www.infoglobe.sk » Slovinsko: Nádherné jazero a rovnomenné mestečko Bled – II. časť

Slovinsko: Nádherné jazero a rovnomenné mestečko Bled – II. časť

Publikované: 30.1.2013
Dnes sa nebudeme nikam presúvať. Celý deň strávime v mestečku Bled, ktoré patrí k najznámejším turistickým centrám celého Slovinska. Spolu sa vyberieme na návštevu jednej z jeho najkrajších a najvzácnejších pamiatok. Zavítame na majestátny hrad týčiaci sa na skalnom brale nad rovnomenným jazerom Bled a navštívime miestny trh.

Ráno sme si pospali o čosi dlhšie, keďže sa dnes nemusíme nikam ponáhľať. Po zobudení sme skočili do najbližších potravín. Nakúpili sme slovinské syry, salámy, vajíčka, nejaké ovocie a zeleninu a samozrejme miestny chlieb. Tak ako vždy, keď niekam vycestujeme, aj tu sme sa snažili ochutnať čo najviac domácich výrobkov. Syry boli naozaj znamenité. Po výdatných raňajkách sme si do ruksaku zbalili zopár drobností, nezabudli sme ani na pršiplášť a vodu, keďže sme chceli byť vonku až do večera a podľa predpovede to vyzeralo na občasný dážď.

Bledský hrad

Bledský hrad a pod ním kúpalisko na jazerekrásny kostol, pri ktorom je umiestnené infocentrum Už od rána bola veľmi nízka oblačnosť, a tak ani viditeľnosť nebola taká dobrá, ako by sme si priali. No plány sme meniť nechceli, a tak sme sa prechádzkovým tempom vybrali k Bledskému hradu. Cestou sme minuli krásny biely kostol, pri ktorom stálo maličké infocentrum. Ako správni turisti sme nakukli dnu. A dobre sme urobili. V zadnej časti sa ukrývala malá premietacia miestnosť. Práve dávali zaujímavú prezentáciu o prírodných krásach v okolí Bledu a keďže vonku začalo jemne mrholiť, na chvíľku sme sa posadili. Pri odchode nám pani darovala malé infomapy, v ktorých boli naznačené zaujímavosti v okolí a tiež nás informovala, že počasie by sa malo už poobede umúdriť a zajtra by nemalo byť po daždi ani chýru. Potešilo nás to, keďže sme sa na základe vzhliadnutého filmu rozhodli, že určite musíme vybehnúť aj trošku do okolitej prírody. Ale nepredbiehajme. predstavenie na hradnom nádvoríVýhľad z hradného vrchu Dnes je našim hlavným cieľom miestny hrad. Vonku je síce zatiahnuté, ale nateraz pršať prestalo, a tak pokračujeme smerom k jazeru. Odtiaľ vedú k hradu veľmi zaujímavé schody, ktoré spolu s drevenými stĺpmi, medzi ktorými sú oceľové lanká ako zábradlie, vyzerajú veľmi pôsobivo. Mohutná pevnosť Bledského hradu sa vypína na 130 metrov vysokom skalnom brale a patrí k najstarším svojho druhu v rámci celého Slovinska. Za dobrého počasia sa z nádvoria naskytá nádherný výhľad na okolie. výhľad z hradu na jazeroMy sme toto šťastie  bohužiaľ nemali, a tak sme si vychutnali aspoň výhľad na jazero. Až z vrchu sme si všimli, že priamo pod hradom sa na okraji jazera rozprestiera menšie prírodné kúpalisko, ktoré však bolo dnes z pochopiteľných dôvodov zatvorené. Aj keď samotný hrad nepatrí k najväčším, jeho ponuka zaujímavostí je naozaj široká. Počas našej návštevy sa tu konalo akési predstavenie pre deti. Najprv sa v dobových kostýmoch na nádvorí predviedli hradné dámy a páni počas ukážky starodávnych tancov a potom sme spolu s deťmi obdivovali súboj muža proti mužovi. Návštevník sa po zakúpení vstupenky môže po hrade voľne pohybovať, pokiaľ by ste však mali záujem, môžete sa zúčastniť aj prehliadky so sprievodcom, ktorý vám poskytne odborný výklad. Súčasťou hradu je aj múzeum o historickom vývoji a osídlení mesta Bled,  historická tlačiarenská dielňa, zaujímavá bylinková galéria, hradná pivnica s vínom, v ktorej si môžete vybrané víno aj sami zazátkovať, či hradná reštaurácia. My sme si po prehliadke hradu vychutnali šálku kávy a pohár miestneho vínka v kaviarni na hradnom nádvorí, z ktorého sa nám ako na dlani naskytol pohľad na jazero a blízke okolie.

