www.infoglobe.sk » Nový Zéland X: Milford Sound trek I

Nový Zéland X: Milford Sound trek I

Publikované: 6.6.2012
Ráno sme sa zobudili do daždivého dňa. Pretože sme mali tento deň vyhradený na presun z ľadovca Fox do Queenstownu v južnej časti Južného ostrova, boli sme nútení pobaliť si všetky veci.

V kuchynke miestneho kempu som sa ešte ráno pokúšal aspoň čiastočne usušiť mokrú plachtu od stanu, no čas nás tlačil, a tak som stan zabalil mokrý. Na transfer sme využili náš "Travel Pass", ktorého platnosť sa nám touto cestou Thunder Creek Fallsskončila. Samotná cesta trvala zhruba 8 hodín a ako vždy, aj teraz, sme robili pravidelné zastávky. Jednou z nich bol aj 28 metrov vysoký vodopád "Thunder Creek" nachádzajúci sa len pár minút pešej chôdze od hlavnej cesty v blízkosti priesmyku Haast Pass. Neskôr sme urobili ešte niekoľko zastávok pri jazerách Wanaka a Hawea, aby sme si mohli nafotiť divokú a ľudoprázdnu prírodu.

Po príjazde do Queenstownu, kde panovalo výrazne teplejšie a slnečnejšie počasie než na západnom pobreží, sme sa išli ubytovať do jedného z miestnych hostelov, ktorých je tu dostatok. Ako pozornosť podniku sme si zadarmo mohli v kuchynke vziať teplú polievku, čo nám po celodennom cestovaní prišlo náramne vhod. Všetky mokré veci vrátane stanu sme si dali sušiť a vyrazili sme do neďalekého supermarketu dokúpiť potraviny na najslávnejší trek celého NZ - Milford Sound, ktorý sme mali rezervovaný začínajúc nasledujúcim dňom.

Milford Sound Trek, ktorý sa štandardne chodí 4 dni a ktorého dĺžka je 53,5 km, patrí k najväčším turistickým atrakciám NZ. Pretože je o neho veľký záujem, je nutné si zaistiť veľmi včasnú online rezerváciu. Spať je totiž možné iba v chatách na to určených, ktorých maximálna kapacita je 40 osôb. Preto nie je žiadnym prekvapením, že už pol roka dopredu môžu byť miesta zabrané. Cena za jednu noc v každej chate činila cca 50 NZD na osobu a pokiaľ si k tomu človek pripočíta ešte dopravu loďou po jazere Te Anau na začiatku treku a obdobne na konci treku do dediny Milford Sound, vyjde celková suma na zhruba 270 NZD. Na druhej strane je veľkou výhodou fakt, že trek nie je preplnený turistami a na danom úseku je limitovaný 40 ľuďmi, čím sa "Department Of Conservation" (DOC) snaží o maximálnu ochranu životného prostredia.

Začiatok treku

Z Queenstownu k jazeru Te Anau, kde nás čakala loď, nás spolu s niekoľkými ďalšími cestovateľmi odviezla menšia dodávka, ktorú sme si už skôr rezervovali. V centre DOC sme si ešte stihli vyzdvihnúť lístky potvrdzujúce naše postele v chatách a po ďalšej asi 20 minútovej jazde sme dorazili k prístavisku. Mali sme nádherné slnečné počasie a pred nami sa otvorili fascinujúce výhľady na okolité hory, ktoré sa zdvíhali a odrážali od krištáľovo čistej a pokojnej hladiny jazera. Pre mňa osobne to bol doposiaľ najsilnejší zážitok z celého NZ. Plavba trvala niečo málo cez hodinu a celý ten čas som vydržal sledovať jedinečné prírodné krásy, o ktorých som doposiaľ iba snil.

jazero Te Anau

Loď nás bezpečne dopravila na začiatok treku - Glade Wharf - odkiaľ to bolo iba 1,5 hodiny chôdze k prvej chate "Clinton Hut". Preto nebol dôvod niekam sa ponáhľať a po vylodení sme si dopriali hodinovú relaxačnú pauzu na obed pri jazere. Tu sme hneď od prvých okamžikov na vlastnej koži poznali, o čom všetci sprievodcovia píšu. Okamžite sa okolo nás zleteli neskutočne otravné mušky zvané "Sandflyes", ktorých je tu naozaj extrémne veľa. V NP Abela Tasmana sme stretli jednu Češku, ktorá nám poradila a rovno aj ponúkla špeciálny repelent s obsahom citronely. Hneď sme ho teda vyskúšali, ale k nášmu sklamaniu nepôsobil dlhšie než 20 minút. Bolo teda nutné, buď sa pravidelne natierať, alebo byť stále v pohybe (počas chôdze mušky neobťažovali).

