www.infoglobe.sk » Z Prahy k brehom Atlantiku XIX.

Z Prahy k brehom Atlantiku XIX.

Publikované: 26.3.2011
Prechádzka po Madride.

18. deň (štvrtok) – Výlet do Madridu

Budík sme mali nastavený na ôsmu hodinu ráno, aby sme čo najskôr vyrazili na dnešný celodenný výlet po Madride. Včera večer, keď sme prišli uťahaní do móstoleskej Formule, sme si neobjednali raňajky, ale ráno sme si uvedomili, že v skorých dopoludňajších hodinách nie je také jednoduché nájsť Nenápadný vstup do Museo del Pradootvorený obchod, takže sme si za ne nakoniec doplatili. Hody v podobe croissantov, marmelád, masla, džúsu, kávy a ďalších dobrôt sa mohli začať.

Rovnako ako na drvivej väčšine Pyrenejského polostrova aj pre Madrid platí, že znesiteľné počasie trvá tak do desiatej hodiny rannej, taktiež ulice sú do tej doby pomerne pokojné a obchody sa otvárajú okolo deviatej, desiatej (okrem pekární).

Naším prvým cieľom sa stalo slávne Museo del Prado, ktoré sa nachádza hneď vedľa obrovského Parque del Retiro a Kráľovskej botanickej záhrady, do ktorej môžete za zanedbateľné drobné nahliadnuť. Nemenej slávne Museo Thyssen-Bornemisza stojí len pár sto metrov od neho. A pokiaľ si budete istí, že navštívite aj Centro de Arte Reina Sofia (to ponúka to najlepšie zo súčasného moderného umenia), určite sa vám vyplatí zakúpiť jednorazovú „multivstupenku“ do týchto troch najslávnejších galérií, ktorá platí vo všetkých budovách po dobu jedného roku.

Jeden z mnoha kostelůMadridMadridV ulicích Madridu

Museo del Prado je obrovské a sami sme sa presvedčili, že sa tu dá, bez toho aby ste si to uvedomili, stráviť aj niekoľko hodín a skutočným milovníkom umenia isto nepostačí ani celý deň, pretože je tu vystavených okolo 7000 exponátov. Bohužiaľ fotenie je v celej budove zakázané, chuť sme si však spravili v oficiálnom obchodíku so suvenírmi, kde si môžete zakúpiť aj niektoré vystavené diela vytlačené na kvalitnom papieri, takže doma ich stačí nechať iba zarámovať. Aspoň stručne zmienime, akých majstrov tu môžete obdivovať: Goya, Velázquez, El Greko, Bosch, Botticelli, Rafael, Tizian, Dürer, Rubens, Vermeer, Lawrence. Pre viac informácii sa pozrite na oficiálne webové stránky.

Prehliadka Prada nám zabrala celé dopoludnie, a keď sme sa opäť ocitli v madridských uliciach, bolo už okolo jednej hodiny a teda čas obeda. Architektúra, aspoň v tej časti mesta, ktorou sme prechádzali, bola veľmi podobná Barcelone. Všade boli rozosiate menšie i väčšie bary, reštaurácie, galérie a páčili sa nám sťahovacie plechové štíty výkladov, ktoré boli väčšinou nápadito pomaľované. Nakoniec sme zapadli do malého a príjemného talianského podniku, ktorý sa chválil varením tradičných druhov cestovín a samozrejme pizzou. Do pol hodiny nám milá čašníčka, ktorá sa nás pýtala, či nie sme zo Slovenska, priniesla nečakane veľké porcie jedla, ktoré sme nakoniec hrdinne zjedli.

MetropolisMadridVelázquezSkleničkář - hudebník

Neďaleké Museo Thyssen-Bornemisza ponúka jednu z najrozsiahlejších súkromných zbierok európskeho umenia, najznámejšie sú diela (spolu ich tu je cca 800) od autorov ako Rembrandt, Rubens, Saenredam, Dalí, van Eyck, Bacon, Kirchner, Carpaccio, Canalleto alebo Caravaggio. Viac informácií o galérii nájdete na oficiálnych webových stránkach.

