www.infoglobe.sk » Nový Zéland XI: Milford Sound trek II

Nový Zéland XI: Milford Sound trek II

Publikované: 13.6.2012
Noc strávená v chate nebola, aspoň pre mňa, vôbec príjemná. Jednak tu lietalo niekoľko zablúdených "Sandflyes" a jednak v spálni stále niekto chrápal. To sa asi dalo očakávať, keďže bolo všetkých 40 ľudí rozdelených len do dvoch miestností.

Ráno po raňajkách sme vyrazili na druhý úsek treku smerom k chate "Mintaro Hut". Tento deň nás čakal približne 6 hodinový pochod s pozvoľným stúpaním pozdĺž rieky Clinton. Oproti predchádzajúcemu dňu sa počasie výrazne zhoršilo. Konečne zažívame typické "milford-soundovské" počasie - priemerne tu totiž prší 182 dní v roku (priemerné ročné zrážky sú takmer 7 000 mm). S dažďom je tu teda nutné počítať a byť dobre vybavený. Na druhej strane, vďaka dažďu, je možné všade po okolitých svahoch pozorovať mohutné vodopády, ktoré by boli inak iba sotva viditeľné. Oblaky bilo veľmi nízko, čo celkovo navodzovalo tak troch zvláštnu ponurú atmosféru. Asi 1 km pred chatou však začalo pršať veľmi výdatne, preto sme príliš neotáľali a svižným krokom sme stúpali záverečné metre. Po usušení a inštruktáži o bezpečnosti pobytu v chate sme sa pri spoločnej večeri opäť s niekoľkými ostatnými cestovateľmi príjemne porozprávali . Zoznámili sme sa s jedným dánskym párom, ktorý bol práve na 9 mesačnej ceste okolo sveta, jedným Američanom a ďalšími.

Tretí deň treku bol najnáročnejší. Od chaty sme stúpali približne 2 hodiny až do sedla Mackinnon Pass (1 154 m n. m.). Tesne pred sedlom sme si urobili pauzu na fotenie a na naše prekvapenie sme tu po prvý krát uvideli papagáje Kea vo voľnej prírode. Asi už boli na turistov zvyknuté, takže sa ani príliš neostýchali a ochotne sa nechali fotiť. Počasie tu bolo veľmi premenlivé. Miestami pršalo, ale občas sa nám otvárali krásne výhľady na obe údolia. Za sedlom bola odpočinková chata dokonca vySutherland Fallsbavená plynovým sporákom, takže bolo možné uvariť si aj čaj. Odpoludnia sme začali zostup k našej poslednej chate "Dumpling Hut". Na niekoľkých miestach boli umelo postavené schody. Bohužiaľ, sa mi na nich podarilo pošmyknúť a trochu som si narazil ruku. Našťastie to ale nebolo nič vážne. Dita mi požičala ovínadlo, ruku mi zaviazala a mohli sme pokračovať ďalej. Pred chatou bola ešte odbočka k najvyššiemu vodopádu NZ - "Sutherland Falls", ktorú sme samozrejme nemohli vynechať. Vodopád je vysoký 630 metrov a patrí medzi 20 najvyšších vodopádov sveta. Pri odbočke bola chata, kde sme si nechali batožinu a k vodopádu vyrazili len na ľahko. Boli sme radi, že sme si so sebou vzali aj pršiplášte, nakoľko voda z vodopádu striekala do vzdialenosti niekoľkých desiatok metrov. Bol to proste úchvatný zážitok a pri zvuku padajúcej masy vody som si opäť uvedomil neuveriteľnú silu prírody. Od odbočky to bola k chate už len asi hodina chôdze. Po náročnej bezmála 8 hodinovej túre niet divu, že sme boli obaja veľmi unavení a tiež už značne špinaví. Pretože sa chata nachádzala iba asi 100 metrov od rieky, rozhodol som sa, že sa pôjdem ešte večer vykúpať. Večer sa potom odvíjal v podobnom duchu ako obidva predchádzajúce.

papoušci Kea

Štvrtý, teda posledný deň treku sme vychádzali okolo 8. hodiny rannej, pretože sme museli o 14-tej, prípadne o 15-tej hodine chytiť loď, ktorá nás mala previesť do dediny Milford Sound. Od chaty "Dumpling Hut" až na koniec treku "Sandfly point" to bolo aj s prestávkami cca 6 hodín chôdze. Cesta viedla pozdĺž rieky Arthur, jazera Brown a končila v ústí fjordu Milford Sound. Počasie nám tento deň prialo, a pretože sme si urobili iba 1 zastávku, nakoniec sme stihli loď už o 14-tej hodine. Plavba trvala približne 20 minút a z paluby sa nám naskytol takmer učebnicový pohľad na jednu z najviac fotografovaných hôr z celého Milford Soundu - majestátny Mitre Peak, týčiaci sa do výšky 1 692 m n. m.

