www.infoglobe.sk » Nový Zéland: cestovanie po ostrove II.

Nový Zéland: cestovanie po ostrove II.

Publikované: 1.6.2013
Práve mi napísal kapitán z lode Bay of Island, tak som sa musela poponáhľať a prejsť to do Wellingtonu, čo najrýchlejšie. Cestu som mala plánovanú na dva dni, ale za deň sa mi podarilo dostopovať až do Pictonu. Takže som bola u kapitána o deň skôr a ten ma zaviezol z juhu Severného ostrova až do Bay of Island, kde sme na motorovej lodi strávili príjemný týždeň.

Šnorchlovali sme, prechádzali cestičky na rôznych ostrovoch, pozorovali delfíny, lovili scoolaps (lastúry) a crey fish (homáre, langusty), raz pod nami prefrčal dokonca aj žralok, ale bol to ešte mladík, a tak sme to prežili.

grafiti     grafiti

A na pamiatku som kapitánovi namaľovala na plot moje prvé novozélandské grafity. A opäť som vyrazila sama stopom, aby som nezabudla na svoj sen, ako k tomu nabáda Alchymista v knihe Paula Coelha… Išla som smerom k majáku na najsevernejšom cípe Nového Zélandu Cape Reinga. Tu sa dramaticky stretávali Tichý oceán a Tasmánske more. Vody tu vrú a penia.

Zvládla som aj celý Coastal Track , pretože som cestou stopla Nemca, ktorý ma zviezol až k majáku, po 90 Mile Beach na piesočné duny a okolo najstaršieho stromu Kauri , starého skoro 1000 rokov.

90 Mile Beach

Tasmanske more a PacifikCape ReignaKauri TreeCostal treck

Došli sme až na pláž Piha a Karekare na západe Aucklandu, kde sa natáčal film Piano. To bola nádhera. Celá prechádzka po pobreží s rozsiahlymi plážami, čiernym pieskom a nádherným príbojom vĺn bola viac než uchvacujúca! Kemp bol iba 5 minút od pláže.

KarekarePihaPiha

A potom už hore dolu. Na juh k vodopádu Rotoruu a na gejzíry, kde som bola dosť sklamaná. Vodopád bol iba 3 m vysoký a vstupné stálo 50 dolárov. Po prehliadke som vyrazila smerom k NP Urewera a jazeru Waikaremoana. Tu to pre mňa, ako stopárku, bolo nebezpečné. Prejdú tadeto zhruba štyri autá za deň, a tak ma všetci odhovárali, ale ja som to naopak brala ako výzvu. Opäť som mala šťastie a dostala sa až k jazeru Waikaremoana s jednou prestávkou na polceste, v zapadnutom, ale romantickom kempe pri vodopáde.

divoká rieka pri jazere Taupopohľad z ferryRotorua

Rotorua

Keď som to tu počas dvoch dní pekne prešmejdila, dorazila k niekoľkým vodopádom a prešla sa okolo jazera, stopla som, pre zmenu, ďalšieho Nemca, ktorý ešte nikdy predtým neviezol stopára. Ten ma vzal až k NP Tongariro, kde som už raz bola. Stopovaním som sa dostala ešte kúsok ďalej smerom na sever za ľuďmi, čo ma zviezli smerom k Wellingtonu, keď som stopovala počas dažďa v žltom pršiplášti, ako som spomínala v minulej časti. Pomohla som im vymaľovať dom, ktorý sa chystali na druhý deň prenajať. A v tom mi zavolal kapitán lode Affinity, že potrebuje kuchára pre dlhšiu plavbu s desiatimi klientmi na palube. Nie že by som vedela variť, ale podarilo sa, vzal ma. A tak mi začalo ďalšie dobrodružstvo na desať dní - smer Wellington a ferry do Pictonu a tam pozdĺž ostrovčekov Marlborough Sounds. Kapitán ma varením nakoniec iba strašil, pretože kuchárku na lodi už mal. Ja som jej iba pomáhala.

