www.infoglobe.sk » Chorvátsko: Letovisko Baška na ostrove Krk

Chorvátsko: Letovisko Baška na ostrove Krk

Publikované: 30.6.2019
Každý z nás si pod ideálnou dovolenkou predstaví niečo iné. Niekto rád leží na pláži, iný prekonáva sám seba počas náročných horských výstupov, či aspoň cez dovolenku popustí uzdu zodpovednosti a vrhne sa do víru bujarej zábavy. Pre mňa je to kombinácia všetkého, od vylihovania na pláži, cez bláznivé športy, spoznávanie krás okolia až po ochutnávanie miestnej kuchyne.

Samotné vylihovanie pri mori ma nikdy veľmi nebavilo. Už po niekoľkých minútach sa vždy začnem nudiť. Ani opaľovať sa, či v tieni stromov čítať knižku som nevydržala dlhšie ako pár hodín. Našťastie sme v tomto s manželom úplne rovnakí. Týždeň vylihovania na pláži nie je pre nás žiaden relax, a podľa toho aj naša dovolenka pri mori väčšinou vyzerá. Pobeháme celé okolie, vyskúšame všetky možné aj nemožné vodné športy, či pochodíme okolité mestečká a navštívime prírodné či kultúrne zaujímavosti. Ani po desiatich dňoch väčšinou nie som opálená. Keď sa striedajú turnusy dovolenkárov, pri odjazde vyzerám, akoby som práve prišla. Ešteže aspoň Mareka slnko pekne chytí, a tak mi jeho pokožka pripomína pekné chvíle letnej dovolenky aj dnes, keď za oknami padajú snehové vločky.

Letovisko Baška na ostrove Krk

Túto dovolenku sme si však naplánovali úplne inak. Rozhodli sme sa, že za 10 dní navštívime tri štáty – Chorvátsko, Slovinsko a cestou domov sa na chvíľku zastavíme aj v Rakúsku. Plán cesty sme nemali, keďže sme sa rozhodli vycestovať, ako sa vraví, zo dňa na deň. Pobalili sme sa, zobrali sme so sebou stan, turistický varič a nejaké jedlo, keďže sme dopredu nevedeli, či nestrávime zopár nocí aj niekde v kempe. A tak aj bolo. Po polnoci sme vyrazili z Bratislavy a skoro ráno už dýchali čerstvý morský vzduch na krásnej kamienkovej pláži v Chorvátsku. Našim prvým útočiskom sa stal skvelo vybavený kemp v letovisku Baška na ostrove Krk. Tentoraz sme si vylihovanie pri mori poriadne vychutnávali, keďže sme vedeli, že zvyšné dni budú skôr o turistike či spoznávaní prírodných a kultúrnych krás. Mali sme tušenie, že ležať na slniečku s knižkou v ruke sa nám už do konca dovolenky asi nepodarí.

Letovisko Baška na ostrove KrkLetovisko Baška na ostrove Krk

Relax pri mori

Prímorské letovisko Baška na ostrove KrkPrvé tri dni sme sa rozhodli stráviť v známom chorvátskom rekreačnom letovisku Baška, ktoré je vďaka nádhernej architektúre považované za jedno z najkrajších dovolenkových destinácii celého Jadranu. Nachádza sa na juhovýchode ostrova Krk, v rozľahlej Bašskej zátoke. Nádherné úzke uličky, domy vystavané natesno vedľa seba, hory dvíhajúce sa priamo z morskej hladiny, svieži morský vzduch, to všetko, a ešte omnoho viac, nás čakalo v Baške. Štvorkilometrovú promenádu pozdĺž mora, chorvátska Baška na ostrove Krkktorú lemujú reštaurácie a krčmičky, ale tiež stánky plné suvenírov sme si za tých pár dní prešli neraz. Najväčším lákadlom však pre nás aj tak zostávala priezračne čistá morská voda a nádherná dlhá pláž z jemného štrku. Z troch dní sa nakoniec stali štyri. Večer sme sa chceli presunúť niekam do Slovinska, avšak už cez obed sa spustil taký silný lejak, že nebolo možné zbaliť stan a vyraziť niekam ďalej. Nevadí, aj silná letná búrka mala svoje čaro. Napínavú knižku som v ten deň dočítala až do konca, na večeru sme si zašli do neďalekej krčmičky a zopár „panákov“ s miestnym rybárom nám zaručilo, že ani hromy blesky nás nevytrhli z výdatného spánku.