Mitre Peak - stoupání do sedla

Po vylodení sme mali v pláne, že sa pokúsime pre zmenu opäť stopovať smerom Queenstown. Išli sme teda ďalej po ceste až na koniec dediny a zdvihnutým palcom som pokúšal šťastie. Podarilo sa. Asi po pol hodine nám zastavili dve Kanaďanky a vzali nás do Te Anau, teda polovicu cesty. Podobne ako my, aj dievčatá z Kanady cestovali po NZ jeden mesiac. Vysadili nás na výpadovke na Queenstown a snáď ani nie po dvoch minútach nám zastavilo ďalšie auto. Pre zmenu to boli dvaja Izraelčania a išli do predmestia Queenstown. Celú cestu sme sa rozprávali o všetkom možnom, a tak sme sa ani nenazdali a už sme boli pred naším cieľom. Vystúpili sme pri letisku a do centra sme už došli mestskou hromadnou dopravou. Ubytovali sme sa v rovnakom hosteli ako pred začiatkom výletu do Milford Sound, opäť sme si dali na večeru polievku ako pozornosť podniku a skoro zaliezli do postelí, aby sme boli na náš posledný deň na Južnom ostrove dobre odpočinutí.

Mitre Peak

Text/foto: Vojtěch Bližňák

Preklad: O. Maňáková

Nový Zéland I: Pred odletom
Publikované: 4.4.2012
Každý z nás má určitý životný sen, ktorý si buď splní, alebo o ňom len celý život sníva. Môj sen vždy bol aspoň raz v živote uzrieť raj na Zemi, ktorý je takmer nedotknutý ľudskou činnosťou - a tento raj sa nazýva Nový Zéland. Som rád, že patrím do tej skupiny ľudí, ktorí si svoj sen splnili, a to aj za cenu, že bolo nutné siahnuť hlbšie do peňaženky.

Nový Zéland: cestovanie po ostrove II.
Publikované: 1.6.2013
Práve mi napísal kapitán z lode Bay of Island, tak som sa musela poponáhľať a prejsť to do Wellingtonu, čo najrýchlejšie. Cestu som mala plánovanú na dva dni, ale za deň sa mi podarilo dostopovať až do Pictonu. Takže som bola u kapitána o deň skôr a ten ma zaviezol z juhu Severného ostrova až do Bay of Island, kde sme na motorovej lodi strávili príjemný týždeň.

Nový Zéland: cestovanie po ostrove I.
Publikované: 25.5.2013
Môj sen. Odjakživa som chcela ísť na Nový Zéland. Po všetky tie roky bol pre mňa ako magnet a konečne som si svoj sen uskutočnila. A tak som si kúpila letenku, naplánovala trasu, zbalila veci, zamávala a vyletela v ústrety naozajstnému dobrodružstvu!

Nový Zéland XII.: Queenstown a odlet domov
Publikované: 20.6.2012
Posledný deň nášho výletu pred odletom do Aucklandu bol vyhradený prehliadke mesta Queenstown. Mesto so svojimi 23 000 obyvateľmi má skvelú polohu - leží v esovitom prehnutí jazera Wakatipu medzi prudko sa zdvíhajúcimi horami.

Zemetrasenie je tam skoro každý deň. Cestovateľské kino sa zblízka pozrie na Nový Zéland
Publikované: 8.4.2022
Malá krajina, veľké zážitky! Či sa už radi kocháte ako usadení hobiti na úrodné zelené pláne, alebo vás láka dobrodružstvo v divokej prírode, táto ostrovná krajina uprostred oceánu ponúka obe možnosti. Zabaľte si zvedavosť a otázky, Cestovateľské kino vyrazí v utorok 19. apríla z KC Dunaj do bájnej Stredozeme!

Nový Zéland II: Prílet do Aucklandu
Publikované: 11.4.2012
Po päťhodinovej jazde autobusom prichádzame na viedenské letisko Schwechat, kde máme cca ďalších 5 hodín do odletu. Let z Viedne do švajčiarskeho Zürichu bol v porovnaní s ďalšími dvoma letmi pomerne rýchly a bezproblémový.

