www.infoglobe.sk » Peru - môj splnený sen VI.

Peru - môj splnený sen VI.

Publikované: 15.12.2010
Ďalší deň treku začal pre Milana neslávne. Ráno totiž zistil, že mu niekto cez noc odcudzil trekové paličky. Pred výstupom do sedla to nebolo práve veselé, ale nedalo sa nič robiť.

Stúpanie, ktoré bolo vcelku náročné, nás viedlo po kľukatej ceste. Funela som ako lokomotíva, ale postupovala som a to bolo hlavné. Výhľady na údolie, ktorým sme minulé dni prechádzali, boli moc pekné. Bolo vidieť obe jazerá, ktoré sme obchádzali a ukázalo sa aj ďalšie, karové jazero Taullicocha.

Do sedla Punta Union sme všetci dorazili asi po dve a pol hodine. Postupne prišlo niekoľko ďalších ľudí a osol, čím sa sedlo vcelku zaplnilo. Ešte k tomu sa zatiahlo a začalo pršať. Dali sme sa teda na zostup na druhú stranu. Pri hnusnom počasí, s pršiplášťami a v pomerne drsnom teréne to nebol práve príjemný zážitok. Keď sme zostúpili k rieke a na chvíľu prestalo pršať, chlapci sa vykúpali. Za okamžik ale začalo zase liať ako z krhly a tak sme sa dali do ďalšieho mechanického pochodu po rozbahnenej ceste. Okolo štvrtej hodiny sme začali hľadať miesto, kde zakempujeme. Medzi kravincami a plochami nasiaknutými vodou to nebolo vôbec jednoduché, nakoniec sme ale našli vhodné miesto na táborisko Hauripampa, vo výške asi 3700 m n. m.

Ráno sme vstali vcelku skoro. Už nepršalo. Ostatne tak to tu bolo každé ráno. Pretože sa dalo predpokladať, že ďalšie lejaky na seba nenechajú dlho čakať, Markéta s Pepom sa rozhodli, že zrušia svoj pôvodne naplánovaný výstup na horu Pisco. Nám ostatným to rozhodne nevadilo, pre nás to znamenalo, že budeme mať viac času na ďalšie lokality. Dnešok sa tým pádom stal posledným dňom treku. Plán spočíval v presune do dediny Vaqueria a odtiaľ colectivom alebo ako to pôjde späť do Huarázu. Do Vaquerie to nebolo ďaleko, času sme mali teda dosť a nemuseli sme sa s ranným balením nijak ponáhľať. Zacvičili sme si, vyprali zabahnené topánky a nohavice a vydezinfikovali silne zakalenú vodu (vodu sme pre istotu dezinfikovali tabletami alebo kvapkami po celú dobu treku).

Po opustení táboriska sme stretli malé a veľké Indiánky, ženúce stádo oviec. Malým Indiánkam sme dali bonbóny, veľkým Markéta poskytla po ich žiadosti polku balenia Ibalginu. Po chvíli sme narazili na ďalšiu skupinu miestnych. Tentoraz sa jednalo o malých chlapcov so stádom kôz a s niekoľkými lamami. Okrem turistickej lamy v Huarázu to boli prvé zvieratá tohto druhu, ktoré sme v Peru stretli.

Ďalšia cesta nás viedla cez dedinu Huaripampa. Bolo tu mnoho turistických cedúľ a nápisov typu „turistická reštaurácia“. Jedna ceduľa tiež odkazovala na morčaciu farmu. Stretli sme mnoho detí, ktoré od nás žobrali bonbóny a tak sme rozdávali, čo sme mohli. Na konci dediny bola kontrola, kde po nás chceli naše vstupenky do Národného parku. Záver treku sme strávili na serpentínach smerom hore do Vaquerie. Tu sme čakali na colectivo, ale bez úspechu. Prešli asi dve, napchané do prasknutia. Na jednom dokonca sedeli ľudia aj na streche. Ťažko by sme sa niekam vošli šiesti aj s objemnými batohmi. V miestnom obchodíku sme si teda kúpili pivo Pilsen, relaxovali a vyčkávali, čo príde. Okolo nás sa prechádzal oslík, niekoľko sliepok a po okolí sa potulovali tiež prasatá, ktoré požierali svoje krmivo.

