www.infoglobe.sk » SR: Vysoké Tatry – predĺžený víkend plný dobrodružstva IV.

SR: Vysoké Tatry – predĺžený víkend plný dobrodružstva IV.

Publikované: 9.6.2011
V poslednej časti nášho rozprávania o nezabudnuteľnom predĺženom víkende vo Vysokých Tatrách sa zameriame na jeden z mnohých adrenalínových športov, ktorý má aj u nás čoraz viacej priaznivcov. Powerkiting je športová aktivita, pri ktorej sa využíva sila vetra a jazdec je pomocou ťažného šarkana (kite-u) posúvaný smerom dopredu či už na bugine, mountainboarde, snowboarde, lyžiach alebo korčuliach.

Lomnický štít zo Skalnatého plesaKeďže s priateľom milujeme výzvy a radi si vyskúšame niečo nové, zdalo sa mi spojenie romantického pobytu na Lomnickom štíte s adrenalínovým zážitkom v podobe oboznámenia sa s pre nás novým športom ako ideálny darček.

Po pomerne náročnej prechádzke miestami veľmi zľadovateným terénom zo Štrbského na Popradské pleso a späť sme si dožičili hodinový odpočinok. Mrholenie utíchlo, a tak sme si mysleli, že nám v nových zážitkoch už nič nestojí v ceste. No mýlili sme sa. Nárazový vietor bol chvíľami veľmi prudký, čo mohlo byť pre nováčikov, ako sme my, naozaj nebezpečné. Náš domáci, u ktorého sme boli posledné dve noci tohto výletu ubytovaní, bol zároveň aj náš inštruktor. Rozhodol sa, že nás aj tak odvezie na lúku za dedinou, kde na mieste uvidíme, či by sme to mohli vyskúšať aj my, chata na Popradskom plesealebo nám aspoň sám ako skúsený jazdec predvedie, čo všetko by sme sa mohli nabudúce naučiť. Zobral so sebou viacero typov kitov. Najmenší pripomínal detského šarkana a najväčší sa veľmi ponášal na paraglidingové krídlo, na ktorom sme si už v minulosti zopárkrát s priateľom sami zalietali. Okrem toho do auta nasúkal ešte rozloženú buginu a lyže na jazdenie po tráve.

