www.infoglobe.sk » Salvádor, Alegría – cesta k lagúne

Salvádor, Alegría – cesta k lagúne

Publikované: 24.2.2020
Zo San Salvadoru vychádzame ráno okolo deviatej autobusom do mesta Usulután a máme namierené do mesta Alegría. Toto malé mesto, ktoré má zhruba 15 tisíc obyvateľov, sa nachádza v nadmorskej výške vyše 1240 metrov a je obklopené kávovými plantážami, ktoré tvoria hlavný zdroj príjmov. Do roku 1891 nieslo mesto názov Tecapa, čo v jazyku nahuatl znamenalo „lagúna“ alebo „kamenitá rieka“. Potom bolo mesto premenované po bývalom katolíckom biskupovi, ktorý pracoval na rozvoji obce.

V Alegríi je príjemný pokoj, na námestí sa konajú len tradičné trhy. Toto miesto už objavili aj turisti a je to na ňom poznať. Chodia sem však skôr miestni turisti a nie zahraniční.

trhy

Medzi najväčšie atrakcie patrí La Laguna de Alegría. Nachádza sa asi 2 km od mesta, spočíva na dne kráteru sopky Tecapa a považuje sa za jedno z najkrajších miest v tejto krajine. Vďaka minerálom a síre je voda lagúny zelenkavá a údajne má liečivé vlastnosti. K lagúne je z mesta ľahký prístup, je to taká menšia prechádzka do kopca po vyjazdenej ceste. Ideme okolo rôznych záhrad a domov a cesta pretína kávové plantáže.

cesta k lagúne

La Laguna de Alegría

Vstup k lagúne je síce spoplatnený, ale v prepočte sme platili len zhruba 6 Kč (približne 25 euro centov) za osobu. Prichádzame k smaragdovo zelenej lagúne, ktorá je v tomto období menšia, čo nám napovedá okolitý vyschnutý breh. Tiež je dosť cítiť sírou, takže sa ani neodvažujeme vo vode okúpať. Okolo lagúny je približne dvojkilometrová cesta, po ktorej sa je možné prejsť dookola.

La Laguna de Alegría   La Laguna de Alegría

Obľúbeným miestom v meste je aj vyhliadka, kde sa turisti schádzajú a čakajú na západ slnka, aby si mohli urobiť pekné fotky.

vyhliadka

Okrem mesta a lagúny sme si prešli malou farmu, ktorá patrila k nášmu hostelu. Majitelia nás tu previedli a vysvetlili, čo všetko pestujú. Jediné, čo nás trochu zarazilo, bolo množstvo odpadkov. Všade. To sa však v Salvádore postupne mení, v roku 2019 bolo mesto Alegría vyhlásené za jedno z najčistejších miest v krajine.

Ráno sa pri raňajkách ešte pozrieme, ako miestni policajti behajú a cvičia s chlapcami na ihrisku. Je to tu taká forma prevencie. Polícia sa im venuje, aby mladí nemali tendenciu pridávať sa k miestnym gangom.

výhľady   západ slnka

Majiteľ hostelu ide do mesta San Miguel, a tak nás vezme so sebou. Odporúča nám zostať v meste, pretože je vraj veľmi pekné, my sa ale vydávame až do mesta La Union, pretože na ďalší deň už chceme prejsť do Nikaraguy. Čaká nás však prejdenie hraníc Hondurasu. Ako to tu už poznáme, bude to naháňanie autobusu a platenie ďalších zbytočných poplatkov za opustenie alebo vstup do krajiny. Ale to nás neodradí!

GPS: 13°30'28.8"N 88°29'18.3"W

Text a foto: Tomáš Novák

Preklad: O. Maňáková

Salvador – Joya de Cerén a San Salvador
Publikované: 17.2.2020
Už v Guatemale sme sa rozhodovali, či sa vydať do Salvadoru alebo Hondurasu. Ani jedna krajina nepatrí k tým bezpečným, tak sme sa nakoniec rozhodli pre El Salvador. Pravda je, že väčšina vrážd a prepadnutí sa odohráva medzi miestnymi gangami a nejaké základné bezpečnostné pravidlá pre turistov treba dodržiavať všade. Takže sa nebojíme a vyrážame!

Nikaragua, León – mesto v koloniálnom štýle
Publikované: 2.3.2020
Konečne sa ocitáme v Nikarague, najväčšom štáte Strednej Ameriky s veľmi rozmanitou krajinou a sme na ňu veľmi zvedaví. Nikaragua je známa ako „krajina jazier a sopiek“ a primárne je rozdelená do troch oblastí: na severovýchodné hory, tichomorské pobrežie a karibské pobrežie.

Jarné potulky prírodou

25. 4. – 30. 6. 2024
1. cena:
Fotokniha a turistická mapa od vydavateľstva CBS
2. cena:
Trilógia Turistické Slovensko od vydavateľstva Dajama
3. cena:
Darčeková kazeta s produktami Vincentka
1. cena redakcie:
Poukážka na nákup v e-shope Viatrek v hodnote 50€
2. cena redakcie:
Šperk od Zlatníctva MILI (OC DUBRAWA)
3. cena redakcie:
Cestovateľský balíček od portálu infoglobe

9.4.2024
Krásy Slovenska, Trenčín región a KST Dubnica nad Váhom vás pozývajú na 59. stretnutie čitateľov časopisu Krásy Slovenska, ktoré sa uskutoční tradične poslednú májovú sobotu, tentokrát na Vršatských bradlách.
Objavte najkrajšie turistické miesta s trilógiou kníh Turistické Slovensko. Trojica knižných sprievodcov pozýva spoznávať prírodné zákutia, krásne scenérie, výhľady a inšpiruje pri plánovaní výletov. Vydanie unikátnej trilógie môžete teraz podporiť priamo na StartLabe.