www.infoglobe.sk » Nový Zéland II: Prílet do Aucklandu

Nový Zéland II: Prílet do Aucklandu

Publikované: 11.4.2012
Po päťhodinovej jazde autobusom prichádzame na viedenské letisko Schwechat, kde máme cca ďalších 5 hodín do odletu. Let z Viedne do švajčiarskeho Zürichu bol v porovnaní s ďalšími dvoma letmi pomerne rýchly a bezproblémový.

Z Zürichu sme odlietali s približne 40 minútovým meškaním a vzhľadom na to, že sme v Soule mali na ďalší prestup iba 50 minút (tzn. v túto chvíľu iba 10), nebol som si celkom istý, či nakoniec nebudeme nútení stráviť v Soule jednu noc navyše. Moje očakávanie sa však nepotvrdilo, namiesto toho sme zažili najrýchlejší transfer v živote. Po prílete nás okamžite naložil pracovník leteckej spoločnosti Korean Air do malého vozíku a bleskovou rýchlosťou nás dopravil na miesto, odkiaľ sme mali náš ďalší let smer Auckland. Lietadlo už čakalo iba na nás, takže sme nastúpili a pokračovali v letovom maratóne ďalej. Do Aucklandu sme prileteli 24. novembra o 8:30 ráno miestneho času. Celková doba letu z Viedne až do Aucklandu trvala takmer 24 hodín, takže niet divu, že sme boli obaja veľmi unavení. Batožinu nám v Soule pochopiteľne nestihli preložiť (s čím sme samozrejme počítali), no ako náhradu "škody" sme od leteckej spoločnosti dostali 60 dolárov. Aj keď sme so sebou nemali batožinu (prišla až na druhý deň), museli sme podstúpiť rozhovor, v ktorom bolo potrebné uviesť, čo na Nový Zéland privážame. Šťastím bolo, že sme mali nový stan a topánky pre istotu vyčistené. Cieľom všetkých podobných rozhovorov je chrániť čistotu prírody Nového Zélandu a nepriniesť sem žiadne potenciálne nebezpečné semená.

Z letiska sme mali namierené do centra mesta, kde sme mali dohovorený nocľah na dve noci cez Couchsurfing. Jedná sa o komunitu užívateľov z celého sveta, ktorí sú ochotní zadarmo ubytovať, previesť po meste, príp. poradiť ostatným cestovateľom. Spať sme mali u istého Fína menom Jane, ktorý tu pracuje ako post-doktorand v oblasti fyziky. Pretože pracoval z domu, zastihli sme ho na danej adrese aj v dopoludňajších hodinách, čo sa nám samozrejme hodilo.

Po spoločnom obede s Janeom sme už sami s Ditou vyrazili na prechádzku mestom. Auckland je veľmi moderné mesto a už na prvý pohľad na mňa nepôsobilo nijako príjemne. Aj keď sa nejedná o metropolu Nového Zélandu, Auckland je bez pochyby najväčším mestom - žije tu viac než 1 milión obyvateľov. Historické jadro tu úplne chýba, na druhej strane priaznivci adrenalínových aktivít si tu prídu na svoje. Z najvyššej budovy celej južnej pologule - Sky Tower (328 metrov) - sa je možné nechať spúšťať rýchlym tempom k zemi. My sme zvolili iba 40 sekundový výjazd výťahom do cca dvoch tretín výšky budovy, odkiaľ bol nádherný výhľad na celé mesto a široké okolie. Výťah aj časť podlahy boli presklené, čo vyvolávalo nie príliš isté dojmy pri našľapovaní.

Po vyhliadke na Sky Tower sme išli relaxovať do jedného z miestnych parkov, ktoré majú veľmi pekne udržiavané. Navečer sa Dita začala sťažovať, že ju po dlhom lete bolí noha a má podozrenie, či sa nejedná o trombózu. Pre istotu sme teda zašli do aucklandskej nemocnice, kde jej urobili niekoľko vyšetrení. Našťastie sa nejednalo o nič vážne, no aj tak doktori Dite odporučili, aby nasledujúce dni nohu príliš nezaťažovala.

Druhý deň som sa teda na prehliadku vydal sám, zatiaľ čo Dita odpočívala u Janeho. Prešiel som si Auckland Museum, ktoré je vybudované na zatrávnenom vrchu, a je súčasťou jedného z najstarších miestnych parkov Domain. V múzeu sa dá toho naozaj veľa vidieť - počínajúc históriou osídlenia, cez maorskú kultúru, prírodovedeckú časť zahŕňajúcu bohaté informácie o sopečnej a zemetrasnej činnosti, až po vojny Nového Zélandu.

