www.infoglobe.sk » Holandsko, Rotterdam – Brána do Európy

Holandsko, Rotterdam – Brána do Európy

Publikované: 8.5.2013
Nádherné holandské mesto Rotterdam nás chytilo za srdce. Snúbi sa v ňom obrovské priemyselné centrum s nádhernou mestskou zeleňou a nespočetným množstvom atrakcii pre domácich obyvateľov ale aj návštevníkov, ktorí sem prichádzajú zo všetkých kútov sveta.

My sme v Rotterdame strávili jeden nezabudnuteľný víkend. Ako alternatívu dopravy sme si zvolili, nie práve najrozumnejšie, cestu autobusom. Bol to síce najlacnejší variant, no kvalita cestovania za tých pár ušetrených eur isto nestála. Poobede sme vycestovali z Bratislavy do Brna, kde sme mali prestúpiť na autobus smerujúci priamo do Rotterdamu. Prvé nemilé prekvapenie nás postretlo hneď pri prestupe. Ukradli nám časť batožiny. Dodnes nevieme, či nás okradli ešte počas nastupovania na bratislavskej stanici, alebo až v Brne, kým sme stihli vystúpiť. No v každom prípade, jedna taška nám v batožinovom priestore chýbala. Kým sme so šoférom stihli vypísať formuláre o jej zmiznutí, takmer nám ušiel spoj, na ktorý sme mali prestúpiť. Našťastie sme mali dobré cestovné poistenie, a tak nám značnú časť našej ujmy po príchode na Slovensko bez problémov vyplatili. No nervy to boli aj tak. Cesta z Brna už prebiehala relatívne pokojne. Cestovali sme neuveriteľných 19 hodín. Našťastie zmiznutie batožiny a dosť nepohodlné sedenie v autobuse boli jediné negatívne prvky tohto skvelého víkendu.

panoráma Rotterdamu

Ráno nás kamarát, u ktorého sme sa ubytovali,  čakal na stanici, a tak sa víkend v tomto úžasnom meste mohol začať. Asi bude vhodné povedať si na úvod aspoň zopár základných informácií o Rotterdame.

Prístav, zeleň a všadeprítomná pohoda

všadeprítomné bicykleRotterdam leží na pobreží Severného mora a je druhým najväčším mestom Holandska. Žije tu okolo 600-tisíc obyvateľov. Nachádza sa tu najväčší námorný prístav v Európe, ktorému sa hovorí aj „Brána do Európy“. Dlho to bol aj najvyťaženejší prístav na svete, no v nedávnej minulosti ho predstihol prístav v Šanghaji. Keďže naša cesta do Rotteradamu bola v prvom rade návšteva kamaráta, aj program prehliadky mesta sme si podľa toho prispôsobili. Nesnažili sme sa za víkend stihnúť vidieť všetky zaujímavosti a pamiatky mesta, skôr sme sa prechádzali po meste, dlho do noci sa rozprávali a nasávali všadeprítomnú pohodu a úžasnú atmosféru, ktorá z mesta vyžarovala. K jednému z najkrajších zážitkov patrila plavba vyhliadkovou loďou. Okrem krásnych pohľadov na naozaj obdivuhodnú architektúru mesta sme počas nej nahliadli aj do obrovského rotterdamského prístavu. Napriek tomu, že Rotterdam je významné priemyselné centrum, človeka prekvapí, koľko zelene je všade navôkol. Najekologickejším a naozaj hojne využívaným dopravným prostriedkom nielen v Rotterdame, ale celkovo v Holandsku, je bicykel. Ľudia na ňom chodia nielen do práce, ale tiež večer do krčmičiek, či na návštevu ku známym. Mala som pocit, že sa na bicykli už narodili. A aj cesty boli tomuto druhu dopravy dokonale prispôsobené.

plavba výletnou loďouplavba výletnou loďou

prístav v Rotterdame

Euromast – mesto ako na dlani

Podobne ako väčšina turistov, ani my sme si nemohli nechať ujsť návštevu vyhliadkovej 185 metrov vysokej veže Euromast. Počasie nám prialo, a tak sme z jej vyhliadkovej plošiny mali Rotterdam ako na dlani.