loď Affinityďalšia loď Malborough Soundsobydlie vzácnych vtákov

výhľad po ráne

Cestou sa nám pokazila loď, práve vo French pass za obrovskými vírmi v mori, ktoré boli také silné, že našu loď takmer stiahli. Zážitok bol o to výdatnejší, pretože víry sa tu točia na druhú stranu! Bola to sila! A potom, keď sa nám loď rozbila úplne, zavolali sme na pomoc inú loď, ktorá nás za lano ťahala celé 4 hodiny. Aby sme aspoň trochu zabavili našich klientov, nechali sme ich rybárčiť. Tí ku svojej radosti vyťahovali samé žraloky. Spolu 6 kusov, ale len malých.

French Pass   pokazenie lode

Nakoniec sme predsa len úspešne dorazili do prístavu Havelock a po vrúcnom lúčení zase Picton a ferry do Wellingtonu, odkiaľ sa mi podarilo dostopovat za Palmerstone North. V tom čase sa už stmievalo a pani, ktorá ma viezla, ma pozvala k sebe domov na prespatie. Mala dvojročnú dcérku a exemplárneho manžela -taťuldu. Pozoruhodní domorodci. Báječné duše.

Ráno ma čakal stop na polostrov Coromandel. Keď som odtiaľ bola už len čo by kameňom dohodil, zastavili mi dvaja Juhoafričania pôvodom Nemci a tí mali rovnaký plán ako ja, prejsť to tu krížom krážom a hlavne dôjsť k vyhlásenej Catedral cave a Hot springs pools, kde je to vždy preľudnené...

Catedral Cave   Catedral Cave

Po dosiahnutí tohto cieľa som sa na posledný týždeň môjho pobytu na Novom Zélande vydala späť za kapitánom na Bay of Island, aby som sa rozlúčila. Ale po ceste ma zviezol kapitán jachty v Aucklandu, s ktorým som strávila báječný víkend. On mal narodeniny 14. 2. a ja 15. 2. a práve bolo 15. 2., tak sme to šli zapiť do prístavnej krčmy. Po oslave ma pozval na svoju jachtu a to bol neskutočne krásny zážitok, plávať s vetrom o preteky. Bola som kapitánova pravá ruka, tak som sa cítila dôležitá, potrebná a užitočná. Mali sme polojasno až jasno, ale v noci zúrili divoké vlny. Počiatočná inštruktáž bola: "keď sa dostanem cez palubu stlačíš tlačidlo MOB (man over board - muž cez palubu pozn. redakcie), aby sa uložili súradnice a zavoláš coast guard: mayday mayday man over board Naturally – name of the boat..." Bolo to naozaj prima žúžo dobrodrúžo!

Jachta v Auclande

Nastal čas lúčenia s nečakaným dobrodružstvom na jachte a ja som sa musela presunúť na moju poslednú zastávku za kapitánom na Bay of Island. Na rozlúčku som mu namaľovala nové grafity a on ma zaviezol na letisko…

posledné graffity posledné graffity posledné graffity

Odišla som spokojná a šťastná s pocitom, že na svete sú ešte stále skvelí ľudia a ja chcem byť ako oni! Life is not all about waiting for the storm to pass its about learning how to dance in the rain. (Život nie je o tom, ako búrku prečkať, ale o tom, naučiť sa v daždi tancovať).

Bye Bye New Zeland

Text/foto Sylvie Halouzková

Preklad: O. Maňáková

Nový Zéland I: Pred odletom
Publikované: 4.4.2012
Každý z nás má určitý životný sen, ktorý si buď splní, alebo o ňom len celý život sníva. Môj sen vždy bol aspoň raz v živote uzrieť raj na Zemi, ktorý je takmer nedotknutý ľudskou činnosťou - a tento raj sa nazýva Nový Zéland. Som rád, že patrím do tej skupiny ľudí, ktorí si svoj sen splnili, a to aj za cenu, že bolo nutné siahnuť hlbšie do peňaženky.