Po búrkePo búrke

Poloprázdny kemp

Keď sme ráno vyliezli so spacáku, zdalo sa nám, akoby sme boli v inom kempe. Ešte včera bolo okolo nás mnoho stanov, no teraz bol ten náš široko-ďaleko jediný. Okolo boli už len karavany. Večer sme síce videli ako zopár ľudí naskákalo do áut a stany pritom ani nebalili, len ich rovno hodili ku kontajnerom, avšak poloprázdny kemp bol pre nás prekvapením. Asi sa ostatní pobalili skoro ráno. Búrka to bola naozaj poriadna. Náš stan to našťastie prežil bez najmenšej ujmy a dovnútra sa voda napriek obrovskej intenzite dažďa nedostala.  Ráno sme si pogratulovali, že sme ho nepostavili o meter vedľa, lebo tam sa za noc vytvorila poriadna mláka a vydali sa do najbližšej pekárne pre čerstvé šišky na raňajky a tiež dáku bagetu na cestu. Vietor zrána príjemne pofukoval, a tak netrvalo dlho a stan sa celkom vysušil. Počas búrky sme si na internete našli zopár krásnych kútov Slovinska, ktoré by sme chceli v priebehu nasledujúcich pár dní navštíviť. Veci sme narýchlo nahádzali do auta a pred obedom vyrazili – našim ďalším cieľom bolo mestečko Postojna.

Po búrke

Prečo sme sa rozhodli navštíviť práve toto mesto a aké krásy sa ukrývajú v jeho okolí sa dočítate už o týždeň.

Text a foto: O. Maňáková

Vložiť nový príspevok

Európa: Najkrajšie chorvátske ostrovy
Publikované: 7.7.2019
Chorvátsko, obľúbená destinácia nielen českých turistov, sa stáva čím ďalej tým viac populárna. Pýši sa nádhernou prírodou, krásnymi mestami s kúzelnými uličkami, dlhým pobrežím s nádhernými plážami a viac než tisíckou ostrovov a ostrovčekov.

Chorvátsko: Rovinj – obdivovaný a romantický
Publikované: 30.6.2022
Pri spoznávaní istrijských miest by sme nemali vynechať mestečko Rovinj. Zablúdiť tu a vychutnať si tunajšiu atmosféru prinesie každému nadšenému cestovateľovi nezabudnuteľný zážitok. Obzvlášť, keď sa v chorvátskom meste cítime ako v Taliansku.

Chorvátsko: Limský záliv - krása z doby ľadovej
Publikované: 25.7.2023
Hovorí sa mu aj Limský kanál a môžete ho nájsť na západnom pobreží Istrie, asi 6 kilometrov severne od mesta Rovinj. Kanál je dlhý 9 kilometrov a vznikol zatopením krasového údolia.

Chorvátsko: Poreč a jeho zákutia
Publikované: 13.6.2011
Chorvátsko je jedným z obľúbených dovolenkových miest mnohých turistov, ktorí milujú more, pláže a oddych. Keďže leto sa nám začína a viacerí si pre svoju dovolenkovú destináciu vyberú práve túto krajinu, poďme sa bližšie pozrieť na jedno z atraktívnych a často navštevovaných miest Istrie.

Chorvátsko, Záhreb – slnečná balkánska metropola I.
Publikované: 17.7.2015
Chorvátsko je po desaťročia obľúbenou destináciou slovenských turistov. Rok čo rok sa mnohé rodiny vydávajú na niekoľkodennú dovolenku k brehom azúrového Jadranu a užívajú si kúpanie, slnko, balkánsku kuchyňu aj kultúru.

Chorvátsko – prechádzka mestami Split, Trogir a Primošten
Publikované: 22.4.2018
Z národného parku Krka, kam ste sa spolu s nami pozreli minulý týždeň, sa do Splitu dostaneme asi za 2 hodiny.

Rakúsko, Klagenfurt:  Minimundus - Zmenšený svet architektonických skvostov
Publikované: 6.3.2013
V poznávacej dovolenke cez 3 štáty pokračujeme aj dnes. Naše kroky vedú do Rakúska, poslednej krajiny, ktorú sme okrem Slovinska a Chorvátska počas 10 dennej poznávacej cesty navštívili. V dnešnom článku nahliadneme do zmenšeného sveta najvýznamnejších architektonických skvostov, ktorý sa nachádza v známom tematickom parku Minimundus v rakúskom Klagenfurte.

Rakúsko, Štajersko: Hora zážitkov - Erzberg
Publikované: 13.3.2013
Poslednou zastávkou na našom putovaní cez tri štáty bola hora Erzberg ležiaca v Štajersku. Tá je známa, ako jedno z najbohatších európskych ložísk železnej rudy a patrí k najväčším turistickým atrakciám celého regiónu.

Chorvátsko: Istria – polostrov, na ktorý sa nezabúda
Publikované: 23.6.2022
Polostrov Istria sa nachádza medzi Terstským a Kvarnerským zálivom a je najväčším polostrovom Jadranu. Istria je rozdelená na časti patriace Taliansku, Slovinsku, no najväčšia z nich patrí Chorvátsku. A práve do Chorvátska budú smerovať naše dnešné kroky.

