www.infoglobe.sk » Z Prahy k brehom Atlantiku III.

Z Prahy k brehom Atlantiku III.

Publikované: 27.11.2010
O druhom dni našej cesty k brehom Atlantického oceánu.

2. deň (utorok) - Stále vo FrancúzskuFrancie

Ráno sme zbalili stan, pojedli niečo málo z domácich zásob a pokračovali v jazde smer Španielsko. Už druhý deň sme si pochvaľovali užitočnosť navigácie, ktorá nás potešila svojou funkciou „vyhnúť sa cestám s mýtnym“. Po včerajšej skúsenosti, kedy sme po niekoľkokilometrovej jazde po diaľnici zaplatili okolo 17 euro, sme došli k záveru, že bude o niečo ekonomickejšie vyhnúť sa im. Síce to znamenalo predĺženie cesty, na druhMalebná Francieej strane sme aspoň viac spoznali tvár malebného francúzskeho vidieka. A vskutku – prešli sme okolo mnohých prekrásnych záhrad, luxusných malých zámočkov, tiahlych polích, kde sme míňali stáda pasúcich sa kráv a oviec, a nášmu zraku samozrejme neuniklo ani mnoho viníc a viničiek, kde pod páliacim júlovým slnkom zrela nová úroda budúceho lahodného vínneho moku. Skrátka sme boli dokonale učičíkaní ospalou idylou južného Francúzska. Dokonca sa nám pošťastilo minúť slávny Viaduc de Millau - najvyšší most na svete, ktorý bol otvorený v decembri 2004.

Květinový vůzPauza u pumpyPři průjezdu Francií narazíte na mnoho podobných zámečků

Takto sme precestovali celý deň, a čím viac sme sa blížili k Viaduc de Millaujuhozápadnému Francúzsku a tým aj k Stredozemnému moru, tým viac sme pozorovali, ako sa postupne menila architektúra, z prevažne už zmienených masívnych kamenných stavieb, na ľahké a prevzdušnené prímorské haciendy. Samozrejme aj slnko stále viac pálilo. Blížil sa večer a opäť bolo nutné hľadať ubytovanie. Povedali sme si, že si tento krát skúsime nájsť nejaký malý zapadnutý hostel s cenou odpovedajúcou jeho zastrčenosti. Prvý najbližší, na ktorý nás upozornila naša navigácia, nám svojou cenou Franciesedemdesiat euro za noc za dvojlôžkovú izbu doslova vyrazil dych. Otočili sme sa okolo svojej osi a vrátili sa späť k autu. Keď obyčajný hostel stál tak veľa, ďalšia voľba ubytovania bola jasná - kemp. S jeho hľadaním to však už bolo horšie a po ďalšej hodine jazdy sme narazili hneď na dva, ktorých ceny nás opäť donútili hľadať inú alternatívu. Lenže tma sa neúprosne blížila a únava po celodennej jazde sa tiež už začala hlásiť. Rozhodli sme sa, že skúsime šťastie v neďalekom Béziers, na francúzske pomery menšie mesto (necelých 70 tisíc obyvateľov), ktoré leží pri diaľnici A9, približne 50 kilometrov od Montpellier, správneho strediska regiónu Languedoc-Roussillon. Nakoniec sa nám podarilo naraziť na motel Formula 1.

IdylkaKrajinkaFrancouzský venkov

Po niekoľkominútovom vydusení na recepcii, kde sme čakali, než recepčný dokončí telefonát, sme Městečkosa dostali na izbu a pochvaľovali si dobré ubytovanie za slušné peniaze (cca 45 euro pre dvoch aj s raňajkami). Pokiaľ nemáte s touto sieťou motelov skúsenosti, môžeme len vrelo odporúčať, pretože sme ich ešte niekoľkokrát vyhľadali i v Španielsku a vždy sme boli spokojní. Izby sú síce malé a iba s umývadlom, ale vždy sú vybavené klimatizáciou a televízorom. Záchody a sprchové kúty sú spoločné, no aj tak sú vždy čisté a boli sme spokojní aj s kvalitou raňajok, ktoré sa cenovo pohybovali okolo 3 euro na osobu. Pokiaľ sa o Formula 1 chcete dozvedieť viac či si dopredu rezervovať ubytovanie, skústehttp://www.hotelf1.com. S očakávaním, že zajtrajší deň sa už konečne budeme opaľovať v Španielsku, sme obaja vyčerpaní zaľahli.

