www.infoglobe.sk » Nemecko: predĺžený víkend I. - zoo Norimberg

Nemecko: predĺžený víkend I. - zoo Norimberg

Publikované: 22.12.2013
Dostala sa mi do rúk ponuka na pobyt v Rakúsku – hotel Fürstenhof, kúsok od nemeckých hraníc. Hotel je perfektne umiestnený, a to ako pre letnú, tak aj pre zimnú sezónu. V zime je to lyžiarska oblasť Reutte a v lete skvelá príležitosť navštíviť nádherné zámky v okolí. Z Čech ideme cez Nemecko smer Rakúsko.

Vyrážame o siedmej hodine ráno, pred sebou máme cca 500 km, check in je od 14-tej hodiny. Rada fotím avšak zvieratá ešte „neviem“ tak dobre. Napadlo ma, že by sme mohli navštíviť niektorú zo zoologických záhrad v Nemecku, ktoré máme po ceste. Voľba je jasná, vyhráva Norimberg, miestna zoo sľubuje okrem iného i delfinárium.

zoo Norimberg

Zo začiatku je pomerne silná hmla. Cesta po diaľnici na Rozvadov nie je úplne najpríjemnejšia, premávka je dosť hustá. Po nevyhnutnom doplnení nádrže a zakúpení rakúskej diaľničnej známky pokračujeme do Nemecka. Konečne vykukuje slniečko. Chvíľu po desiatej sme na mieste. Vyčasilo sa, a tak je pred vchodom pomerne dlhý rad a pani v pokladni očividne nestíha. Konečne, vstupné pre dospelého je 13,50 € za osobu. Ešte mapku a môžeme vyraziť.

Zoologická záhrada bola založená v roku 1912 a údajne patrí k 35 najkrajším krajinným zoo v Európe. Žije tu okolo 300 druhov zvierat, ako som vyčítala z propagačných materiálov. Lákadlom je určite delfinárium, pokiaľ viem, ďalšie „najbližšie delfinárium“ v Európe je až v Španielsku. Delfíny sú veľmi milé tvory, pohľad na ne mi vždy urobí radosť. Predstavenie pre divákov sa koná trikrát týždenne. V zime je samozrejme prestávka, sezóna začína okolo 25. marca. My sme dorazili skôr, takže „bez vystúpenia“, mali sme aspoň príležitosť užiť si kŕmenie delfínov. Pre mňa úžasná príležitosť urobiť si nejaké snímky.

delfináriumdelfinárium

Zoologická záhrada bola vybudovaná v peknom lesoparku. Hneď za vchodom sa môžete tešiť na žirafy a pštrosy, je tu množstvo rybníkov pre brodivé vtáky, delfinárium je tiež neďaleko od vchodu. Inak v zoo môžete pozorovať hrochy, soby, divoké kone, ľadového medveďa i zvláštnu rasu medveďa čierneho, a tiež moje obľúbené mačkovité šelmy: leva, tigra, geparda, či rysa snežného.

zoo Norimberg

Značenie bohužiaľ nie je tak skvelé, takže sa trochu strácame a musíme sa vracať späť, aby sme neminuli naše „hlavné body záujmu“. Nádherný gepard sa vyhrieva na slnku. Oči má privreté, bez veľkej aktivity. Snažím sa mu dohovoriť, prajem si, aby zdvihol hlavu, máličko ju otočil a pozrel na mňa. Chvíľu to trvá, až konečne... Školácka chyba fotografa, len čo sa gepard zahľadel, nemôžem fotiť – memory car is full! Proste som si nepripravila fototechniku, takže pamäťová karta je plná! Než to všetko napravím, je po akcii, gepard spokojne zaspáva a ja nič nemám!

Čo sa dá robiť, ide sa ďalej k výbehu levov a hlavne sa teším na tigra - môjho favorita. Krásne počasie mačkovité šelmy náležite využívajú, takže lev a levica sa nepokryte váľajú uprostred výbehu a absolútne nereagujú na záujem turistov. Tiger však nesklamal, prechádza sa okolo nás a občas i mohutne zareve. Konečne úspech a úžasný zážitok.

