www.infoglobe.sk » Rakúsko, Klagenfurt:  Minimundus - Zmenšený svet architektonických skvostov

Rakúsko, Klagenfurt: Minimundus - Zmenšený svet architektonických skvostov

Publikované: 6.3.2013
V poznávacej dovolenke cez 3 štáty pokračujeme aj dnes. Naše kroky vedú do Rakúska, poslednej krajiny, ktorú sme okrem Slovinska a Chorvátska počas 10 dennej poznávacej cesty navštívili. V dnešnom článku nahliadneme do zmenšeného sveta najvýznamnejších architektonických skvostov, ktorý sa nachádza v známom tematickom parku Minimundus v rakúskom Klagenfurte.

dúhaZo Slovinska sme vyrazili v popoludňajších hodinách. Cesta do hlavného mesta rakúskej spolkovej krajiny Korutánsko, do mesta Klagenfurt, ktorému sa už zopár rokov k názvu pridáva aj prívlastok am Wörthersee, sme však došli omnoho neskôr, ako sme predpokladali. Zo slovinskej osady Ukanc nám podľa GPS zariadenia  mala cesta trvať okolo hodiny a pol, avšak nielen kvôli zlému počasiu, ale tiež kvôli uzavretej časti cesty v dôsledku vážnej dopravnej nehody, sa nám cesta predĺžila na neuveriteľné štyri hodiny.

Do Klagenfurtu sme vchádzali vo večerných hodinách, a tak nám bolo jasné, že hľadať otvorenú turistickú informačnú kanceláriu by už bolo o takomto čase zbytočné. Začali sme sa teda obzerať po nejakom lacnejšom ubytovaní sami. Netrvalo to dlho, a pri hlavnej ceste sme zbadali malú reklamu na rodinný hotel s reštauráciou, ktorý leží neďaleko nášho cieľa – tematického parku Minimundus. Po príchode nás privítal starší pán domáci, ktorý nám veľmi ochotne ponúkol hneď dve izby. Obe boli útulne zariadené a mali aj vlastné sociálne zariadenie. Rozhodli sme sa preto iba podľa ceny. Vybrali sme si jednoducho tú lacnejšiu. Ani táto cena síce nebola úplne podľa našich predstáv, ale keďže zahŕňala aj bohaté raňajky a strážené parkovisko, nakoniec sme zostali.

Po dlhom sedení v aute sme boli celí dolámaní, preto sme sa večer, keď sa počasie trochu umúdrilo, vybrali na prechádzku po okolí. V bruchách nám už vyhrávali muzikanti od hladu, nakukli sme teda do neveľkého hostinca, v ktorom ponúkali výbornú gulášovú polievku a k tomu čerstvé žemle. Objednali sme si tiež pivo, a tak nám ku šťastiu už nič nechýbalo. Cestou späť do hotela sme od únavy takmer zaspali . Z mesta sme toho síce veľa nevideli, ale to aj tak nebolo cieľom nášho výletu.

Ráno nás zobudilo slniečko, ktoré nám svojimi lúčmi cez okno nakúkalo do izby. Konečne deň bez dažďa! Dali sme si raňajky, boli naozaj znamenité a autom sa presunuli k nášmu dopoludňajšiemu cieľu – k bránam Minimundusu.

Minimundus

Minimundus – zmenšené architektonické poklady sveta

Napriek tomu, že Klagenfurt leží pri jednom z najväčších a najteplejších alpských jazier v Európe – pri jazere Wörthersee, mnoho návštevníkov sem zavíta hlavne kvôli známemu parku miniatúr Minimundus. My sme síce mali pôvodne v pláne navštíviť aj jazero, ale čas nás bohužiaľ neúprosne tlačil, a tak sme boli radi, že sme za pár hodín stihli obísť aspoň tento unikátny park . Napriek tomu, že počas zimnej sezóny sú brány Minimundusu zatvorené, ročne ho navštívi vyše štvrť milióna návštevníkov.