Nový Zéland VII: NP Abela Tasmana I.
Publikované: 16.5.2012
Trajekt doplával do malého mestečka Picton, odkiaľ sme mali rezervovaný autobus spoločnosti InterCity v rámci nášho „Travel Pass“ do Nelsonu. Tu sme potom mali približne hodinu na ďalší a pre dnešok posledný prestup na autobus, ktorý nás mal doviesť na začiatok Pobrežnej cesty v NP Abela Tasmana – do Marahau.

Nový Zéland III: Rotorua
Publikované: 18.4.2012
Našou prvou zastávkou po Aucklande bolo podľa plánu mesto Rotorua predstavujúce oblasť geotermálnej aktivity a centrum maorskej kultúry. Do Rotorua sme autobusom spoločnosti InterCity prišli okolo poludnia (cesta z Aucklandu trvala cca 4 hodiny) a už pri príjazde na nás v plnej sile doľahlo jeho magické kúzlo.

Nový Zéland V: NP Tongariro
Publikované: 2.5.2012
Naše očakávanie pekného počasia sa nám vyplnilo. Z jedného z miestnych hostelov v Taupo, kde sme strávili poslednú noc, bol nádherný výhľad na zasnežené vrcholky sopiek týčiacich sa nad jazerom Taupo v Národnom parku (NP) Tongariro.

Nový Zéland VIII.: NP Abela Tasmana II.
Publikované: 23.5.2012
Naše túžobné očakávanie lepšieho počasia sa vyplnilo. Prebudili sme sa do krásneho slnečného rána – človek by ani nepovedal, že predchádzajúci deň tu bola celodenná prietrž mračien. Boli sme moc radi, pretože sme dnes mali v pláne vyraziť na 3 denný trek – Pobrežnú cestu Abela Tasmana.

Nový Zéland IV: Waiotapu, Taupo
Publikované: 25.4.2012
Druhý deň ráno sme mali namierené do ďalšej termálnej oblasti zvanej Waiotapu ležiacej asi 27 km južne od Rotorua. Náš pôvodný plán bol taký, že z Rotorua pôjdeme ďalej už len stopom a autobusy budeme využívať skôr výnimočne.

Nový Zéland IX.: Punakaiki + NP Westland Tai Poutini
Publikované: 30.5.2012
Aquataxi nás doviezol späť na začiatok treku, kde sme prestúpili na autobus smer Nelson. Tu sme mali v pláne prespať v jednom z miestnych hostelov a dokúpiť potraviny na našu ďalšiu cestu. Nelson, ktorý je známy svojim ovocinárstvom, vinárstvom a hlavne pivovarníctvom, predstavuje počas hlavnej turistickej sezóny jedno z najživších miest NZ.

Nový Zéland VI: Wellington
Publikované: 9.5.2012
Do Novozélandskej metropoly Wellington sme dorazili navečer. Mali sme tu dohodnutý nocľah u jedného Angličana z Couchsurfingu. Volal sa Mark a na Novom Zélande žije už asi 6 rokov. Býval v južnej časti mesta zvanej Kilbirnie, z centra mesta bolo nutné použiť autobus, ktorý išiel približne pol hodiny.

Súvisiaca fotogaléria

Nový Zéland – za prácou aj za prírodou
Nový Zéland sa nachádza na južnej pologuli, ročné obdobia sú teda presne obrátene. To znamená, že...

Súvisiace video

Nový Zéland, Cape Kidnappers – tam kde hniezdia suly
Príjemné prechádzky, skalné útvary aj hlboké rokliny sa vám budú páčiť v každom ročnom období, al...

V tejto chvíli nie je žiadna súťaž aktívna. Predchádzajúce súťaže nájdete v našom archíve súťaží.

9.4.2024
Krásy Slovenska, Trenčín región a KST Dubnica nad Váhom vás pozývajú na 59. stretnutie čitateľov časopisu Krásy Slovenska, ktoré sa uskutoční tradične poslednú májovú sobotu, tentokrát na Vršatských bradlách.
Objavte najkrajšie turistické miesta s trilógiou kníh Turistické Slovensko. Trojica knižných sprievodcov pozýva spoznávať prírodné zákutia, krásne scenérie, výhľady a inšpiruje pri plánovaní výletov. Vydanie unikátnej trilógie môžete teraz podporiť priamo na StartLabe.