výhľad z hradu smerom na mestečko Bled

schody, po ktorých sa dostanete k hradu súboj muža proti mužovi

Bledský hrad

Drzá labuť na nákupoch

Na kopci na druhej strane jazera sme si všimli akúsi dráhu. Hneď sme začali zisťovať, čo to je. Bola to bobová dráha, ktorú sme samozrejme chceli vyskúšať. Počasie sa začalo vylepšovať, a tak sme pre zmenu inou cestičkou zostúpili dole k jazeru. Cestou sme si dali skvelý obed na terase menšej reštaurácie zašitej medzi domčekmi v podhradí. Opäť nás milo prekvapila cena, ktorej sme sa tak trošku obávali, keďže už pred cestou nás známi strašili, že Slovinsko je nádherná krajina, avšak pre našinca trošku pridrahá. Za menu, ktoré sa skladalo z hlavného jedla a zeleninového šalátu, sme za oboch spolu s nápojmi zaplatili menej ako 10€. Popritom porcia to bola naozaj obrovská, mnohým dámam by isto k obedu stačil aj samotný miešaný šalát. Potom sme sa prechádzkovým tempom presunuli k bobovej dráhe, labuť na nákupochktorá však bola z nezistených dôvodovom zatvorená. Nič sa nedá robiť. Adrenalín si dnes neužijeme. A tak sme sa aspoň trošku poprechádzali po okolí. Cestou späť sme sa zastavili na miestnom trhovisku, kde okrem ľudí „nakupovala aj drzá labuť“. K stánkom so suvenírmi sa pretláčala naozaj nevychovaným spôsobom. Staršiu pani zobákom štipla do zadku tak silno, že od prekvapenia zvýskla a vyskočila dobrých pár centimetrov do výšky. My sme ju radšej pustili pekne pred nás. Nič si nekúpila, prišla iba okukovať, keďže kabelku s peniazmi sme jej na krídle zavesenú nevideli. My sme si tu kúpili krásnu ručne maľovanú magnetku, v neďalekej kaviarničke sme si dali horúcu čokoládu a príjemne unavení sme sa presunuli do „našej“ záhradky pred domom.

hrad v noci

Zajtra chceme navštíviť ostrovček uprostred jazera, len sme sa ešte stále nerozhodli, či si požičiame malú loďku a doveslujeme tam sami, alebo sa radšej necháme pohodlne odviesť prevozníkom, ktorý vozí turistov. Samozrejme na ľudský pohon, keďže okrem záchranárov, nesmie nikto na jazere používať motorový čln.

Text a foto: O. Maňáková

Vložiť nový príspevok

Chorvátsko: Letovisko Baška na ostrove Krk
Publikované: 30.6.2019
Každý z nás si pod ideálnou dovolenkou predstaví niečo iné. Niekto rád leží na pláži, iný prekonáva sám seba počas náročných horských výstupov, či aspoň cez dovolenku popustí uzdu zodpovednosti a vrhne sa do víru bujarej zábavy. Pre mňa je to kombinácia všetkého, od vylihovania na pláži, cez bláznivé športy, spoznávanie krás okolia až po ochutnávanie miestnej kuchyne.