Chorvátsko, Kvarnerské pobrežie – relax na polostrove Kačjak neďaleko letoviska Crikvenica
Publikované: 18.9.2013
Koncom leta, keď už nebývajú pláže také preplnené, slnko však ešte stále krásne hreje a keď sa aj ceny za ubytovanie, stravu či plážové atrakcie pomaly ale iste posúvajú smerom nadol, sme sa s partiou kamarátov vybrali na pár dní k „slovenskému moru“ – do Chorvátska.

Chorvátsko, Záhreb – slnečná balkánska metropola II.
Publikované: 24.7.2015
Minule sme skončili v Kaptole, náboženskom centre chorvátskeho hlavného mesta s krásnou katedrálou. A dnes tam tiež začneme.

Chorvátsko, Záhreb – slnečná balkánska metropola III.
Publikované: 31.7.2015
V minulých dvoch dieloch sme si predstavili historickú časť mesta. Dnes vám dáme tipy ešte na niekoľko pamiatok, ktoré by ste nemali pri návšteve Záhrebu minúť.

Chorvátsko, Umag – na skok k moru
Publikované: 9.6.2022
Pokiaľ máte dovolenku len pár dní a napriek tomu by ste radi išli autom k moru, tak je Umag ideálnou chorvátskou destináciou. Jedná sa o prístavné mesto na polostrove Istria, ktoré môže ponúknuť predovšetkým čisté more a nepreplnené pláže.

Chorvátsko: Národný park Plitvické jazerá
Publikované: 1.4.2018
Národný park má rozlohu takmer 300 kilometrov štvorcových, návštevníci sa však pohybujú na omnoho menšom priestore. Tá väčšia časť rezervácie je bydliskom veľkých šeliem, žijú tu medvede, vlci, výnimočne tu bol zaznamenaný aj výskyt vzácneho rysa.

Chorvátsko trochu inak − spoznajte krajinu z Winnetouových príbehov
Publikované: 25.4.2019
Asi máloktorý Čech či Slovák aspoň raz nezažil klasickú letnú dovolenku pri Jadranskom mori. A rovnako tak nebude mnoho tých, ktorí by nepoznali príbehy indiánskeho náčelníka Winettoua a jeho bieleho brata Old Shatterhanda. Patríte k tým, ktorým tieto asociácie vykúzlia úsmev na tvári? Skúste sa na budúcej dovolenke odpútať od chorvátskeho pobrežia a nechajte sa romantickými „Májovkami“ odviezť na miesta, ktoré poznáte z kultových filmových scén. Objavíte jedinečné národné parky a ďalšie krasové scenérie, ktoré bezpochyby patria k najkrajším v celej Európe.

Slovinsko: Lanovkou na Vogel
Publikované: 27.2.2013
A je to tu, náš posledný deň v Slovinsku. Opäť sme sa zobudili do zamračeného rána, no tentoraz aspoň nepršalo. V pláne sme mali jednoduchý výlet lanovkou na Vogel a odtiaľ peši na vyhliadkový bod Točka.

Slovinsko: jazero Bohinj a neďaleký vodopád Savica
Publikované: 20.2.2013
Dnes sa opäť vyberieme obdivovať krásy slovinskej prírody. Od jazera Bled sa presunieme k nemenej zaujímavému jazeru Bohinj, kde navštívime aj neďaleký vodopád Savica.

Chorvátsko: Na ostrove Hvar I.
Publikované: 21.11.2011
Bola som na jednom z desiatich najkrajších ostrovov sveta ... Cesta autobusom do chorvátskeho prístavu Split trvala z Bratislavy približne 12 hodín. Šťastie bolo, že ostrov je takmer na samom juhu Chorvátska, a tak počet cestujúcich len mierne presahoval číslo 20. V autobuse mal takmer každý cestujúci pre seba dve sedačky, a to je už poriadny luxus.

Slovinsko: Mesto Postojna
Publikované: 2.1.2013
Ponáhľajúc sa do Chorvátska alebo nazad domov na rodnú hrudu sme až doteraz cez Slovinsko vždy len prechádzali. Aj keď je pravda, že o jeho krásach sme už mnoho počuli, akosi sme si nikdy nevedeli nájsť pár dní, alebo aspoň hodín, aby sme sa tu zastavili. Konečne sme to však zmenili a časť neskorej letnej dovolenky sme strávili v Slovinsku.

Slovinsko: mesto Postojna – unikátna jaskyňa Postojnska jama
Publikované: 9.1.2013
Mesto Postojna ležiace v juhozápadnej časti Slovinska poznajú vďaka unikátnemu systému jaskýň, ktorý sa nazýva Postojnska jama, milovníci prírody a cestovania z celého sveta. Nám sa túto unikátnu prírodnú pamiatku a jednu z hlavných turistických atrakcií celej krajiny podarilo navštíviť koncom leta a musím priznať, že to bol naozaj úchvatný zážitok.

