktorému kúzlu musí podľahnúť každý, kto sa trebárs len na pár hodín túla krivoľakými uličkami nad kanálmi tohto jedinečného mesta. O to viac, keď sa v ňom regulárne stratíte, ako sa to podarilo nám.

Taliansko, Bari: výlet do južného Talianska
Publikované: 5.7.2013
Bari je hlavným mestom rovnomennej talianskej provincie. Známe je tiež vďaka prístavu a pre svoj charakter univerzitného mesta. Nachádza sa tu napríklad Polytechnická univerzita alebo Barijská univerzita, na ktorej študuje okolo 70 tisíc študentov (pre porovnanie na Karlovej univerzite študuje približne 50 tisíc študentov).

Taliansko: Janov – Piazza Giacomo Matteotti
Publikované: 13.6.2014
Leto už sebavedomo dorazilo do našich končín s teplotami, ktoré hravo prekračujú 30 stupňov Celzia. Prvý júnový týždeň a vysoké teploty u mnohých isto vyvolávajú myšlienky na blížiacu sa dovolenku, pokiaľ možno strávenú pri mori.

Taliansko: Janov - prísľub romantickej dovolenky
Publikované: 20.6.2014
Dnes opäť pokračujeme v prechádzkach po Janove, jednom z hlavných miest talianskej kultúry a histórie. V minulých dieloch sme sa dozvedeli niečo o Piazza Ferrari alebo Piazza Giacomo Matteoti. Dnes sa pozrieme na ďalšie charakteristické oblasti mesta a snáď vám pomôžeme naladiť sa na blížiace sa leto a dodáme vám inšpiráciu pre prípadnú dovolenku.

Taliansko: Alpentrip III. - Návšteva u ľadového muža
Publikované: 26.8.2012
Tretie pokračovanie našej cesty po Alpách venujeme mestu Bolzano, ktorého najväčšou atrakciou sa stala postava muža z doby medenej, ktorého ostatky sú spolu s nadmieru zaujímavou výstavou súčasťou expozície Juhotirolského archeologického múzea.

Taliansko: Alpentrip II. - Brennerom do Južného Tirolska
Publikované: 19.8.2012
Druhá časť cesty nás zavedie cez Brennerský priesmyk do Južného Tirolska, za červeným vínom, pálenkou a spomienkou na K. H. Borovského.

Taliansko, Palermo II. - Lesk a bieda sicílskej metropole
Publikované: 17.8.2012
Dnes s nami prejdete niektoré zo zaujímavých pamiatok, ktoré toto mesto skrýva vo svojich útrobách.

Taliansko raz, Taliansko znovu VII.
Publikované: 20.9.2010
Všetko má svoj koniec, a ako mal koniec náš pobyt na Ischii, bude mať koniec aj náš seriál. Pri odjazde bude pre vás dôležité stihnúť trajekt najneskôr okolo jedenástej – len tak zvládnete dlhú jazdu po diaľnici, pri ktorej sa už nebudete až tak dívať vpravo ani vľavo. Budete len hltať kilometre.

Taliansko raz, Taliansko znovu VI.
Publikované: 26.6.2010
Keď budete na Ischii, určite budete chcieť zájsť trajektom pozrieť sa na Capri. Kedysi to bolo letné sídlo cisárov Augusta a Tiberia a v minulosti tu trávili svoje dovolenky mnohé slávne osobnosti – o. i. tu bol aj T. G. Masaryk či M. Gorkij, jazdil sem I. S. Turgenev a ďalší, svoje vily tu mali spisovatelia A. Munthe a C. Malaparte.

Taliansko, Sicília: Valle dei Templi - pamiatka na slávnu minulosť
Publikované: 24.8.2012
Na Sicílii je mnoho miest, na ktoré môžu byť jeho obyvatelia pyšní, avšak Valle dei Templi stojí v ich popredí a spomienka na jeho návštevu vám ešte dlho zostane v pamäti.

Súvisiaca fotogaléria

Taliansko, Benátky: Jeden večer v Benátkach
Letný večer v Benátkach... Foto: Jan Chaloupka, júl 2012

Taliansko, Sicília: Agrigento I.
Prejsť päťdesiattisícové Agrigento znamená blúdiť, často šliapať do kopca, spletitými, úzkymi a p...

Taliansko, Sicília: Valle dei Templi II.
Opäť sa s nami vydajte medzi gigantické zrúcaniny chrámového komplexu starovekého Akragasu. Tex...

Taliansko, Sicília: Valle dei Templi I.
Valle dei Templi je dnes už iba tieňom monumentálneho starovekého gréckeho komplexu, ktorým sa pý...

Pohľady na Sicíliu
Sicília je najväčším ostrovom v Stredomorí. Jej atmosféra je rovnako pohlcujúca ako je spaľujúca ...

Taliansko: Pompeje
Vitajte v Pompejach, v meste, ktoré bolo pýchou rímskej ríše a zaniklo živelnou katastrofou ... ...

Taliansko: Maják v Bibione
Málokto z návštevníkov jadranského letoviska Bibione na Benátskej riviére videl zblízka maják Al ...

Taliansko: Benátky – rozhľad zo zvonice
Campanilla (zvonica) oproti chrámu svätého Marka patrí k stavbám, ktoré vytvárajú typickú benátsk...

Jeseň v talianskych Dolomitoch
Tí, ktorí už dávno objavili Dolomity a kraj Alta Badia, vedia, že okrem vynikajúcich podmienok na...

Hravá zima

1. cena redakcie:
Zimný balíček od eshopu Tatrica.sk
2. cena redakcie:
Vstupenky na vybrané predstavenie v STARS auditorium (súťaž prebieha na FB)

1.3.2024
Nádherný klenot cisárskeho dedičstva, zámok Schloss Hof otvára svoju veľkolepú hlavnú sezónu 9. marca 2024. Jedinečný komplex budov s luxusne zariadenými zámockými komnatami, barokovými záhradami a rozsiahlym statkom na ploche takmer 70 hektárov, tvorí umelecký celok a pozýva na nezabudnuteľnú cestu časom.
Klub slovenských turistov, Fakulta informatiky РEVŠ a OZ Karpaty Vás pozývajú na 38. ročník medzinárodného stretnutia expedičných turistov a netradičných cestovateľov EXPEDÍCIE 2024.
13.2.2024
Pozývame vás na 3 dni plné inšpirácie so 48 cestovateľskými prezentáciami a diskusiami, ktoré sa uskutočnia od 1. do 3. marca 2024 v bratislavskom Dome kultúry Ružinov.