Slovinsko, Kranjska Gora – mestečko v náruči Julských Álp
Publikované: 21.8.2019
V severozápadnej časti Slovinska, pri rieke Sava Dolinky, neďaleko rakúskych a talianskych hraníc sa rozprestiera Kranjska Gora. Toto bezmála jeden a pol tisícové mestečko je známe hlavne vďaka stredisku zimných športov, kde sa každoročne koná prestížny svetový pohár FIS v alpskom lyžovaní.

Slovinsko: Národný park Triglav
Publikované: 27.5.2017
Národný park Triglav je jedno z najnavštevovanejších miest Slovinska. Názov dostal podľa najvyššej hory Slovinska, ktorá je samozrejme súčasťou parku. Hlavným cieľom turistov sú predovšetkým jazerá, krátke výlety a výstup na samotný vrchol hory. Jednodenný výstup na Triglav je striktne zakázaný, rovnako ako nocovanie na území parku (mimo horskej chaty). Jedná sa o veľmi náročný výstup, ktorý sa dá podniknúť z rôznych svetových strán.

Slovinsko, Logarská dolina – malebný východiskový bod pre treking
Publikované: 18.5.2017
Logarská dolina je slepé malebné údolie na severe Slovinska, ktorým vedie 6 km dlhá cesta končiaca stenou mohutného vápencového masívu. Do Logarskej doliny sa platí vstupné vo výške 7 eur za auto a vstupná brána sa nachádza 4 km západne od mestečka Solčava.

Rakúsko, Štajersko: Hora zážitkov - Erzberg
Publikované: 13.3.2013
Poslednou zastávkou na našom putovaní cez tri štáty bola hora Erzberg ležiaca v Štajersku. Tá je známa, ako jedno z najbohatších európskych ložísk železnej rudy a patrí k najväčším turistickým atrakciám celého regiónu.

Slovinsko: jazero Bohinj a neďaleký vodopád Savica
Publikované: 20.2.2013
Dnes sa opäť vyberieme obdivovať krásy slovinskej prírody. Od jazera Bled sa presunieme k nemenej zaujímavému jazeru Bohinj, kde navštívime aj neďaleký vodopád Savica.

Slovinsko: Výnimočne krásna tiesňava Vintgar
Publikované: 13.2.2013
Ak navštívite Slovinsko, rozhodne nevynechajte návštevu prekrásnej tiesňavy Vintgar, ktorá leží len pár kilometrov od známeho mestečka Bled.

Slovinsko, Bled – mestečko, jazero, hrad aj ostrov
Publikované: 11.9.2019
Po návšteve čarokrásnej tiesňavy Vintgar sa presúvame do mestečka Bled. Toto najvýznamnejšie turistické centrum regiónu Horné Kraňsko je situované v severozápadnej časti Slovinska a návštevníkom ponúka hneď niekoľko dominánt.

Rakúsko, Klagenfurt:  Minimundus - Zmenšený svet architektonických skvostov
Publikované: 6.3.2013
V poznávacej dovolenke cez 3 štáty pokračujeme aj dnes. Naše kroky vedú do Rakúska, poslednej krajiny, ktorú sme okrem Slovinska a Chorvátska počas 10 dennej poznávacej cesty navštívili. V dnešnom článku nahliadneme do zmenšeného sveta najvýznamnejších architektonických skvostov, ktorý sa nachádza v známom tematickom parku Minimundus v rakúskom Klagenfurte.

Slovinsko: Lanovkou na Vogel
Publikované: 27.2.2013
A je to tu, náš posledný deň v Slovinsku. Opäť sme sa zobudili do zamračeného rána, no tentoraz aspoň nepršalo. V pláne sme mali jednoduchý výlet lanovkou na Vogel a odtiaľ peši na vyhliadkový bod Točka.

Slovinsko: Nádherné jazero a rovnomenné mestečko Bled – III. časť
Publikované: 6.2.2013
Prebudili sme sa do pekného, avšak opäť o čosi chladnejšieho rána. Dali sme si niečo pod zub, skontrolovali ruksak, či v ňom máme všetko potrebné, keďže opäť chceme stráviť celý deň vonku a pomaly sme sa vybrali k jazeru. Dnes sme sa rozhodli navštíviť kostol na ostrove uprostred jazera a poobede trošku pobehať po meste.