Je načase pokračovať do miesta ubytovania, ktorým je veľmi pekný hotel Fürstenhof v mestečku Holz, ale to až v druhej časti.

Text a foto: Magdaléna Radostová

Nemecko: Ostrov Lindau na Bodamskom jazere
Publikované: 6.7.2022
Uzučké uličky s drevenými trámami v objatí červených, modrých aj žltých stavieb talianskeho charakteru. Fialové kvety, ktoré zdobia múry ako práve padajúci dážď, panoráma alpských velikánov a zasnežených vrcholkov s nezábudkovým bodamským brehom. Osviežujúca zmrzlina, lúče zapadajúceho slnka a tíško vychádzajúci mesiac v splne nad obzorom.

Nemecko, Kostnica – moderné mesto na Bodamskom jazere
Publikované: 29.9.2016
Múr so životnými snami, odvážna socha so ženskými vnadami, Husov kameň, uličky s talianskou náturou a plavby loďou okolo nemeckého, švajčiarskeho a rakúskeho pobrežia.

Nemecko: Königssee, kostol St. Bartholomeja a vodopád Röthbach
Publikované: 7.7.2021
V spoznávaní Bavorska budeme pokračovať aj dnes. Našu púť začneme na brehu prírodného jazera Königssee, kde nastúpime na loďku a budeme si vychutnávať plavbu po zrkadliacej sa hladine, ktorú obklopuje národný park Berchtesgaden.

Nemecko, Norimberg – za praclíkmi a históriou
Publikované: 12.10.2023
Norimberg sa nachádza neďaleko západnej hranice Českej republiky (necelé 3 hodiny cesty z Prahy) a je jedným z najmalebnejších miest Bavorska. Návštevník sa tu môže ponoriť do dávnej histórie, konieckoncov prvé písomné zmienky o meste pochádzajú už z 11. storočia, ale aj do tej nedávnej, veď práve v Norimbergu sa konali prvé ríšske stranícke zjazdy NSDAP a Bavorsko bolo ohniskom tretej ríše.

Nemecko, Heilbronn – víno na rieke Neckar
Publikované: 28.9.2022
Začína obdobie vinárskej kultúry. Svetlé aj tmavé hrozná sa pnú na kríkoch v nemeckom mestečku Heilbronn. Jesenné dni tak lákajú k ochutnaniu prvého Rieslingu (Rizling rýnsky) z tohtoročného zberu. Bude víno sladké alebo trpké?

Nemecko: predĺžený víkend II. - zámky Ľudovíta II.
Publikované: 30.12.2013
Prehliadku norimberskej zoo máme za sebou, aj počasie nám celkom prialo, a tak pokračujeme do cieľa - alpského hotela v meste Holz v Rakúsku.

Nemecko: Günzburg - Legoland
Publikované: 19.1.2014
LEGOLAND Günzburg sa nachádza v Nemecku, a to medzi Mníchovom a Stuttgartom. Rozkladá sa na ploche 17,6 hektára. Cesta autom z Prahy je dlhá 470 km a trvá asi 4 až 5 hodín (celá po diaľnici). Dlhú cestu sme neoľutovali, pretože v Legolande sme sa dostali do úplne iného sveta a domov sme sa vracali plní zážitkov.

Nemecko: Regensburg - výlet do stredoveku
Publikované: 31.1.2014
Toto 150tisícové mesto sa nachádza v neďalekej nemeckej spolkovej krajine Bavorsko. Z Prahy sa do Regensburgu, ktorého historický slovenský názov je Rezno a po česky sa mu hovorí Řezno dostanete za približne dve hodiny jazdy autom.