Od múzejnej časti Madridu sme sa vydali smerom k Plaza de Oriente, ktorému dominuje jazdecká socha kráľa Filipa IV. Okolo parku, kde si človek môže v určitých miestach aj ľahnúť do trávy, sa nachádza veľké množstvo kaviarní s vonkajšími záhradkami. Námestie priamo vyzýva k Plaza de Oriente - parkpauze na kávu, ktorú sme si s chuťou dali a po krátkej prestávke pokračovali ďalej po Plaza de Oriente okolo monumentálneho kráľovského paláca. V tejto časti mesta sa ulice viac a viac plnili turistami a neustále sa nám stávalo, že niekto do nás vrážal alebo naopak. Častokrát sme videli aj rôznych pouličných umelcov, z ktorých nás niektorí naozaj prekvapili, pretože sme nečakali, že v uliciach uvidíme napríklad symfonický kvintet alebo muža hrajúceho na pohároch, čo bol skutočne pozoruhodný výkon. Pokračovali sme smerom k rušnému námestiu Plaza de la Independencia, ktorému dominuje bývalá mestská brána Puerta de Alcalá, postavená Karlom III. roku 1778, ktorá patrí medzi najvýznamnejšie dominanty Madridu. V tom čase sa však už začínalo stmievať, a preto sme sa museli vydať smerom k nášmu autu zaparkovanému neďaleko Museo del Prado.

KvintetPlaza de OrientePuerta de Alcalá

Mesto skutočne ožíva až večer. Ľudia sa začali strácať v rôznych baroch, kaviarňach a ďalších podnikoch. Prechádzali sme vedľajšie uličky, ktoré nedosahovali čistoty hlavných tried, a pomaly sa dostali späť k autu a následne do neďalekej Formule.

Nabudúce: Madrid - deň druhý

Text: Maxim Kucer & Jakub Štantejský

Foto: Maxim Kucer & Jakub Štantejský

Preklad: O. Kubáčková

Z Prahy k brehom Atlantiku I.
Publikované: 13.11.2010
Tím Infoglobe.cz podnikol tento rok výpravu do krajín Pyrenejského polostrova. V nasledujúcich týždňoch si budete môcť prečítať naše zážitky, poznatky, prehliadnuť si fotky a možno sa aj inšpirovať čo navštíviť atď. V prvom diely načrtneme, prečo sme sa na túto cestu vydali a čo je potrebné si vziať so sebou alebo čo je nutné zariadiť. Dúfame, že sa budete pri čítaní nášho cestopisu dobre baviť!

Z Prahy k brehom Atlantiku XIII.
Publikované: 12.2.2011
Blúdenie v malebných uličkách Córdoby a návšteva fantastickej Mezquity.

Z Prahy k brehom Atlantiku XIV.
Publikované: 19.2.2011
Zo Španielska sa presúvame do susedného Portugalska.

Z Prahy k brehom Atlantiku XV.
Publikované: 26.2.2011
Celý deň na nohách v Lisabone.

Z Prahy k brehom Atlantiku XVI.
Publikované: 5.3.2011
Studený Atlantik a siestový Aljezur.

Z Prahy k brehom Atlantiku XVII.
Publikované: 12.3.2011
Útek od chladného oceánu a výlet na najzápadnejšie miesto Európy.

Z Prahy k brehom Atlantiku XVIII.
Publikované: 19.3.2011
Po dvoch nociach v Aljezure nastal čas na pomyselný klinec našej púte po Španielsku – Madrid.

Z Prahy k brehom Atlantiku XX.
Publikované: 2.4.2011
Druhý celodenný výlet po Madride.

Z Prahy k brehom Atlantiku XXI.
Publikované: 9.4.2011
Nevydarený výlet k národnému parku D’Aigüestortes i Estany De Sant Maurici.

Španielsko: Madrid - Retiro Park
Publikované: 7.11.2011
Obrovská až 350-hektárová plocha, množstvo pôvabných zákutí, upravené kríky, kvetinové záhony, lesné tienisté časti i slnkom ohrievané umelé jazero s romantickými člnkami, vzácne sochy či pamätníky a hudobníci. Taký je madridský Retiro Park. Prichádza sem denne množstvo návštevníkov, ktorí tu hľadajú oddych, romantickú atmosféru, možnosti pre aktívny šport alebo kultúrne obohatenie.