Nový Zéland – severný ostrov – VIDEO
Publikované: 16.1.2018
Keď cestujete z Európy, patrí Nový Zéland medzi najvzdialenejšie miesta na svete, kam sa môžete dostať. Už pred dávnymi časmi sa oddelil od všetkých ostatných kontinentov a dnes leží osamotený asi 2 000 km od najbližšej Austrálie. V nasledujúcich týždňoch sa postupne pozrieme na mnoho zaujímavých miest celého Zélandu, začnime však s tým, že si predstavíme jeho menšiu a „civilizovanejšiu” časť – severný ostrov.

Nový Zéland: cestovanie po ostrove I.
Publikované: 25.5.2013
Môj sen. Odjakživa som chcela ísť na Nový Zéland. Po všetky tie roky bol pre mňa ako magnet a konečne som si svoj sen uskutočnila. A tak som si kúpila letenku, naplánovala trasu, zbalila veci, zamávala a vyletela v ústrety naozajstnému dobrodružstvu!

Nový Zéland, Hobitín – unikátny pohľad pod pokrievku filmov zo Stredozeme – VIDEO
Publikované: 13.2.2018
Filmové trilógie Pán prsteňov a Hobit, ktoré sa obe natáčali na Novom Zélande, prilákali do tejto krajiny obrovské množstvo návštevníkov. Mnoho ľudí priletí len preto, aby videli miesta z jednotlivých scén vo filmoch. To najznámejšie je určite Hobitín, do ktorého vás teraz vezmeme na krátku exkurziu.

Nový Zéland II: Prílet do Aucklandu
Publikované: 11.4.2012
Po päťhodinovej jazde autobusom prichádzame na viedenské letisko Schwechat, kde máme cca ďalších 5 hodín do odletu. Let z Viedne do švajčiarskeho Zürichu bol v porovnaní s ďalšími dvoma letmi pomerne rýchly a bezproblémový.

Nový Zéland XI: Milford Sound trek II
Publikované: 13.6.2012
Noc strávená v chate nebola, aspoň pre mňa, vôbec príjemná. Jednak tu lietalo niekoľko zablúdených "Sandflyes" a jednak v spálni stále niekto chrápal. To sa asi dalo očakávať, keďže bolo všetkých 40 ľudí rozdelených len do dvoch miestností.

Nový Zéland VII: NP Abela Tasmana I.
Publikované: 16.5.2012
Trajekt doplával do malého mestečka Picton, odkiaľ sme mali rezervovaný autobus spoločnosti InterCity v rámci nášho „Travel Pass“ do Nelsonu. Tu sme potom mali približne hodinu na ďalší a pre dnešok posledný prestup na autobus, ktorý nás mal doviesť na začiatok Pobrežnej cesty v NP Abela Tasmana – do Marahau.

Nový Zéland III: Rotorua
Publikované: 18.4.2012
Našou prvou zastávkou po Aucklande bolo podľa plánu mesto Rotorua predstavujúce oblasť geotermálnej aktivity a centrum maorskej kultúry. Do Rotorua sme autobusom spoločnosti InterCity prišli okolo poludnia (cesta z Aucklandu trvala cca 4 hodiny) a už pri príjazde na nás v plnej sile doľahlo jeho magické kúzlo.

Nový Zéland VIII.: NP Abela Tasmana II.
Publikované: 23.5.2012
Naše túžobné očakávanie lepšieho počasia sa vyplnilo. Prebudili sme sa do krásneho slnečného rána – človek by ani nepovedal, že predchádzajúci deň tu bola celodenná prietrž mračien. Boli sme moc radi, pretože sme dnes mali v pláne vyraziť na 3 denný trek – Pobrežnú cestu Abela Tasmana.