Prišlo auto, ktoré viezlo na korbe robotníkov do Huarázu. Zrejme sa po Veľkej noci vracali na šichtu. Za nevysoký poplatok sme boli s príslubom odvozu do Yungaye pripustení na palubu. Pomýšľali sme na to, že sa možno necháme odviesť až do Huarázu. Cesta začala naozaj perfektne. Také výhľady na okolitú krajinu by sme z colectiva nemali ani náhodou. Auto stúpalo serpentínami hore do sedla. Videli sme vrcholky hôr (i Huascarán), jazerá, skaly, bola to nádhera. Bohužiaľ sa nedalo moc fotiť ani natáčať, pretože to príšerne drnčalo. Tak sme nemohli na svojich fotoaparátoch zvečniť ani nádherné údolie s jazerom Llanganuco.

Potom, čo sme prešli sedlo, sa nakumulovali mraky a po nejakej dobe začalo pršať. To už nám moc do smiechu nebolo. Peruánci, aby to vyriešili, prehodili cez korbu modrú plachtu, čo by bolo fajn, pokiaľ by tá plachta nebola príšerne špinavá a všetkých nás nezabahnila. Milanov a Zuzkin, pôvodne biely klobúčik, sa zmenil na nepoznanie. Modlili sme sa, aby sme už boli v Yungayi, myšlienky na pokračovanie až do Huarázu nás na korbe prešli. Celá cesta trvala štyri hodiny a našťastie jej väčšia časť prebiehala v pohode. Epizóda s dažďom a plachtou prišla až neskôr.

V Yungayi Pepa zohnal dvoch taxikárov, ktorí nás boli ochotní odviesť do Huarázu. Tak sa aj stalo a my sme sa v dvoch taxíkoch presunuli späť do hostelu La Cabaña a tak urobili bodku za naším prvým trekom v Peru.

Text/foto: Kristýna Bartůňková

Preklad: O. Kubáčková

Peru - krajina bohatého kultúrneho dedičstva
Publikované: 25.11.2008
V Peru nájde cestovateľ všetko - fascinujúce archeologické náleziská, úchvatné amazonské dažďové pralesy, nekonečné pusté pobrežie, rôznorodé obyvateľstvo, ešte rôznorodejšiu divokú prírodu a tiež jednu z najlepších kuchýň na kontinente.

Peru - môj splnený sen XVI.
Publikované: 23.2.2011
Poslednou zastávkou na našej ceste bol Národný park Paracas a ostrovy Islas Ballestas. Z Arequipy do Pisca sme dorazili neskôr než sme predpokladali, a tak sme dostali trochu strach, aby sme ešte stihli poslednú loď odchádzajúcu k ostrovom Islas Ballestas, na ktoré sme sa všetci tešili.

Peru - môj splnený sen XII.
Publikované: 26.1.2011
V Cuscu sme si nechali jeden deň na prehliadku mesta a jeho okolia. Večer sme sa mali rozdeliť s Markétou a Pepom, ktorí chceli vidieť ešte Pisac, pretože mali dosť času. My ostatní sme sa mali cez noc presunúť k jazeru Titicaca.

Peru - môj splnený sen XI.
Publikované: 19.1.2011
Konečne nastal deň odjazdu z predraženého Machu Picchu. Ešte pred týždňom som si pochvaľovala, že priveziem späť do Čiech nejaké doláre a teraz som si nebola istá, či si vystačím s tým, čo mám.

Peru - môj splnený sen X.
Publikované: 12.1.2011
Nastal deň návštevy svetovo najznámejšieho a turisticky najvýraznejšieho a najnavštevovanejšieho miesta Peru – posvätného miesta Inkov, objaveného Hiramom Binghemom – opevneného Machu Picchu. Aby som sa úprimne priznala, vôbec sa mi sem nechcelo.

Peru - môj splnený sen IX.
Publikované: 5.1.2011
Tretí deň treku Salcantay sme poňali odpočinkovo. Cesta začala celkom príjemne. Prechádzali sme okolo veľkého množstva všadeprítomných bromélií, vysokých prasličiek, bambusov a ďalších rastlín.