MinimundusMinimundus

Otváraciu dobu Minimundusu nájdete TU.   Ceny vstupného nájdete TU

Okrem zmenšených modelov svetoznámych stavieb, tu môžete obdivovať aj funkčné modely železníc či známych lodí z celého sveta. Všetky modely sú vyhotovené v mierke 1:25. Z najkrajších a najznámejších stavieb sveta tu môžete obdivovať napríklad Chrám sv. Petra, ktorého originál stojí v Ríme, pričom jeho model stavali až šesť rokov. Každého určite očarí niečo iné. Odfotiť sa tu môžete napríklad pri Bazilike Sagrada Familia (Barcelona), Eiffelovke (Paríž), či Soche slobody (USA). Niekoho zas môžu viacej zaujať technické modely, ako napríklad Atómium z Bruselu či americký Raketoplán. V priebehu niekoľkých hodín strávených v Minimunduse získa návštevník pocit, že už videl celý svet.

Nás však ešte poobede čakala návšteva hory Erzberg ležiacej v Štajersku, ktorá je známa ako jedno z najbohatších európskych ložísk železnej rudy, o ktorej si viacej povieme už o týždeň. Prehliadku úžasného Minimundusu sme preto pomaly ukončili. V bufete sme si kúpili niečo malé pod zub, v obchode so suvenírmi už tradične magnetku, a potom sme opäť sadli do auta a vydali sa na cestu.

hora Erzberg v Štajersku - jedno z najbohatších európskych ložísk železnej rudy

Text a foto: O. Maňáková

Vložiť nový príspevok

Chorvátsko: Letovisko Baška na ostrove Krk
Publikované: 30.6.2019
Každý z nás si pod ideálnou dovolenkou predstaví niečo iné. Niekto rád leží na pláži, iný prekonáva sám seba počas náročných horských výstupov, či aspoň cez dovolenku popustí uzdu zodpovednosti a vrhne sa do víru bujarej zábavy. Pre mňa je to kombinácia všetkého, od vylihovania na pláži, cez bláznivé športy, spoznávanie krás okolia až po ochutnávanie miestnej kuchyne.

Slovinsko: jazero Bohinj a neďaleký vodopád Savica
Publikované: 20.2.2013
Dnes sa opäť vyberieme obdivovať krásy slovinskej prírody. Od jazera Bled sa presunieme k nemenej zaujímavému jazeru Bohinj, kde navštívime aj neďaleký vodopád Savica.

Slovinsko: Výnimočne krásna tiesňava Vintgar
Publikované: 13.2.2013
Ak navštívite Slovinsko, rozhodne nevynechajte návštevu prekrásnej tiesňavy Vintgar, ktorá leží len pár kilometrov od známeho mestečka Bled.

Slovinsko: Nádherné jazero a rovnomenné mestečko Bled – II. časť
Publikované: 30.1.2013
Dnes sa nebudeme nikam presúvať. Celý deň strávime v mestečku Bled, ktoré patrí k najznámejším turistickým centrám celého Slovinska. Spolu sa vyberieme na návštevu jednej z jeho najkrajších a najvzácnejších pamiatok. Zavítame na majestátny hrad týčiaci sa na skalnom brale nad rovnomenným jazerom Bled a navštívime miestny trh.

Rakúsko, Štajersko: Hora zážitkov - Erzberg
Publikované: 13.3.2013
Poslednou zastávkou na našom putovaní cez tri štáty bola hora Erzberg ležiaca v Štajersku. Tá je známa, ako jedno z najbohatších európskych ložísk železnej rudy a patrí k najväčším turistickým atrakciám celého regiónu.

Slovinsko: Lanovkou na Vogel
Publikované: 27.2.2013
A je to tu, náš posledný deň v Slovinsku. Opäť sme sa zobudili do zamračeného rána, no tentoraz aspoň nepršalo. V pláne sme mali jednoduchý výlet lanovkou na Vogel a odtiaľ peši na vyhliadkový bod Točka.

Slovinsko: Mesto Postojna
Publikované: 2.1.2013
Ponáhľajúc sa do Chorvátska alebo nazad domov na rodnú hrudu sme až doteraz cez Slovinsko vždy len prechádzali. Aj keď je pravda, že o jeho krásach sme už mnoho počuli, akosi sme si nikdy nevedeli nájsť pár dní, alebo aspoň hodín, aby sme sa tu zastavili. Konečne sme to však zmenili a časť neskorej letnej dovolenky sme strávili v Slovinsku.