Z Prahy k brehom Atlantiku XII.
Publikované: 5.2.2011
Jedenásty deň sa vydávame do Španielmi nie práve milovaného Gibraltáru, dôležitej lodnej tepny spájajúcej Afriku s Európou.

Z Prahy k brehom Atlantiku XI.
Publikované: 29.1.2011
Desiaty deň sme sa vydali na trek v pohorí Sierra Nevada a vystúpili na druhý najvyšší vrch Španielska – Veletu (3392 m).

Z Prahy k brehom Atlantiku II.
Publikované: 20.11.2010
Po minulom úvode a pár radách pre potenciálnych cestovateľov, vás začneme sprevádzať príbehom našej expedície. Deň prvý...

Z Prahy k brehom Atlantiku III.
Publikované: 27.11.2010
O druhom dni našej cesty k brehom Atlantického oceánu.

Z Prahy k brehom Atlantiku IV.
Publikované: 4.12.2010
Počas tretieho dňa výpravy sme natešení dorazili do Španielska. A že to stálo za to!

Z Prahy k brehom Atlantiku V.
Publikované: 11.12.2010
Dnes sme sa vydali na veľkú prehliadku fantastickej Barcelony...

Z Prahy k brehom Atlantiku VI.
Publikované: 18.12.2010
Dnes sa ešte raz s nami pozriete do ulíc krásnej Barcelony.

Z Prahy k brehom Atlantiku VII.
Publikované: 25.12.2010
Deň na cestách s nečakaným výletom do prírodného parku a problémami vo valecijskom nákupnom stredisku.

Z Prahy k brehom Atlantiku VIII.
Publikované: 8.1.2011
Siedmy diel našej výpravy sme zasvätili potulkám Valenciou.

Z Prahy k brehom Atlantiku IX.
Publikované: 15.1.2011
Príjazd do magickej Granady a prvé stretnutie s historickým klenotom – Alhambrou.

Z Prahy k brehom Atlantiku X.,
Publikované: 22.1.2011
Návšteva arabskej Alhambry, pýchy Granady a celého Španielska.

Španielsko: Madrid – Katedrála Almudena
Publikované: 14.11.2011
Centrum Madridu je bohaté na zaujímavé miesta, kultúrno-spoločenské akcie, ale aj na prekrásne umelecké skvosty. Jedným z nich je Katedrála Santa Maria la Real de la Almudena, situovaná tesne pri kráľovskom paláci. Predstavuje zmes neoklasicizmu, gotiky a novorománskeho slohu. Je zaujímavá hodnotnými vitrážami, maľbami a dvoma hlavnými loďami vytvorenými krížom na seba.

Jarné potulky prírodou

25. 4. – 30. 6. 2024
1. cena:
Fotokniha a turistická mapa od vydavateľstva CBS
2. cena:
Trilógia Turistické Slovensko od vydavateľstva Dajama
3. cena:
Darčeková kazeta s produktami Vincentka
1. cena redakcie:
Poukážka na nákup v e-shope Viatrek v hodnote 50€
2. cena redakcie:
Šperk od Zlatníctva MILI (OC DUBRAWA)
3. cena redakcie:
Cestovateľský balíček od portálu infoglobe

9.4.2024
Krásy Slovenska, Trenčín región a KST Dubnica nad Váhom vás pozývajú na 59. stretnutie čitateľov časopisu Krásy Slovenska, ktoré sa uskutoční tradične poslednú májovú sobotu, tentokrát na Vršatských bradlách.
Objavte najkrajšie turistické miesta s trilógiou kníh Turistické Slovensko. Trojica knižných sprievodcov pozýva spoznávať prírodné zákutia, krásne scenérie, výhľady a inšpiruje pri plánovaní výletov. Vydanie unikátnej trilógie môžete teraz podporiť priamo na StartLabe.