Po prehliadke som zamieril k mólu trajektov Britomart, odkiaľ pravidelne každých 30 minút vyplávajú lode do neďalekého Davenportu, ktorý predstavuje predmestie na výbežku aucklandského polostrova Severný Breh (North Shore). Davenport je populárny vďaka dvom vulkanickým vrcholkom Mt. Victoria a North Head, ktoré kedysi slúžili ako maorské dedinské opevnenie zvané pa. Vyšiel som si iba na vrcholok Mt. Victoria, odkiaľ bol pomerne pekný pohľad na celé mesto. Pri ceste späť som sa ešte prešiel pozdĺž piesočných pláží, kde na moje potešenie nebolo ani mnoho turistov. Potom som sa preplavil späť do centra mesta a ponáhľal sa za Janeom a Ditou na spoločnú večeru. Po príjemne strávenom večeri sme rýchlo zaľahli, aby sme ďalší deň na cestu do Rotorui boli svieži a plní energie . Tu už začína naozajstný Nový Zéland, tak, ako sme si ho predstavovali.

Text/foto: Vojtěch Bližňák

Preklad: O. Maňáková

Nový Zéland I: Pred odletom
Publikované: 4.4.2012
Každý z nás má určitý životný sen, ktorý si buď splní, alebo o ňom len celý život sníva. Môj sen vždy bol aspoň raz v živote uzrieť raj na Zemi, ktorý je takmer nedotknutý ľudskou činnosťou - a tento raj sa nazýva Nový Zéland. Som rád, že patrím do tej skupiny ľudí, ktorí si svoj sen splnili, a to aj za cenu, že bolo nutné siahnuť hlbšie do peňaženky.

Nový Zéland, Cape Kidnappers – kde hniezdia suly – VIDEO
Publikované: 6.2.2018
Počuli ste niekedy o sulách? Modrookých morských vtákoch, ktoré sa vedia neuveriteľnou rýchlosťou strmhlav ponoriť do oceánu, aby si ulovili potravu? Mňa vždy v prírodopisných dokumentoch fascinovali a na novozélandskom myse Kidnappers, kde hniezdia, som mal možnosť pozorovať ich zblízka.

Nový Zéland, Coromandel Peninsula – VIDEO
Publikované: 30.1.2018
Len asi hodinu a pol cesty juhovýchodne od Aucklandu leží raj pre milovníkov prírody a podľa mňa jedno z najkrajších miest severného ostrova – Coromandel Peninsula. Polostrov je z veľkej časti pokrytý subtropickým dažďovým lesom a krásnymi horami. Poďme sa sem teraz spoločne vypraviť.

Auckland – metropola Nového Zélandu – VIDEO
Publikované: 23.1.2018
Pre väčšinu ľudí začína návšteva Nového Zélandu v najväčšom meste – Aucklande – na severnom ostrove. Aj keď Auckland nie je hlavné mesto, býva v ňom zhruba tretina všetkých obyvateľov tejto krajiny. Sústredí sa doň nielen veľká časť ekonomiky, ale tiež kultúry, umenia či gastronómie. Poďme sa spoločne v Aucklande krátko zastaviť, pretože by bola škoda vidieť pri cestovaní po Zélande z tohto mesta len jeho letisko.

Nový Zéland – severný ostrov – VIDEO
Publikované: 16.1.2018
Keď cestujete z Európy, patrí Nový Zéland medzi najvzdialenejšie miesta na svete, kam sa môžete dostať. Už pred dávnymi časmi sa oddelil od všetkých ostatných kontinentov a dnes leží osamotený asi 2 000 km od najbližšej Austrálie. V nasledujúcich týždňoch sa postupne pozrieme na mnoho zaujímavých miest celého Zélandu, začnime však s tým, že si predstavíme jeho menšiu a „civilizovanejšiu” časť – severný ostrov.

Nový Zéland: cestovanie po ostrove II.
Publikované: 1.6.2013
Práve mi napísal kapitán z lode Bay of Island, tak som sa musela poponáhľať a prejsť to do Wellingtonu, čo najrýchlejšie. Cestu som mala plánovanú na dva dni, ale za deň sa mi podarilo dostopovať až do Pictonu. Takže som bola u kapitána o deň skôr a ten ma zaviezol z juhu Severného ostrova až do Bay of Island, kde sme na motorovej lodi strávili príjemný týždeň.

Nový Zéland: cestovanie po ostrove I.
Publikované: 25.5.2013
Môj sen. Odjakživa som chcela ísť na Nový Zéland. Po všetky tie roky bol pre mňa ako magnet a konečne som si svoj sen uskutočnila. A tak som si kúpila letenku, naplánovala trasu, zbalila veci, zamávala a vyletela v ústrety naozajstnému dobrodružstvu!