Kiteboarding – naše prvé pokusy

prvé pokusy - oboznámenie sa so šarkanomKaždý, kto má rád výzvy, skvelú zábavu a nebojí sa okúsiť niečo nové, by mal kiteboarding rozhodne vyskúšať. Už aj u nás funguje viacero škôl či rôznych súkromných inštruktorov, ktorí vás radi a pod odborným dohľadom do tohto na Slovensku ešte pomerne mladého športu zasvätia. prvé pokusy - konečne ho mám dlhšie vo vzduchuNám síce počasie nevyšlo presne podľa našich predstáv, a tak sme sa nakoniec na bugine či lyžiach na trávu ani nepreviezli, ale prvé oboznámenie sa s kitom aj tak rozhodne stálo za to. Na lúkach za podtatranskou obcou Batizovce sú podmienky pre začínajúcich kiterov naozaj ideálne. Obrovský otvorený priestor je pre začiatočníkov nevyhnutný. Ďalším dôležitým predpokladom pri zvládnutí základov tohto športu je mierny vánok. Keďže nám dul pomerne silný nárazový vietor, začal náš inštruktor po príchode na miesto s vysvetľovaním základných teoretických informácií, ktoré by mal ovládať každý, kto si chce powerkiting vyskúšať. jazda na buginePotom sme spoločne rozbalili najmenšieho šarkana. Skutočne išlo skôr o šarkana ako o powerkitingové krídlo, ale na zvládnutie základov pri tak silnom vetre to bolo pre nás asi jediné možné riešenie. Aj tak sme sa nasmiali viac ako dosť. Zo začiatku si šarkan s nami doslova robil, čo chcel. No po chvíli sa nám ho podarilo skrotiť. Kým sme sa viac menej pohrávali s malým žltým šarkanom, náš inštruktor nám zatiaľ predviedol jazdu na bugine a na lyžiach na tráve. Keďže aj vietor pomaly utíchal a zmenil sa iba na mierny vánok, inštruktor sa rozhodol, že predsa len prejdeme na ozajstný kite. Veľký modrý klzák sa veľmi ponášal na paraglidingové krídlo, avšak šnúry boli omnoho dlhšie a ovládanie podstatne jednoduchšie. Keďže mňa už ruky po zápasení s malým šarkanom nechceli moc poslúchať, dohodli sme sa, že ovládanie veľkého si vyskúša len môj priateľ. lyžovanie na tráve pomocou kite-uNasúkal sa do všetkých chráničov, ktoré inštruktor so sebou doniesol, od prilby až po chrániče kolien. Ono sa to nezdá, ale keď sa do kitu oprie vietor, ten získa naozaj nepredstaviteľnú silu a môže vás celkom slušne povláčiť po zemi, preto sú chrániče nevyhnutné.  Na naše prekvapenie bolo ovládanie veľkého komorového kitu pomerne jednoduché. Po niekoľkých nevydarených pokusoch už nebol problém udržať kite hore vo vzduchu a manévrovať s ním podľa vlastného želania. aj väčší kite sa podarilo skrotiťNapriek tomu, že bol priateľ veľmi šikovný, k jazdeniu na bugine či lyžiach na trávu sa nakoniec nedostal. Čas veľmi pokročil, vonku sa zozimilo a aj my sme začali pociťovať veľkú únavu. Spoločne sme všetko pobalili, naskladali sme to do auta a unavení, ale šťastní, sme sa dotrmácali nazad do penziónu. Tu sme si pripravili rýchlu večeru, dali sme si bleskovú sprchu a aj napriek únave sme vyrazili do už včera otestovanej miestnej krčmy. Keďže nás ráno čakala pomerne dlhá cesta nazad do Bratislavy, nezdržali sme sa tu dlho. Dali sme si len nejaké to pivko, zahrali si biliard a pred spaním sme sa ešte prešli po dedine, aby sme sa nadýchali čerstvého podhorského vzduchu, nech sa nám lepšie zaspáva. Spánok nás prepadol okamžite po ľahnutí do postele. Ráno sme sa už len rozlúčili s domácimi, tu musím podotknúť , že sme boli nadmieru spokojný ako s ubytovaním , tak aj s kurzom powerkitingu, a prisľúbili sme, že sa určite niekedy na jeseň zastavíme na dlhšie. Kiteboarding nás veľmi láka a tento náš oboznamovací rýchlokurz nás len uistil v tom, že sme zase narazili na ďalší krásny a myslím, že aj dostupný šport, ktorý si určite ešte niekedy poriadne užijeme.

Text a foto: O. Kubáčková

Vložiť nový príspevok

Vysoké Tatry: všetky tváre prírody
Publikované: 16.12.2009
Krása i bolesť, taký je terajší obraz najvyšších slovenských hôr. Víchrica, ktorá sa prehnala nad Tatrami, vryla do známej horskej krajiny na desaťročia nezmazateľný odkaz.

Vysoké Tatry: Výstup na Veľkú Svišťovku
Publikované: 17.2.2014
Aj keď je zima v plnom prúdu a prívaly snehu lákajú skôr k obutiu lyžiarok než turistických topánok, je pomaly na čase naplánovať výlety na letnú sezónu. Kto sa chystá do Vysokých Tatier, môže vystúpiť napríklad na jeden z najvýchodnejších štítov pohoria, na Veľkú Svišťovku (2037 m n. m.).

