www.infoglobe.sk » Z Prahy k brehom Atlantiku VI.

Z Prahy k brehom Atlantiku VI.

Publikované: 18.12.2010
Dnes sa ešte raz s nami pozriete do ulíc krásnej Barcelony.

V Barcelone narazíte na mnoho katedrál.5. deň (piatok) - Prechádzka Barcelonou podruhé

Po včerajšom maratóne sme sa rozhodli, že si trošku prispíme, aby sme si poriadne doplnili sily. Nemali sme objednané raňajky a tak sme sa museli uspokojiť s tým, čo zostalo zo včerajšieho nákupu – teda ovocie a závin. Neboli to síce raňajky šampiónov, ale aj tak sme vyrazili svieži a s cieľom vidieť jedno z najdôležitejších miest Barcelony, a vôbec celého Španielska, ale ešte skôr, než ho uvidíme, si ako predkrm dáme Múzeum Pabla Picassa, na ktoré sme sa obidvaja veľmi tešili. Vonku opäť pálilo slnko – ešte sme si na tento druh mučenia nezvykli. Na stanici prímestského vlaku sme si tentoraz sebaisto kúpili jednorazový lístok opäť na Passeig de Grácia, odkiaľ sme mali v pláne ďalej ísť už pešky. Znova sme prešli slávnu La Obchod s komiksami.Ramblu a na nej sme smerom dole k moru zahli do postranných uličiek, o ktorých sme dúfali, že nás dovedú do múzea Pabla Picassa. Boli sme prekvapení jeho rozľahlosťou – rozprestiera sa v piatich palácoch a domoch v úzkej Carrer de Montcada. Prešli sme okolo pouličného predavača hračiek, ktorý sa nás márne snažil nalákať na funky melódie, až sme došli kuÚzke stredoveké uličky. vchodu, kde sa už vytvorila rada, aj keď našťastie nie moc dlhá. Vstupné očakávajte vo výške 10 euro, zľavnené stojí 8 euro, pričom nebudete mať pocit, že ste svoje peniaze utratili zbytočne. Expozícia je totiž fantastická, múzeum sa pýši, že má viac než 3 800 exponátov, ktoré sú prierezom celoživotnej majstrovej tvorby. Jediná škoda bola, že sa nemohlo fotiť. Po dokončení prehliadky si môžete zakúpiť niečo v múzejnom obchode so suvenírmi.

Slnko na oblohe sa medzitým presunulo do nadhlavníku a aj naše žalúdky nám dávali najavo, že je čas obeda. Blúdili sme uličkami, aby sme našli nejakú cenovo prijateľnú reštauráciu (teda do cca 10 eur na Ďalší pohľad do stredovekých uličiek.jedného), ale moc sa nám nedarilo. Keď sa však zdalo, že už je najhoršie, uvideli sme veľký nápis WOK, ktorý nás k sebe priem magicky priťahoval. Pri dverách sme sa dozvedeli, že sa jedná o japonský bufet s jednotnou cenou 9 euro (v štýle „zjedz čo vládzeš“). Neváhali sme preto, vkročili dovnútra a doslova kráľovsky sa naobedovali. Z vlastnej skúsenosti vám ju nemôžeme inak než vrelo odporučiť, pretože výber je skutočne pestrý – od sushi, syrového mäsa, kreviet, až po zmrzlinu, pudingy a ovocie.

Značne preťažení sme ulicami pokračovali k Sagrade Famílii. Naším očiam zostávala kvôli hustej mestskej zástavbe pomerne dlho skrytá, prechádzali sme okolo domov, ktoré mali často krát z okien vyvesené katalánske vlajky. Ako náhle sa pred nami z ničoho nič objavila katedrála, chvíľu sme neverili vlastným očiam. Jej majestátne veže sa týčia vysoko do nebies a rady nedočkavých turistov sa vinuli ďaleko za vstupnú bránu.

Pouličný predavač.Brána. Obed.

Po zaplatení jednotného vstupného 10 eur na osobu, sme sa konečne vydali do útrob monumentu, za súčasnú podobu ktorého môžeme vďačiť Gaudímu. Ten si potrpel nie len na kolosálnosť, ale tiež na detaily, resp. odkazy z Biblie, ktorými je vonkajšia strana katedrály doslova posiata. Jej stavba začala už v roku 1882 (jej koniec sa plánuje okolo roku 2040) doslova na zelenej lúke a samotný Gaudí venoval stavbe katedrály viac než 40 rokov svojho života, pričom posledné roky dokonca býval priamo v katedrále.

Prvý pohľad na Sagradu Familiu.Sagrada Família.Detail na reliéf.

Útroby katedrály sú obstavané lešeniami a neustále sa tu pracuje. Aj vzhľadom k tomu nás osobne viac oslnil exteriér stavby než interiér. Čo vás ale určite zaujme, je múzeum katedrály, ktoré je umiestnené priamo pod ňou. Nájdete tam rôzne návrhy a plastiky a pokiaľ sa vydáte opačným smerom, do jednej z veží, za 2,5 eura vás výťah vyvezie na peknú vyhliadku na mesto.

Monumentálnu katedrálu sme boli nútení nechať za chrbtom a pokračovať ďalej v prieskume mesta. Šli sme kopcom hore a prechádzali rôzne zapadnuté uličky aj hlavné triedy a nechali sa unášať tepúcim životom Barcelony. Slnko sa už pomaly chýlilo k západu, keď sme došli do parku Güell, kde stojí mnoho budov pochádzajúcich z architektonických návrhov Gaudího. Práve v ňom prebiehal akýsi hudobný festival, na ktorom hrali rôzni umelci na rôznych miestach parku pre radosť divákov. V parku sa nachádza aj Gaudího vila, z ktorej sa dá vidieť hlavné barcelonské bulváre, tiahnuce sa až k brehom Stredozemného mora.