Slovinsko: Nádherné jazero a rovnomenné mestečko Bled – I. časť
Publikované: 23.1.2013
Keďže sme sa rozhodli, že v Slovinsku strávime niekoľko dní, bolo by hriechom nenavštíviť azda najznámejšie slovinské jazero Bled, ktoré sa považuje za jeden z jeho symbolov. Toto nádherné jazero sa rozprestiera na východnom okraji Julských Álp, hneď vedľa rušného mestečka s rovnakým názvom.

Slovinsko: Hrad Predjama (Predjamski grad)
Publikované: 16.1.2013
Slovinský hrad Predjama (alebo tiež Predjamský hrad) jednoznačne patrí k najfascinujúcejším hradom na svete. Ukrýva sa v rovnomennej obci vzdialenej len 10 kilometrov od turisticky vyhľadávaného mesta Postojna, ktoré je celosvetovo preslávené vďaka unikátnemu jaskynnému systému.

Slovinsko: mesto Postojna – unikátna jaskyňa Postojnska jama
Publikované: 9.1.2013
Mesto Postojna ležiace v juhozápadnej časti Slovinska poznajú vďaka unikátnemu systému jaskýň, ktorý sa nazýva Postojnska jama, milovníci prírody a cestovania z celého sveta. Nám sa túto unikátnu prírodnú pamiatku a jednu z hlavných turistických atrakcií celej krajiny podarilo navštíviť koncom leta a musím priznať, že to bol naozaj úchvatný zážitok.

Slovinsko: Mesto Postojna
Publikované: 2.1.2013
Ponáhľajúc sa do Chorvátska alebo nazad domov na rodnú hrudu sme až doteraz cez Slovinsko vždy len prechádzali. Aj keď je pravda, že o jeho krásach sme už mnoho počuli, akosi sme si nikdy nevedeli nájsť pár dní, alebo aspoň hodín, aby sme sa tu zastavili. Konečne sme to však zmenili a časť neskorej letnej dovolenky sme strávili v Slovinsku.

Súvisiaca fotogaléria

Slovinsko – rozmanitá kráska Európy
Vydajte sa prostredníctvom našej fotogalérie do krajiny nádherných lesov, jazier, hôr a historick...

Slovinsko: Piran – starobylé mestečko s úžasnou atmosférou
Pri letných potulkách zablúdili naše kroky do malebného slovinského prímorského mestečka Piran (z...

Slovinsko: Rozprávkovokrásny Bledský hrad
Na 130 metrov vysokom skalnom brale sa nad jazerom Bled vypína mohutná pevnosť Bledského hradu, z...

Slovinsko: Jazero Bled a rovnomenné mestečko
Nádherné krištáľovo čisté jazero Bled, na brehu ktorého leží rovnomenné mestečko, sa rozprestiera...

Slovinsko: mestečko Postojna a krásy okolia
Neveľké slovinské mestečko Postojna, v ktorom žije niečo vyše 15 000 obyvateľov, poznajú milovníc...

Slovinsko: Predjamski grad (Hrad Predjama)

Chorvátsko: Letovisko Baška na ostrove Krk
Známe chorvátske rekreačné letovisko Baška, ktoré je vďaka nádhernej architektúre považované za j...

V tejto chvíli nie je žiadna súťaž aktívna. Predchádzajúce súťaže nájdete v našom archíve súťaží.

9.4.2024
Krásy Slovenska, Trenčín región a KST Dubnica nad Váhom vás pozývajú na 59. stretnutie čitateľov časopisu Krásy Slovenska, ktoré sa uskutoční tradične poslednú májovú sobotu, tentokrát na Vršatských bradlách.
Objavte najkrajšie turistické miesta s trilógiou kníh Turistické Slovensko. Trojica knižných sprievodcov pozýva spoznávať prírodné zákutia, krásne scenérie, výhľady a inšpiruje pri plánovaní výletov. Vydanie unikátnej trilógie môžete teraz podporiť priamo na StartLabe.