SR: Vysoké Tatry – zabudnuté Bystré sedlo
Publikované: 9.2.2014
Len máloktoré miesto vo Vysokých Tatrách stojí tak stranou pozornosti bežného návštevníka hôr ako práve Bystré sedlo (2314 m n. m.). Snáď preto, že na trase nie je žiadna chata, ktorá by ponúkala akékoľvek osvieženie počas celodennej túry, alebo preto, že cesta nedobýva žiaden vrchol, stretáme tu iba minimum turistov. O to viac si však pobyt v srdci nedotknutej tatranskej prírody vychutnáme.

SR: Pieniny – Rafting na Dunajci
Publikované: 18.7.2013
Rafting je adrenalínový vodný šport na divokej vode, kde sa dvoj- až šesť-členná posádka plaví na gumových nafukovacích člnoch. Aj na Slovensku si tento šport získal množstvo priaznivcov a každým rokom sa k ním pridávajú ďalší.

SR, Štrbské pleso: ľadovcová pýcha Slovákov – VIDEO
Publikované: 11.12.2012
Na Štrbskom plese bol snáď každý správny Čechoslovák. Toto, prírodou prísne vymedzené miestečko vo Vysokých Tatrách, je pýchou Slovákov. Nevyžaduje si od turistov žiadnu fyzickú zdatnosť. Aj keď chladné, je útulné a otvorené všetkým, ktorí ho prídu navštíviť.

Popradské Pleso: Spomienka na obete hôr
Publikované: 26.10.2011
Blíži sa Sviatok všetkých svätých a pri tejto príležitosti sa pod hojne navštevovaným tatranským vrchom Ostrva (1984 m) v sobotu 28. októbra uskutoční tradičná spomienka na všetkých tých, ktorí zahynuli v horách.

Vysoké Tatry: Najnavštevovanejšie miesta
Publikované: 23.7.2011
Združenie cestovného ruchu Vysoké Tatry uskutočnilo medzi turistami anketu s cieľom zistiť, ktoré z tatranských lokalít sú medzi ich návštevníkmi najobľúbenejšie.

Aero-moto víkend v Poprade
Publikované: 23.6.2011
Už tento víkend sa pri príležitosti otvárania hlavnej letnej sezóny uskutoční pod končiarmi Vysokých Tatier zaujímavá akcia pod názvom Aero-moto víkend v Poprade.

Cez víkend sa na Štrbskom plese otvára sezóna člnkovania
Publikované: 15.6.2011
Štrbské pleso s jedinečnou panorámou tatranských končiarov patrí k najnavštevovanejším turistickým cieľom návštevníkov Vysokých Tatier. Dýchať čerstvý horský vzduch a obdivovať nádherné okolie druhého najväčšieho jazera na slovenskej strane Tatier je možné aj počas romantickej plavby loďkou.

Deň detí vo Vysokých Tatrách
Publikované: 3.6.2011
Medzinárodný deň detí sa každoročne oslavuje 1.júna v mnohých krajinách sveta. Keďže tento rok vyšiel sviatok na stredu, viaceré podujatia venované deťom sa uskutočnia až počas nasledujúceho víkendu, aby sa ho spolu so svojimi ratolesťami mohli zúčastniť aj pracujúci rodičia.

SR: Vysoké Tatry – predĺžený víkend plný dobrodružstva III.
Publikované: 2.6.2011
Vysoké Tatry svojou krásnou prírodou a sviežim horským vzduchom každoročne prilákajú mnoho turistov. Napriek nedávnej silnej víchrici, ktorá opäť polámala veľa stromov, majú Tatry stále svoje neopakovateľné čaro. Navštevujú ich tiež ľudia s rôznymi zdravotnými problémami. Základnou liečebnou metódou je klimatoterapia (pobyt pacientov na čerstvom vzduchu), ktorá zvykne byť dopĺňaná rehabilitáciou.

