www.infoglobe.sk » Peru: Cotahuasi – vraj najhlbší kaňon sveta

Peru: Cotahuasi – vraj najhlbší kaňon sveta

Publikované: 17.3.2022
V Peru sme sa rozhodovali, či navštívime kaňon Colca alebo Cotahuasi. Podľa niektorých meraní je Cotahuasi hlbší, podľa iných zas víťazí Colca. Možno je to len súťaženie o to, kam nalákať viac turistov. Oba kaňony dosahujú hĺbku okolo 3 500 metrov a ich rieky si razia cestu andskými vrcholmi s nadmorskou výškou až 6 000 metrov a končia v Tichom oceáne. A tiež v oboch kaňonoch môžete uzrieť vzácne kondory andské.

Nakoniec sme sa rozhodli pre Cotahuasi. U kaňonu Colca nás odradil nielen vstupný poplatok, ale aj množstvo turistov, pretože je dostupnejší. Kaňon Cotahuasi sa nakoniec ukázal ako správna voľba.

dedina Cotahuasi

Do dediny Cotahuasi sa dá dostať z Arequipy a cesta trvá približne 10 hodín. Jazdí sa sem nočným autobusom. Očakávali sme dlhšiu cestu, nakoniec sme dorazili o druhej ráno. Našťastie je v Cotahuasi zopár hotelov, a tak nebol problém ubytovať sa aj takto nad ránom. A navyše aj dosť lacno. Ďalší deň sme si išli zistiť informácie, aké treky sa tu dajú absolvovať. Zohnali sme mapu a poradil nám aj sám majiteľ hotelu. Je tu nutné veci dopredu si naplánovať, pretože autobusy jazdia len raz denne.

Pampamarca   okolie Pampamarcy

Ďalší deň vyrážame skoro ráno autobusom do Pampamarcy. U šoféra si radšej overujeme, o ktorej hoden sa bude vracať z Pampamarcy. Máme v pláne urobiť si výlet k Bosque de Piedras Huito. Dôjsť sem nie je až tak náročné, síce sa ide do prudkého kopca, ale vzdialenosť je len do 4 kilometrov a prevýšenie dosahuje do 700 metrov. Okrem krásnych výhľadov nám učaroval aj „kamenný les“. Po prvý raz v živote sme videli niečo také. Navyše sme tam boli úplne sami, nad hlavami nám dokonca párkrát zakrúžili kondory. Cesta dole bola rýchla, a keďže sme mali ešte čas, vydali sme sa kúsok za dedinu, kde bolo vyhliadkové miesto na kaňon s vodopádmi a ďalšie krásne výhľady na hory a farebné polia miestnych obyvateľov.

Bosque de Piedras Huito   Bosque de Piedras Huito

Naším ďalším cieľom bol dvoj- alebo trojdenný trek cez dediny Charcana a Quechualla. Do dediny Charcana sme dorazili navečer. Cesta autobusom je len pre silnejšie povahy, no aj tak sa radšej nedívajte z okna. Ide sa totiž po úzkych prašných cestách a človek pod sebou vidí len zráz. Výhodou týchto malých dedín je, že sa tu vždy nájde dáky hostel pre turistov, kde sa dá prespať, takže so sebou nemusíte ťahať žiadne zbytočné veci. Možno len vlastný spacák, pretože čisté v týchto miestach povlečenie nečakajte a tiež je tu v noci dosť chladno. Vyrážame skoro ráno, máme pred sebou náročnú trasu. Ideme ešte za šera, ale cesta je vychodená od ľudí, ktorí tu každý deň ženú skoro ráno dobytok na pastvu a večer zase späť. Vravíme si, ako drsný a náročný musí byť tunajší život, navyše pre nás Európanov, zhýčkaných rôznymi vymoženosťami.