Slovinsko: mesto Postojna – unikátna jaskyňa Postojnska jama
Publikované: 9.1.2013
Mesto Postojna ležiace v juhozápadnej časti Slovinska poznajú vďaka unikátnemu systému jaskýň, ktorý sa nazýva Postojnska jama, milovníci prírody a cestovania z celého sveta. Nám sa túto unikátnu prírodnú pamiatku a jednu z hlavných turistických atrakcií celej krajiny podarilo navštíviť koncom leta a musím priznať, že to bol naozaj úchvatný zážitok.

Slovinsko: Hrad Predjama (Predjamski grad)
Publikované: 16.1.2013
Slovinský hrad Predjama (alebo tiež Predjamský hrad) jednoznačne patrí k najfascinujúcejším hradom na svete. Ukrýva sa v rovnomennej obci vzdialenej len 10 kilometrov od turisticky vyhľadávaného mesta Postojna, ktoré je celosvetovo preslávené vďaka unikátnemu jaskynnému systému.

Slovinsko: Nádherné jazero a rovnomenné mestečko Bled – I. časť
Publikované: 23.1.2013
Keďže sme sa rozhodli, že v Slovinsku strávime niekoľko dní, bolo by hriechom nenavštíviť azda najznámejšie slovinské jazero Bled, ktoré sa považuje za jeden z jeho symbolov. Toto nádherné jazero sa rozprestiera na východnom okraji Julských Álp, hneď vedľa rušného mestečka s rovnakým názvom.

Slovinsko: Nádherné jazero a rovnomenné mestečko Bled – III. časť
Publikované: 6.2.2013
Prebudili sme sa do pekného, avšak opäť o čosi chladnejšieho rána. Dali sme si niečo pod zub, skontrolovali ruksak, či v ňom máme všetko potrebné, keďže opäť chceme stráviť celý deň vonku a pomaly sme sa vybrali k jazeru. Dnes sme sa rozhodli navštíviť kostol na ostrove uprostred jazera a poobede trošku pobehať po meste.

Súvisiaca fotogaléria

Slovinsko: Rozprávkovokrásny Bledský hrad
Na 130 metrov vysokom skalnom brale sa nad jazerom Bled vypína mohutná pevnosť Bledského hradu, z...

Slovinsko: Jazero Bled a rovnomenné mestečko
Nádherné krištáľovo čisté jazero Bled, na brehu ktorého leží rovnomenné mestečko, sa rozprestiera...

Slovinsko: mestečko Postojna a krásy okolia
Neveľké slovinské mestečko Postojna, v ktorom žije niečo vyše 15 000 obyvateľov, poznajú milovníc...

Slovinsko: Predjamski grad (Hrad Predjama)

Chorvátsko: Letovisko Baška na ostrove Krk
Známe chorvátske rekreačné letovisko Baška, ktoré je vďaka nádhernej architektúre považované za j...

Jarné potulky prírodou

25. 4. – 30. 6. 2024
1. cena:
Fotokniha a turistická mapa od vydavateľstva CBS
2. cena:
Trilógia Turistické Slovensko od vydavateľstva Dajama
3. cena:
Darčeková kazeta s produktami Vincentka
1. cena redakcie:
Poukážka na nákup v e-shope Viatrek v hodnote 50€
2. cena redakcie:
Šperk od Zlatníctva MILI (OC DUBRAWA)
3. cena redakcie:
Cestovateľský balíček od portálu infoglobe

9.4.2024
Krásy Slovenska, Trenčín región a KST Dubnica nad Váhom vás pozývajú na 59. stretnutie čitateľov časopisu Krásy Slovenska, ktoré sa uskutoční tradične poslednú májovú sobotu, tentokrát na Vršatských bradlách.
Objavte najkrajšie turistické miesta s trilógiou kníh Turistické Slovensko. Trojica knižných sprievodcov pozýva spoznávať prírodné zákutia, krásne scenérie, výhľady a inšpiruje pri plánovaní výletov. Vydanie unikátnej trilógie môžete teraz podporiť priamo na StartLabe.