jazero Hawea

Po obede sme vyrazili smerom k chate. Zámerne sme všetkých nechali odísť, takže sme si pri pochode užívali krásnu ľudoprázdnu krajinu. Cesta väčšinou viedla pralesom, ale miestami aj po lúke alebo pozdĺž rieky Clinton. Voda tu bola panensky čistá, a tak som neodolal a išiel sa vykúpať. Dita toľko odvahy nemala a zostala len pri brehu. Po osviežujúcom kúpeli sme pokračovali a dorazili k chate DOC. Vybrali sme si lôžka a pretože bolo ešte dosť málo hodín, išli sme sa prejsť k neďalekej rieke, kde bola opäť možnosť vykúpať sa. Tentoraz však bolo toto miesto príznačne označené ako "Swimming holes" - rieka tu bola dostatočne hlboká a tvorila akýsi prírodný bazén.

rieka Clinton

Večer nás potom oficiálne privítal "ranger" chaty a urobil nám veľmi poučný a podrobný výklad o miestnej prírode vrátane názorných ukážok kvetín a všelijakých porastov, ktoré sa vyskytovali v blízkosti chaty. Neskôr večer sme si na plynových varičoch, ktoré boli umiestnené v spoločenskej miestnosti, uvarili večeru a spoznávali sme sa s "našimi" spolupútnikmi, s ktorými sme mali stráviť ďalšie 2 noci počas nášho treku.

Text / foto: Vojtěch Bližňák

Preklad: O. Maňáková

Vložiť nový príspevok

Nový Zéland I: Pred odletom
Publikované: 4.4.2012
Každý z nás má určitý životný sen, ktorý si buď splní, alebo o ňom len celý život sníva. Môj sen vždy bol aspoň raz v živote uzrieť raj na Zemi, ktorý je takmer nedotknutý ľudskou činnosťou - a tento raj sa nazýva Nový Zéland. Som rád, že patrím do tej skupiny ľudí, ktorí si svoj sen splnili, a to aj za cenu, že bolo nutné siahnuť hlbšie do peňaženky.

Nový Zéland: cestovanie po ostrove II.
Publikované: 1.6.2013
Práve mi napísal kapitán z lode Bay of Island, tak som sa musela poponáhľať a prejsť to do Wellingtonu, čo najrýchlejšie. Cestu som mala plánovanú na dva dni, ale za deň sa mi podarilo dostopovať až do Pictonu. Takže som bola u kapitána o deň skôr a ten ma zaviezol z juhu Severného ostrova až do Bay of Island, kde sme na motorovej lodi strávili príjemný týždeň.

Nový Zéland: cestovanie po ostrove I.
Publikované: 25.5.2013
Môj sen. Odjakživa som chcela ísť na Nový Zéland. Po všetky tie roky bol pre mňa ako magnet a konečne som si svoj sen uskutočnila. A tak som si kúpila letenku, naplánovala trasu, zbalila veci, zamávala a vyletela v ústrety naozajstnému dobrodružstvu!

Nový Zéland XII.: Queenstown a odlet domov
Publikované: 20.6.2012
Posledný deň nášho výletu pred odletom do Aucklandu bol vyhradený prehliadke mesta Queenstown. Mesto so svojimi 23 000 obyvateľmi má skvelú polohu - leží v esovitom prehnutí jazera Wakatipu medzi prudko sa zdvíhajúcimi horami.

Zemetrasenie je tam skoro každý deň. Cestovateľské kino sa zblízka pozrie na Nový Zéland
Publikované: 8.4.2022
Malá krajina, veľké zážitky! Či sa už radi kocháte ako usadení hobiti na úrodné zelené pláne, alebo vás láka dobrodružstvo v divokej prírode, táto ostrovná krajina uprostred oceánu ponúka obe možnosti. Zabaľte si zvedavosť a otázky, Cestovateľské kino vyrazí v utorok 19. apríla z KC Dunaj do bájnej Stredozeme!

Nový Zéland VI: Wellington
Publikované: 9.5.2012
Do Novozélandskej metropoly Wellington sme dorazili navečer. Mali sme tu dohodnutý nocľah u jedného Angličana z Couchsurfingu. Volal sa Mark a na Novom Zélande žije už asi 6 rokov. Býval v južnej časti mesta zvanej Kilbirnie, z centra mesta bolo nutné použiť autobus, ktorý išiel približne pol hodiny.