Nabudúce - Konečne Španielsko

Text: Maxim Kucer & Jakub Štantejský

Foto: Maxim Kucer & Jakub Štantejský, Vincent COURCELEAUD

Preklad: O. Kubáčková

Z Prahy k brehom Atlantiku XIII.
Publikované: 12.2.2011
Blúdenie v malebných uličkách Córdoby a návšteva fantastickej Mezquity.

Z Prahy k brehom Atlantiku XII.
Publikované: 5.2.2011
Jedenásty deň sa vydávame do Španielmi nie práve milovaného Gibraltáru, dôležitej lodnej tepny spájajúcej Afriku s Európou.

Z Prahy k brehom Atlantiku XI.
Publikované: 29.1.2011
Desiaty deň sme sa vydali na trek v pohorí Sierra Nevada a vystúpili na druhý najvyšší vrch Španielska – Veletu (3392 m).

Z Prahy k brehom Atlantiku X.,
Publikované: 22.1.2011
Návšteva arabskej Alhambry, pýchy Granady a celého Španielska.

Z Prahy k brehom Atlantiku VIII.
Publikované: 8.1.2011
Siedmy diel našej výpravy sme zasvätili potulkám Valenciou.

Z Prahy k brehom Atlantiku VII.
Publikované: 25.12.2010
Deň na cestách s nečakaným výletom do prírodného parku a problémami vo valecijskom nákupnom stredisku.

Z Prahy k brehom Atlantiku VI.
Publikované: 18.12.2010
Dnes sa ešte raz s nami pozriete do ulíc krásnej Barcelony.

Z Prahy k brehom Atlantiku V.
Publikované: 11.12.2010
Dnes sme sa vydali na veľkú prehliadku fantastickej Barcelony...

Z Prahy k brehom Atlantiku IV.
Publikované: 4.12.2010
Počas tretieho dňa výpravy sme natešení dorazili do Španielska. A že to stálo za to!

Z Prahy k brehom Atlantiku II.
Publikované: 20.11.2010
Po minulom úvode a pár radách pre potenciálnych cestovateľov, vás začneme sprevádzať príbehom našej expedície. Deň prvý...

Z Prahy k brehom Atlantiku I.
Publikované: 13.11.2010
Tím Infoglobe.cz podnikol tento rok výpravu do krajín Pyrenejského polostrova. V nasledujúcich týždňoch si budete môcť prečítať naše zážitky, poznatky, prehliadnuť si fotky a možno sa aj inšpirovať čo navštíviť atď. V prvom diely načrtneme, prečo sme sa na túto cestu vydali a čo je potrebné si vziať so sebou alebo čo je nutné zariadiť. Dúfame, že sa budete pri čítaní nášho cestopisu dobre baviť!

Z Prahy k brehom Atlantiku XIX.
Publikované: 26.3.2011
Prechádzka po Madride.

Súvisiaca fotogaléria

Španielsko:  Hor sa do Granady! II.
Pokračovanie prechádzky po jednom z najúžasnejších miest Pyrenejského polostrova. Foto: Maxim...

Španielsko: Hor sa do Granady!
Granada je centrom rovnomennej provincie a v minulosti bola významná aj ako hlavné mesto granadsk...

Španielsko - Krížom krážom Valenciou
Valencia je hlavným mestom rovnomennej provincie. Mesto obýva cez 800 tisíc ľudí, ktorí môžu byť ...

Španielsko: Barcelona - mesto snov
Barcelona je hlavným mestom Katalánska, autonómnej španielskej provincie ležiacej na severovýchod...

Jarné potulky prírodou

25. 4. – 30. 6. 2024
1. cena:
Fotokniha a turistická mapa od vydavateľstva CBS
2. cena:
Trilógia Turistické Slovensko od vydavateľstva Dajama
3. cena:
Darčeková kazeta s produktami Vincentka
1. cena redakcie:
Poukážka na nákup v e-shope Viatrek v hodnote 50€
2. cena redakcie:
Šperk od Zlatníctva MILI (OC DUBRAWA)
3. cena redakcie:
Cestovateľský balíček od portálu infoglobe

9.4.2024
Krásy Slovenska, Trenčín región a KST Dubnica nad Váhom vás pozývajú na 59. stretnutie čitateľov časopisu Krásy Slovenska, ktoré sa uskutoční tradične poslednú májovú sobotu, tentokrát na Vršatských bradlách.
Objavte najkrajšie turistické miesta s trilógiou kníh Turistické Slovensko. Trojica knižných sprievodcov pozýva spoznávať prírodné zákutia, krásne scenérie, výhľady a inšpiruje pri plánovaní výletov. Vydanie unikátnej trilógie môžete teraz podporiť priamo na StartLabe.