Umelec v parku Güell.Park GüellBarcelonska panoráma.

Späť na „našu“ zastávku ideme už iste - dole z kopca. Chceme si kúpiť nejaké noviny, aby sme si prečítali čo sa deje vo svete – české v trafikách nemajú, tak sa musíme uspokojiť s víkendovým The Daily Telegraph za 3,80 euro. Opäť sme čakali v podzemnej stanici Passeig de Gracia na náš klimatizovaný vlak a do Formule, kam sme dorazili po deviatej hodine, sme išli mlčky a vyčerpaní a plní dojmov. Na večernú siestu v kaviarni nám už sily nezostali, studená sprcha na osvieženie bol posledný výkon pred spánkom.

Text: Maxim Kucer & Jakub Štantejský

Foto: Maxim Kucer & Jakub Štantejský

Preklad: O. Kubáčková

Španielsko, Barcelona: katalánska metropola I.
Publikované: 26.10.2012
Vitajte pri čítaní nášho nového trojdielneho seriálu o fascinujúcom španielskom mestu Barcelona. Dočítate sa v nich, že je to mesto, ktoré by ste podľa možností mali aspoň raz v živote navštíviť.

Z Prahy k brehom Atlantiku XIX.
Publikované: 26.3.2011
Prechádzka po Madride.

Z Prahy k brehom Atlantiku XV.
Publikované: 26.2.2011
Celý deň na nohách v Lisabone.

Z Prahy k brehom Atlantiku XIII.
Publikované: 12.2.2011
Blúdenie v malebných uličkách Córdoby a návšteva fantastickej Mezquity.

Z Prahy k brehom Atlantiku XII.
Publikované: 5.2.2011
Jedenásty deň sa vydávame do Španielmi nie práve milovaného Gibraltáru, dôležitej lodnej tepny spájajúcej Afriku s Európou.

Z Prahy k brehom Atlantiku XI.
Publikované: 29.1.2011
Desiaty deň sme sa vydali na trek v pohorí Sierra Nevada a vystúpili na druhý najvyšší vrch Španielska – Veletu (3392 m).

Z Prahy k brehom Atlantiku X.,
Publikované: 22.1.2011
Návšteva arabskej Alhambry, pýchy Granady a celého Španielska.

Z Prahy k brehom Atlantiku IX.
Publikované: 15.1.2011
Príjazd do magickej Granady a prvé stretnutie s historickým klenotom – Alhambrou.

Z Prahy k brehom Atlantiku VIII.
Publikované: 8.1.2011
Siedmy diel našej výpravy sme zasvätili potulkám Valenciou.

Z Prahy k brehom Atlantiku VII.
Publikované: 25.12.2010
Deň na cestách s nečakaným výletom do prírodného parku a problémami vo valecijskom nákupnom stredisku.

Z Prahy k brehom Atlantiku V.
Publikované: 11.12.2010
Dnes sme sa vydali na veľkú prehliadku fantastickej Barcelony...

Z Prahy k brehom Atlantiku IV.
Publikované: 4.12.2010
Počas tretieho dňa výpravy sme natešení dorazili do Španielska. A že to stálo za to!

Z Prahy k brehom Atlantiku III.
Publikované: 27.11.2010
O druhom dni našej cesty k brehom Atlantického oceánu.

Z Prahy k brehom Atlantiku II.
Publikované: 20.11.2010
Po minulom úvode a pár radách pre potenciálnych cestovateľov, vás začneme sprevádzať príbehom našej expedície. Deň prvý...

Z Prahy k brehom Atlantiku I.
Publikované: 13.11.2010
Tím Infoglobe.cz podnikol tento rok výpravu do krajín Pyrenejského polostrova. V nasledujúcich týždňoch si budete môcť prečítať naše zážitky, poznatky, prehliadnuť si fotky a možno sa aj inšpirovať čo navštíviť atď. V prvom diely načrtneme, prečo sme sa na túto cestu vydali a čo je potrebné si vziať so sebou alebo čo je nutné zariadiť. Dúfame, že sa budete pri čítaní nášho cestopisu dobre baviť!

Španielsko, Barcelona: katalánska metropola II.
Publikované: 2.11.2012
V druhej časti o krásnom meste na pobreží Stredozemného mora sa dozviete viac o nádherných vilách, ktoré tu po sebe zanechal slávny staviteľ Gaudí.

Súvisiaca fotogaléria

Španielsko: Barcelona - mesto snov
Barcelona je hlavným mestom Katalánska, autonómnej španielskej provincie ležiacej na severovýchod...

V tejto chvíli nie je žiadna súťaž aktívna. Predchádzajúce súťaže nájdete v našom archíve súťaží.

9.4.2024
Krásy Slovenska, Trenčín región a KST Dubnica nad Váhom vás pozývajú na 59. stretnutie čitateľov časopisu Krásy Slovenska, ktoré sa uskutoční tradične poslednú májovú sobotu, tentokrát na Vršatských bradlách.
Objavte najkrajšie turistické miesta s trilógiou kníh Turistické Slovensko. Trojica knižných sprievodcov pozýva spoznávať prírodné zákutia, krásne scenérie, výhľady a inšpiruje pri plánovaní výletov. Vydanie unikátnej trilógie môžete teraz podporiť priamo na StartLabe.