Nový Zéland X: Milford Sound trek I
Publikované: 6.6.2012
Ráno sme sa zobudili do daždivého dňa. Pretože sme mali tento deň vyhradený na presun z ľadovca Fox do Queenstownu v južnej časti Južného ostrova, boli sme nútení pobaliť si všetky veci.

Nový Zéland VI: Wellington
Publikované: 9.5.2012
Do Novozélandskej metropoly Wellington sme dorazili navečer. Mali sme tu dohodnutý nocľah u jedného Angličana z Couchsurfingu. Volal sa Mark a na Novom Zélande žije už asi 6 rokov. Býval v južnej časti mesta zvanej Kilbirnie, z centra mesta bolo nutné použiť autobus, ktorý išiel približne pol hodiny.

Nový Zéland IX.: Punakaiki + NP Westland Tai Poutini
Publikované: 30.5.2012
Aquataxi nás doviezol späť na začiatok treku, kde sme prestúpili na autobus smer Nelson. Tu sme mali v pláne prespať v jednom z miestnych hostelov a dokúpiť potraviny na našu ďalšiu cestu. Nelson, ktorý je známy svojim ovocinárstvom, vinárstvom a hlavne pivovarníctvom, predstavuje počas hlavnej turistickej sezóny jedno z najživších miest NZ.

Nový Zéland IV: Waiotapu, Taupo
Publikované: 25.4.2012
Druhý deň ráno sme mali namierené do ďalšej termálnej oblasti zvanej Waiotapu ležiacej asi 27 km južne od Rotorua. Náš pôvodný plán bol taký, že z Rotorua pôjdeme ďalej už len stopom a autobusy budeme využívať skôr výnimočne.

Nový Zéland V: NP Tongariro
Publikované: 2.5.2012
Naše očakávanie pekného počasia sa nám vyplnilo. Z jedného z miestnych hostelov v Taupo, kde sme strávili poslednú noc, bol nádherný výhľad na zasnežené vrcholky sopiek týčiacich sa nad jazerom Taupo v Národnom parku (NP) Tongariro.

Nový Zéland XII.: Queenstown a odlet domov
Publikované: 20.6.2012
Posledný deň nášho výletu pred odletom do Aucklandu bol vyhradený prehliadke mesta Queenstown. Mesto so svojimi 23 000 obyvateľmi má skvelú polohu - leží v esovitom prehnutí jazera Wakatipu medzi prudko sa zdvíhajúcimi horami.

Súvisiaca fotogaléria

Nový Zéland – za prácou aj za prírodou
Nový Zéland sa nachádza na južnej pologuli, ročné obdobia sú teda presne obrátene. To znamená, že...

Súvisiace video

Nový Zéland – severný ostrov
Civilizovanejšou časťou Nového Zélandu je severný ostrov. Cestovateľov z celého sveta sem láka ne...

Hravá zima

1. cena redakcie:
Zimný balíček od eshopu Tatrica.sk
2. cena redakcie:
Vstupenky na vybrané predstavenie v STARS auditorium (súťaž prebieha na FB)

1.3.2024
Nádherný klenot cisárskeho dedičstva, zámok Schloss Hof otvára svoju veľkolepú hlavnú sezónu 9. marca 2024. Jedinečný komplex budov s luxusne zariadenými zámockými komnatami, barokovými záhradami a rozsiahlym statkom na ploche takmer 70 hektárov, tvorí umelecký celok a pozýva na nezabudnuteľnú cestu časom.
Klub slovenských turistov, Fakulta informatiky РEVŠ a OZ Karpaty Vás pozývajú na 38. ročník medzinárodného stretnutia expedičných turistov a netradičných cestovateľov EXPEDÍCIE 2024.
13.2.2024
Pozývame vás na 3 dni plné inšpirácie so 48 cestovateľskými prezentáciami a diskusiami, ktoré sa uskutočnia od 1. do 3. marca 2024 v bratislavskom Dome kultúry Ružinov.