Euromastvýhľad z Euromast-uRotterdam

Ďalšie zaujímavosti mesta

veterné mlyny v RotterdameNemali sme vytýčený žiaden cieľ, no aj tam sme počas prechádzok narazili na množstvo zaujímavostí. Počnúc úchvatnou modernou architektúrou, cez nádherné parky až po prekrásne veterné mlyny, ktoré sú pre Holandsko typické. K veľmi zaujímavým atrakciám mesta patrí napríklad komplex kockatých budov postavených na hrane – Kubushuizen, ktoré môžete vidieť aj na fotografii. Jeden z týchto domov je neobývaný a prístupný pre verejnosť. Toto samozrejme nie je ani zďaleka všetko, čo vie mesto ponúknuť. Nachádza sa tu mnoho múzeí, galérií a samozrejme skvelé reštaurácie a krčmičky, ktoré by ste pri návšteve Rotterdamu taktiež nemali len tak obísť, ale navštíviť. Rotterdam je nielen krásne, ale aj čisté mesto, ktoré rozhodne stojí za návštevu. Fotografie z našich jesenných prechádzok po Rotterdame nájdete TU.

Kubushuizen

Text a foto: O. Maňáková

Vložiť nový príspevok

Holandsko: Maastricht – skrytý poklad juhu
Publikované: 25.9.2021
Poďme sa pozrieť na samotný juh Holandska. V jeho výbežku, ktorý sa nachádza medzi Belgickom a Nemeckom leží mesto Maastricht. Zo všetkých známejších miest krajiny si práve Maastricht zachoval svoju pravú historickú tvár. Už po pár minútach strávených v meste zistíte, že mesto dýcha históriou. Zachovalo sa tam najviac historických pamiatok a budov. Poďme sa teda spoločne pozrieť, kam sa oplatí zájsť.

Holandsko: Den Bosch – Mesto (nielen) umelca Hieronyma Boscha
Publikované: 1.5.2023
Malé, celkom nenápadné mestečko nachádzajúce sa v časti Severné Brabantsko nie je len rodné mesto svetoznámeho umelca Hieronyma Boscha. Vo svojom pestrom repertoári ponúk má širokú škálu rôznych miest a zážitkov, ktoré denne ponúka svojim nadšeným návštevníkom.

Holandsko: Kinderdijk – dedinka veterných mlynov
Publikované: 11.9.2021
Keď sa povie Holandsko, každý si predstaví veterné mlyny. Sú symbolom tejto prosperujúcej krajiny už dlhý čas. Boli vystavané za účelom odčerpávania vody a vysušovania oblastí položených nižšie ako je hladina mora. Nájdete ich takmer na celkom území Holandska, väčšinou pri dedinách. Existuje však pár miest, kde môžete zazrieť viac ako jeden či dva.

Holandsko: záhrada Keukenhof - kráľovstvo miliónov kvetín - VIDEO
Publikované: 18.4.2022
Jedno z najväčších turistických lákadiel Európy, druhá najväčšia kvetinová záhrada na svete, najvoňavejšie miesto, ktoré som kedy navštívil, a hlavne zážitok na celý život - vitajte v nádhernej záhrade Keukenhof, ktorú nájdete niekoľko desiatok kilometrov juhozápadne od holandského hlavného mesta.

Holandsko: Utrecht - mesto s úsmevom
Publikované: 14.7.2014
Do Holandska sa postupne zamilovávam stále viac a viac. Pri mojej tretej návšteve tejto krajiny v apríli 2014 mi asi najviac učaroval Utrecht, svojho času najvýznamnejšie holandské mesto juhozápadne od Amsterdamu. S počtom obyvateľov, ľahko presahujúcim 300 tisíc, sa dokonale hodí do skupiny miest, ktoré nie sú ani príliš malé, ale zároveň ani príliš veľké.

Holandsko: Zaanse Schans - jedinečný skanzen veterných mlynov
Publikované: 20.3.2013
Kde bolo, tam bolo, bola raz jedna čarovná krajina. Krajina, kde vietor a vánok mali svoje trvalé bydlisko. A v tejto krajine sa nachádzal jedinečný skanzen veterných mlynov – Zaanse Schans.