SR: Vysoké Tatry – predĺžený víkend plný dobrodružstva II.
Publikované: 26.5.2011
Lomnický štít sa dlho považoval za najvyšší vrch najmenších veľhôr sveta – Vysokých Tatier. Dnes už ale vieme, že najvyšším je Gerlachovský štít (2655 m n. m.). Lomnický štít (2634 m n. m.) však patrí k najkrajším tatranským štítom a vďaka lanovke, ktorá vás sem pohodlne vyvezie, je obľúbeným cieľom výletov aj pre menej zdatných turistov, rodiny s deťmi či ľudí s obmedzenou schopnosťou pohybu.

SR: Vysoké Tatry – predĺžený víkend plný dobrodružstva I.
Publikované: 19.5.2011
Ešte koncom minulého roka som sa s kamarátom dohodla, že tohtoročný Valentín prichystáme našim polovičkám neopakovateľný zážitok v podobe predĺženého víkendu vo Vysokých Tatrách. Nemal to však byť obyčajný pobyt v horách, plný namáhavej turistiky a prepotenej bielizne od potu, ale naopak romantický víkend bohatý na zážitky, krásne výhľady a so závanom dobrodružstva.

SR, Vysoké Tatry: romantický výlet vlakom
Publikované: 5.1.2015
Vo Vysokých Tatrách som sa zastavil na dva dni cestou z Košíc a východného Slovenska. Mal som šťastie - podarilo sa mi totiž chytiť jedny z najkrajších jesenných dní, a aj keď slnko svietilo vždy len dopoludnia, celkovo mi počasie veľmi prialo. Nepršalo, nesnežilo, nebola zima a ani príliš horúco. Do hôr ideálne.

Súvisiaca fotogaléria

SR: Vysoké Tatry - zimný šat
Naše malé veľhory ponúkajú nevšedný vizuálny zážitok po celý rok, no azda najzaujímavejší práve v...

SR: Tatranský fotomaratón 2011
Prvý tatranský fotomaratón sa úspešne uskutočnil v sobotu, 1.10.2011. Podujatie otvoril primátor ...

Zorbing: bezpečný adrenalínový zážitok pre každého
Zorbing patrí k najbezpečnejším a zároveň najdostupnejším adrenalínovým atrakciám a môže si ho vy...

SR: Vysoké Tatry – Lomnický štít
Lomnický štít (2634 m n. m.) bol dlho považovaný za najvyšší zo všetkých tatranských štítov. Dnes...

SR: Vysoké Tatry - Zo Štrbského na Popradské pleso
Tatry sú krásne v každom ročnom období. Napriek tomu, že počas našej prechádzky zo Štrbského na P...

Vysoké Tatry z balónu
Nebezpečnou výzvou bolo pre česko-slovenských vzduchoplavcov zdolanie Vysokých Tatier. Po trojroč...

Vysoké Tatry: hory, ktoré vás uchvátia
Fotografie boli vytvorené na jeseň v roku 2009. Vtedy bolo tesne po konci letnej sezóny a počasie...

SR: Pohorie Vysoké Tatry
Vysoké Tatry sú jednou z najkrajších a turistami vyhľadávaných oblastí cestovného ruchu v Slovens...

Súvisiace video

SR: Vysoké Tatry - ničivý rok 2004
Podívajte sa s nami ako vyzerali Vysoké Tatry po ničivej víchrici, ktorá sa v roku 2004 prehnala ...

V tejto chvíli nie je žiadna súťaž aktívna. Predchádzajúce súťaže nájdete v našom archíve súťaží.

9.4.2024
Krásy Slovenska, Trenčín región a KST Dubnica nad Váhom vás pozývajú na 59. stretnutie čitateľov časopisu Krásy Slovenska, ktoré sa uskutoční tradične poslednú májovú sobotu, tentokrát na Vršatských bradlách.
Objavte najkrajšie turistické miesta s trilógiou kníh Turistické Slovensko. Trojica knižných sprievodcov pozýva spoznávať prírodné zákutia, krásne scenérie, výhľady a inšpiruje pri plánovaní výletov. Vydanie unikátnej trilógie môžete teraz podporiť priamo na StartLabe.