Peru - môj splnený sen VIII.
Publikované: 29.12.2010
Trek Salcantay je v niektorých sprievodcoch rozplánovaný na päť dní, v iných na sedem. Naša skupina považovala za vhodné stihnúť ho v čo najkratšom čase, pretože na tom záviseli naše ďalšie cesty.

Peru - môj splnený sen VII.
Publikované: 22.12.2010
Keď sme sa vrátili z treku Santa Cruz, bol práve Veľkonočný pondelok, ale všetci v Huaráze pracovali. Kúpili sme si lístky do Limy a riešili ďalší presun z Limy do Cusca, kde naša cesta pokračovala.

Peru - môj splnený sen V.
Publikované: 8.12.2010
Druhý deň treku Santa Cruz sme vstali v relatívne včasnú hodinu a zistili, že neprší, ba naopak, je pekné, slnečné počasie. Vojta s Milanom si dokonca dopriali kúpeľ v ľadovej riečke. Cesta ďalej už stúpala veľmi mierne, chvíľami i poklesávala, takže sa nejednalo o žiadny extrémne náročný pochod.

Peru - môj splnený sen IV.
Publikované: 1.12.2010
Ako náš prvý trek v Peru, v Cordillere Blance, sme si vybrali známy a často navštevovaný trek údolím rieky Santa Cruz. Podľa sprievodcu je optimálna doba pochodu 4 dni a vzdialenosť od počiatočného do konečného bodu 50 km. My sme si naplánovali predĺženie o jeden deň výstupom od základného tábora vrchu Alpamayo.

Peru - môj splnený sen III.
Publikované: 24.11.2010
Ráno som si šla na autobusovú stanicu pre batoh, ktorý mi ako jedinej z našej skupiny, do Limy neprišiel. Po niekoľkých telefonátoch na letisko sme boli s KLM dohodnutí, že dnes príde ranným autobusom.

Peru - môj splnený sen II.
Publikované: 17.11.2010
Po prílete do Peru sme sa presunuli z Limy do hôr. Do Huarázu, ktorý leží v nadmorskej výške 3091 m, sme dorazili asi o siedmej hodine ráno.

Peru - môj splnený sen I.
Publikované: 10.11.2010
Južná Amerika ma k sebe vždycky priťahovala ako magnet. Bola ale pre mňa, študentku s nie príliš veľkými príjmami, skôr takým zatiaľ iba nedostupným snom, odloženým do budúcna. Jedného dňa mi v práci môj kolega Vojta povedal: „Nechcela by si ísť do Južnej Ameriky…Peru, Chile alebo tak…?“ a tým mi v hlave vyhlodal dieru.

Peru: Chachapoyas, Nuevo Tingo a Kuélap
Publikované: 1.3.2024
Mesto Chachapoyas sa považuje za neobjavený raj. Nachádza sa v regióne Amazonas a turisti tu môžu objavovať krásnu prírodu, rôzne mikroklímy, koloniálne mesto alebo starobylé rozvaliny Kuélap, nachádzajúce sa medzi Andami a džungľou.

Súvisiaca fotogaléria

Peru
Peru ako typická juhoamerická krajina roznecuje predstavivosť ako máloktoré miesto na svete. Kraj...

V tejto chvíli nie je žiadna súťaž aktívna. Predchádzajúce súťaže nájdete v našom archíve súťaží.

9.4.2024
Krásy Slovenska, Trenčín región a KST Dubnica nad Váhom vás pozývajú na 59. stretnutie čitateľov časopisu Krásy Slovenska, ktoré sa uskutoční tradične poslednú májovú sobotu, tentokrát na Vršatských bradlách.
Objavte najkrajšie turistické miesta s trilógiou kníh Turistické Slovensko. Trojica knižných sprievodcov pozýva spoznávať prírodné zákutia, krásne scenérie, výhľady a inšpiruje pri plánovaní výletov. Vydanie unikátnej trilógie môžete teraz podporiť priamo na StartLabe.