Holandsko: Utrecht – Amsterdam v menšom
Publikované: 22.1.2017
Najslávnejšie mesto Holandska je všetkým známe. Amsterdam je hlavným turistickým mestom, preto sa častokrát stane, že je tak trochu preplnený. Aj napriek tomu, že je tam toho veľa čo môžete vidieť, mnohí preferujú menej známe mestá práve kvôli zvýšenému náporu turistov. Ak k nim patríte aj vy, máme pre vás veľmi príjemnú alternatívu, kam sa pozrieť.

Holandsko, Rotterdam – moderná metropola v strede sveta – VIDEO
Publikované: 27.9.2016
Erazmova univerzita, najväčší prístav v Európe aj mesto, ktoré bolo treba po 2. svetovej vojne vybudovať doslova od nuly, vďaka čomu v ňom dostalo mnoho významných architektov voľnú ruku pre svoju kreativitu. Rotterdam sa ani zďaleka nepodobá ostatným holandským mestám a aj v rámci Európy asi žiadne podobné nenájdete.

Holandsko: Amsterdam - raj pre lenivých cestovateľov IV.
Publikované: 9.6.2014
Ráno vstávame o niečo skôr, niekedy medzi ôsmou a deviatou, potrebujeme sa totiž dostať do centra mesta pred tým, než nám prestane platiť lístok z predchádzajúceho dňa. Balíme všetky svoje veci a po dlhých raňajkách a krátkom rozlúčení s Jellom odchádzame k hlavnej stanici. Na programe je opäť káva, a tak sa usadzujeme do pohodlných kresielok pod kvitnúcimi stromami na brehu jedného z kanálov.

Holandsko: Amsterdam - raj pre lenivých cestovateľov III.
Publikované: 2.6.2014
Za mnou sediaci chlapík sa začína dostávať do „raušu“ (opojenie z drog alebo alkoholu). Síce nechápem z čoho, v autobuse vypil iba tretinkové pivo, ale príjemné to nie je. Chvíľu obťažuje Aňu, ktorá sedí vedľa neho, tej našťastie ponúkne výmenu miesta veľmi robustná srdečná černoška.

Holandsko: Haag – cesta k stanici
Publikované: 23.5.2014
Už je tomu niekoľko týždňov, čo sme boli spoločne naposled v Haagu. Dnes sa do tohoto mesta vrátime na poslednú prechádzku.

Holandsko: Haag - najznámejšie haagske pamiatky
Publikované: 7.3.2014
Tretie najväčšie mesto Holandska nájdete na brehu Severného mora.

Čína: pohľadom novinára XXII: Kráľovná alebo ľahká deva?
Publikované: 13.10.2012
Sme v Šanghaji, metropole opradenej stovkami „naj“, teda aj v najväčšom čínskom meste. Jedno „naj“ mu ale určite chýba – to historické. Šanghaj má na rozdiel od mnohých iných čínskych miest pomerne krátku históriu, po stredoveku tu nie je ani pamiatky. Rybárska dedina sa na brehu rieky Huangpu zrodila až v 11. storočí a na vážnosti začala získavať až o šesť storočí neskôr.

Súvisiaca fotogaléria

Holandsko: Jesenná prechádzka Rotterdamom
Rotterdam leží na pobreží Severného mora a je druhým najväčším mestom Holandska. Žije tu okolo 60...

V tejto chvíli nie je žiadna súťaž aktívna. Predchádzajúce súťaže nájdete v našom archíve súťaží.

27.3.2024
Portál Infoglobe vám s láskou a prianím všetkého najlepšieho želá tie najkrajšie veľkonočné dni.
Nech vám Veľká noc prinesie veľa radosti, šťastia, zdravia, pokoja i splnených cestovateľských túžob.
1.3.2024
Nádherný klenot cisárskeho dedičstva, zámok Schloss Hof otvára svoju veľkolepú hlavnú sezónu 9. marca 2024. Jedinečný komplex budov s luxusne zariadenými zámockými komnatami, barokovými záhradami a rozsiahlym statkom na ploche takmer 70 hektárov, tvorí umelecký celok a pozýva na nezabudnuteľnú cestu časom.