Nemecko: Kolín nad Rýnom – kolínske pamiatky
Publikované: 5.10.2022
Prastaré mesto, ktoré je dnes najväčším mestom Severného Porýnia-Vestfálska, začínalo pôvodne ako oppidum germánskeho kmeňa Ubiov. V priebehu prvého storočia nášho letopočtu, počas územnej expanzie rímskej ríše sa osada stala súčasťou rímskej provincie Germania Inferior, dostala tiež nové latinské meno Colonia, a tak sa stala hlavným mestom tejto provincie.

Nemecko: Saské Švajčiarsko - cestou do Haagu
Publikované: 11.4.2014
Nedávno som sa vydal na výlet do Haagu, mesta, ktoré ste mohli čiastočne spoznať v jednom z našich minulých článkov. Cesta z Česka vedie cez nemeckých susedov a ja som si zvolil variant smerom na Drážďany cez Saské Švajčiarsko.

Nemecko: Berlín - kaviarne a hipster
Publikované: 22.12.2014
Berlín sa stal za posledných niekoľko rokov umeleckým centrom Európy a miestom, kde vyrástla (a stále rastie) veľmi silná alternatívna kultúra. Jeho "turistickú" stránku som už poznal, rozhodol som sa preto pozrieť sa aj do miest, kam bežný turista nechodí. Do miest, ktorá majú "šťavu" a kde sa stále niečo zaujímavé deje.

Nemecko, ostrov Poel – divoká a neupravená krása pobrežia Baltu
Publikované: 15.6.2022
Meklenbursko-Predné Pomoransko je šiestou najväčšou spolkovou krajinou Nemecka. Na jej severnom cípe ležia ostrovy Rujána a Usedom s kŕdľami fotografujúcich turistov. Baltským tajomstvom stále zostáva ostrov Poel.

Nemecko: Eichstätt -  historické mesto na rieke Altmühl
Publikované: 30.10.2013
Eichstätt je historické mesto na rieke Altmühl približne v strede Bavorska. Obklopujú ho kopce prírodného parku Altmühltal a vládne tam úplný pokoj a pohodová atmosféra. Možno to bude tým, že je akoby odrezané od okolitého sveta. Leží totiž mimo hlavnej železničnej trate, z rýchliku treba vždy vystúpiť na zastávke uprostred ničoho a do mesta sa doviezť „osobákom“.

Nemecko: Fascinujúce Sasko
Publikované: 5.3.2012
Sasko je územie s bohatou históriou, s prekrásnymi mestami, drahocennými zbierkami v múzeách, či vychýrenými kultúrnymi podnikmi. Kultúrne bohatstvo Slobodného štátu Sasko, jedného zo 16 spolkových krajín Nemecka, nesie status jednotky v oblasti cestovného ruchu.

Súvisiaca fotogaléria

Nemecko: Bavorsko – krajina jazier, majestátnych hôr a pamiatok
Na juhu resp. juhovýchode Nemecka sa rozprestiera územne najväčší štát spolkovej krajiny – Bavors...

Nemecko: Zoo Norimberg
Zoologická záhrada v Norimbergu priťahuje predovšetkým vďaka svojmu delfináriu s otvoreným vonkaj...

Nemecko - Sasko, Drážďany: staronové mesto
Drážďany sú v poslednej dobe pre Čechov stále vyhľadávanejšou destináciou. Druhé najväčšie mesto ...

V tejto chvíli nie je žiadna súťaž aktívna. Predchádzajúce súťaže nájdete v našom archíve súťaží.

9.4.2024
Krásy Slovenska, Trenčín región a KST Dubnica nad Váhom vás pozývajú na 59. stretnutie čitateľov časopisu Krásy Slovenska, ktoré sa uskutoční tradične poslednú májovú sobotu, tentokrát na Vršatských bradlách.
Objavte najkrajšie turistické miesta s trilógiou kníh Turistické Slovensko. Trojica knižných sprievodcov pozýva spoznávať prírodné zákutia, krásne scenérie, výhľady a inšpiruje pri plánovaní výletov. Vydanie unikátnej trilógie môžete teraz podporiť priamo na StartLabe.