cesta do dediny Quechualla

Prvá časť cesty vedie skôr len po vrstevnici, najkrajšie vyhliadky na hory sú pri zostupovaní do kaňonu do dediny Quechalla. Krásne dúhové hory, až sa človeku veriť nechce, že je to skutočne možné. Vieme, že by mal ísť odpoludnia autobus späť do dediny Cotahuasi, od miestnej panej sa však dozvedáme, že autobusová zastávka je vzdialená ďalších 9 km. Po 23 kilometroch sa nám nechce hnať ďalších deväť, a tak sa rozhodneme zostať v Quechalle. Tu si odpočinieme, majiteľka nám uvarí obed, večeru a na ďalší deň nachystá aj skoré raňajky. Po nich vyrážame ďalej, aby sme stihli autobus. Cestou míňame aj Bosques de Cactus de Judiopampa, akýsi „kaktusový les“.

kaktusový les

cesta do dediny Quechualla   okolie vodopáduCatarata de Sipia

Cestou z Quechally sa ešte zastavujeme pri 150 metrov vysokom vodopáde Catarata de Sipia. Aj tu v okolí je krásne farebná krajina. Teraz už vieme, že žiadne ďalšie farebné hory v Peru nemusíme navštevovať. Kaňon Cotahuasi splnil naše predstavy o farebných horách nad všetky očakávania.

GPS: 15°12'16.4"S 72°53'55.6"W (kaňon)

Text a foto: Tomáš Novák

Preklad: O. Maňáková

Peru: Chachapoyas, Nuevo Tingo a Kuélap
Publikované: 1.3.2024
Mesto Chachapoyas sa považuje za neobjavený raj. Nachádza sa v regióne Amazonas a turisti tu môžu objavovať krásnu prírodu, rôzne mikroklímy, koloniálne mesto alebo starobylé rozvaliny Kuélap, nachádzajúce sa medzi Andami a džungľou.

Peru: Leymebamba a Cajamarca
Publikované: 8.3.2024
Cajamarca sa preslávila ako miesto, ktoré znamenalo koniec pre mocnú inkskú ríšu. Práve tu porazil Francisco Pizzaro posledného inkského vodcu Atahualpa a neskôr ho aj popravili na hlavnom námestí.

Peru: mesto večnej jari Trujillo a okolité archeologické náleziská
Publikované: 15.3.2024
Mesto Trujillo sa nachádza v púštnej oblasti v blízkosti Tichého oceánu, založené bolo v roku 1534 a bolo tiež dobre opevnené, aby odolalo útokom pirátov. A dokonca vraj bolo v období nezávislosti Peru aj jeho dočasným hlavným mestom.

Peru - môj splnený sen I.
Publikované: 10.11.2010
Južná Amerika ma k sebe vždycky priťahovala ako magnet. Bola ale pre mňa, študentku s nie príliš veľkými príjmami, skôr takým zatiaľ iba nedostupným snom, odloženým do budúcna. Jedného dňa mi v práci môj kolega Vojta povedal: „Nechcela by si ísť do Južnej Ameriky…Peru, Chile alebo tak…?“ a tým mi v hlave vyhlodal dieru.

Súvisiaca fotogaléria

Peru
Peru ako typická juhoamerická krajina roznecuje predstavivosť ako máloktoré miesto na svete. Kraj...

V tejto chvíli nie je žiadna súťaž aktívna. Predchádzajúce súťaže nájdete v našom archíve súťaží.

9.4.2024
Krásy Slovenska, Trenčín región a KST Dubnica nad Váhom vás pozývajú na 59. stretnutie čitateľov časopisu Krásy Slovenska, ktoré sa uskutoční tradične poslednú májovú sobotu, tentokrát na Vršatských bradlách.
Objavte najkrajšie turistické miesta s trilógiou kníh Turistické Slovensko. Trojica knižných sprievodcov pozýva spoznávať prírodné zákutia, krásne scenérie, výhľady a inšpiruje pri plánovaní výletov. Vydanie unikátnej trilógie môžete teraz podporiť priamo na StartLabe.