Slovinsko: Hrad Predjama (Predjamski grad)
Publikované: 16.1.2013
Slovinský hrad Predjama (alebo tiež Predjamský hrad) jednoznačne patrí k najfascinujúcejším hradom na svete. Ukrýva sa v rovnomennej obci vzdialenej len 10 kilometrov od turisticky vyhľadávaného mesta Postojna, ktoré je celosvetovo preslávené vďaka unikátnemu jaskynnému systému.

Slovinsko: Nádherné jazero a rovnomenné mestečko Bled – I. časť
Publikované: 23.1.2013
Keďže sme sa rozhodli, že v Slovinsku strávime niekoľko dní, bolo by hriechom nenavštíviť azda najznámejšie slovinské jazero Bled, ktoré sa považuje za jeden z jeho symbolov. Toto nádherné jazero sa rozprestiera na východnom okraji Julských Álp, hneď vedľa rušného mestečka s rovnakým názvom.

Slovinsko: Nádherné jazero a rovnomenné mestečko Bled – II. časť
Publikované: 30.1.2013
Dnes sa nebudeme nikam presúvať. Celý deň strávime v mestečku Bled, ktoré patrí k najznámejším turistickým centrám celého Slovinska. Spolu sa vyberieme na návštevu jednej z jeho najkrajších a najvzácnejších pamiatok. Zavítame na majestátny hrad týčiaci sa na skalnom brale nad rovnomenným jazerom Bled a navštívime miestny trh.

Slovinsko: Nádherné jazero a rovnomenné mestečko Bled – III. časť
Publikované: 6.2.2013
Prebudili sme sa do pekného, avšak opäť o čosi chladnejšieho rána. Dali sme si niečo pod zub, skontrolovali ruksak, či v ňom máme všetko potrebné, keďže opäť chceme stráviť celý deň vonku a pomaly sme sa vybrali k jazeru. Dnes sme sa rozhodli navštíviť kostol na ostrove uprostred jazera a poobede trošku pobehať po meste.

Slovinsko: Výnimočne krásna tiesňava Vintgar
Publikované: 13.2.2013
Ak navštívite Slovinsko, rozhodne nevynechajte návštevu prekrásnej tiesňavy Vintgar, ktorá leží len pár kilometrov od známeho mestečka Bled.

Pula – mesto histórie a rímskej kultúry
Publikované: 13.12.2010
Jedným z najnavštevovanejších miest Istrie je nepochybne mesto Pula. Každoročne sem prichádza množstvo turistov, ktorí obdivujú nielen jej historické pamiatky, ale aj úzke uličky a samotnú kultúru. Nachádza sa na juhu polostrova a jej najväčší prístav na Istrii má dôležitý hospodársky význam.

Súvisiaca fotogaléria

Chorvátsko, Istria: Savudrija - malé prímorské mestečko
Pri potulkách Chorvátskom sme na jeden deň zavítali do malého prímorského mestečka s názvom Savud...

Chorvátsko: Stredoveké mestečko Rovinj
Chorvátske mestečko Rovinj nachádzajúce sa na polostrove Istria je typické úzkymi uličkami, malič...

Cyprus: turistické letovisko Protaras
Mestečko Protaras, vzdialené asi 45 kilometrov od medzinárodného letiska v Larnake, bolo kedysi m...

Slovinsko: mestečko Postojna a krásy okolia
Neveľké slovinské mestečko Postojna, v ktorom žije niečo vyše 15 000 obyvateľov, poznajú milovníc...

Slovinsko: Predjamski grad (Hrad Predjama)

Chorvátsko: Letovisko Baška na ostrove Krk
Známe chorvátske rekreačné letovisko Baška, ktoré je vďaka nádhernej architektúre považované za j...

V tejto chvíli nie je žiadna súťaž aktívna. Predchádzajúce súťaže nájdete v našom archíve súťaží.

27.3.2024
Portál Infoglobe vám s láskou a prianím všetkého najlepšieho želá tie najkrajšie veľkonočné dni.
Nech vám Veľká noc prinesie veľa radosti, šťastia, zdravia, pokoja i splnených cestovateľských túžob.
1.3.2024
Nádherný klenot cisárskeho dedičstva, zámok Schloss Hof otvára svoju veľkolepú hlavnú sezónu 9. marca 2024. Jedinečný komplex budov s luxusne zariadenými zámockými komnatami, barokovými záhradami a rozsiahlym statkom na ploche takmer 70 hektárov, tvorí umelecký celok a pozýva na nezabudnuteľnú cestu časom.