Nový Zéland IX.: Punakaiki + NP Westland Tai Poutini
Publikované: 30.5.2012
Aquataxi nás doviezol späť na začiatok treku, kde sme prestúpili na autobus smer Nelson. Tu sme mali v pláne prespať v jednom z miestnych hostelov a dokúpiť potraviny na našu ďalšiu cestu. Nelson, ktorý je známy svojim ovocinárstvom, vinárstvom a hlavne pivovarníctvom, predstavuje počas hlavnej turistickej sezóny jedno z najživších miest NZ.

Nový Zéland IV: Waiotapu, Taupo
Publikované: 25.4.2012
Druhý deň ráno sme mali namierené do ďalšej termálnej oblasti zvanej Waiotapu ležiacej asi 27 km južne od Rotorua. Náš pôvodný plán bol taký, že z Rotorua pôjdeme ďalej už len stopom a autobusy budeme využívať skôr výnimočne.

Nový Zéland VIII.: NP Abela Tasmana II.
Publikované: 23.5.2012
Naše túžobné očakávanie lepšieho počasia sa vyplnilo. Prebudili sme sa do krásneho slnečného rána – človek by ani nepovedal, že predchádzajúci deň tu bola celodenná prietrž mračien. Boli sme moc radi, pretože sme dnes mali v pláne vyraziť na 3 denný trek – Pobrežnú cestu Abela Tasmana.

Nový Zéland V: NP Tongariro
Publikované: 2.5.2012
Naše očakávanie pekného počasia sa nám vyplnilo. Z jedného z miestnych hostelov v Taupo, kde sme strávili poslednú noc, bol nádherný výhľad na zasnežené vrcholky sopiek týčiacich sa nad jazerom Taupo v Národnom parku (NP) Tongariro.

Nový Zéland III: Rotorua
Publikované: 18.4.2012
Našou prvou zastávkou po Aucklande bolo podľa plánu mesto Rotorua predstavujúce oblasť geotermálnej aktivity a centrum maorskej kultúry. Do Rotorua sme autobusom spoločnosti InterCity prišli okolo poludnia (cesta z Aucklandu trvala cca 4 hodiny) a už pri príjazde na nás v plnej sile doľahlo jeho magické kúzlo.

Nový Zéland VII: NP Abela Tasmana I.
Publikované: 16.5.2012
Trajekt doplával do malého mestečka Picton, odkiaľ sme mali rezervovaný autobus spoločnosti InterCity v rámci nášho „Travel Pass“ do Nelsonu. Tu sme potom mali približne hodinu na ďalší a pre dnešok posledný prestup na autobus, ktorý nás mal doviesť na začiatok Pobrežnej cesty v NP Abela Tasmana – do Marahau.

Nový Zéland II: Prílet do Aucklandu
Publikované: 11.4.2012
Po päťhodinovej jazde autobusom prichádzame na viedenské letisko Schwechat, kde máme cca ďalších 5 hodín do odletu. Let z Viedne do švajčiarskeho Zürichu bol v porovnaní s ďalšími dvoma letmi pomerne rýchly a bezproblémový.

Súvisiaca fotogaléria

Nový Zéland – za prácou aj za prírodou
Nový Zéland sa nachádza na južnej pologuli, ročné obdobia sú teda presne obrátene. To znamená, že...

Súvisiace video

Nový Zéland, Cape Kidnappers – tam kde hniezdia suly
Príjemné prechádzky, skalné útvary aj hlboké rokliny sa vám budú páčiť v každom ročnom období, al...

V tejto chvíli nie je žiadna súťaž aktívna. Predchádzajúce súťaže nájdete v našom archíve súťaží.

27.3.2024
Portál Infoglobe vám s láskou a prianím všetkého najlepšieho želá tie najkrajšie veľkonočné dni.
Nech vám Veľká noc prinesie veľa radosti, šťastia, zdravia, pokoja i splnených cestovateľských túžob.
1.3.2024
Nádherný klenot cisárskeho dedičstva, zámok Schloss Hof otvára svoju veľkolepú hlavnú sezónu 9. marca 2024. Jedinečný komplex budov s luxusne zariadenými zámockými komnatami, barokovými záhradami a rozsiahlym statkom na ploche takmer 70 hektárov, tvorí umelecký celok a pozýva na nezabudnuteľnú cestu časom.