Nový Zéland XII.: Queenstown a odlet domov
Publikované: 20.6.2012
Posledný deň nášho výletu pred odletom do Aucklandu bol vyhradený prehliadke mesta Queenstown. Mesto so svojimi 23 000 obyvateľmi má skvelú polohu - leží v esovitom prehnutí jazera Wakatipu medzi prudko sa zdvíhajúcimi horami.

Nový Zéland XI: Milford Sound trek II
Publikované: 13.6.2012
Noc strávená v chate nebola, aspoň pre mňa, vôbec príjemná. Jednak tu lietalo niekoľko zablúdených "Sandflyes" a jednak v spálni stále niekto chrápal. To sa asi dalo očakávať, keďže bolo všetkých 40 ľudí rozdelených len do dvoch miestností.

Nový Zéland X: Milford Sound trek I
Publikované: 6.6.2012
Ráno sme sa zobudili do daždivého dňa. Pretože sme mali tento deň vyhradený na presun z ľadovca Fox do Queenstownu v južnej časti Južného ostrova, boli sme nútení pobaliť si všetky veci.

Nový Zéland IX.: Punakaiki + NP Westland Tai Poutini
Publikované: 30.5.2012
Aquataxi nás doviezol späť na začiatok treku, kde sme prestúpili na autobus smer Nelson. Tu sme mali v pláne prespať v jednom z miestnych hostelov a dokúpiť potraviny na našu ďalšiu cestu. Nelson, ktorý je známy svojim ovocinárstvom, vinárstvom a hlavne pivovarníctvom, predstavuje počas hlavnej turistickej sezóny jedno z najživších miest NZ.

Nový Zéland VIII.: NP Abela Tasmana II.
Publikované: 23.5.2012
Naše túžobné očakávanie lepšieho počasia sa vyplnilo. Prebudili sme sa do krásneho slnečného rána – človek by ani nepovedal, že predchádzajúci deň tu bola celodenná prietrž mračien. Boli sme moc radi, pretože sme dnes mali v pláne vyraziť na 3 denný trek – Pobrežnú cestu Abela Tasmana.

Nový Zéland VII: NP Abela Tasmana I.
Publikované: 16.5.2012
Trajekt doplával do malého mestečka Picton, odkiaľ sme mali rezervovaný autobus spoločnosti InterCity v rámci nášho „Travel Pass“ do Nelsonu. Tu sme potom mali približne hodinu na ďalší a pre dnešok posledný prestup na autobus, ktorý nás mal doviesť na začiatok Pobrežnej cesty v NP Abela Tasmana – do Marahau.

Nový Zéland VI: Wellington
Publikované: 9.5.2012
Do Novozélandskej metropoly Wellington sme dorazili navečer. Mali sme tu dohodnutý nocľah u jedného Angličana z Couchsurfingu. Volal sa Mark a na Novom Zélande žije už asi 6 rokov. Býval v južnej časti mesta zvanej Kilbirnie, z centra mesta bolo nutné použiť autobus, ktorý išiel približne pol hodiny.

Nový Zéland V: NP Tongariro
Publikované: 2.5.2012
Naše očakávanie pekného počasia sa nám vyplnilo. Z jedného z miestnych hostelov v Taupo, kde sme strávili poslednú noc, bol nádherný výhľad na zasnežené vrcholky sopiek týčiacich sa nad jazerom Taupo v Národnom parku (NP) Tongariro.

Nový Zéland IV: Waiotapu, Taupo
Publikované: 25.4.2012
Druhý deň ráno sme mali namierené do ďalšej termálnej oblasti zvanej Waiotapu ležiacej asi 27 km južne od Rotorua. Náš pôvodný plán bol taký, že z Rotorua pôjdeme ďalej už len stopom a autobusy budeme využívať skôr výnimočne.

Nový Zéland III: Rotorua
Publikované: 18.4.2012
Našou prvou zastávkou po Aucklande bolo podľa plánu mesto Rotorua predstavujúce oblasť geotermálnej aktivity a centrum maorskej kultúry. Do Rotorua sme autobusom spoločnosti InterCity prišli okolo poludnia (cesta z Aucklandu trvala cca 4 hodiny) a už pri príjazde na nás v plnej sile doľahlo jeho magické kúzlo.

Zemetrasenie je tam skoro každý deň. Cestovateľské kino sa zblízka pozrie na Nový Zéland
Publikované: 8.4.2022
Malá krajina, veľké zážitky! Či sa už radi kocháte ako usadení hobiti na úrodné zelené pláne, alebo vás láka dobrodružstvo v divokej prírode, táto ostrovná krajina uprostred oceánu ponúka obe možnosti. Zabaľte si zvedavosť a otázky, Cestovateľské kino vyrazí v utorok 19. apríla z KC Dunaj do bájnej Stredozeme!

Súvisiaca fotogaléria

Nový Zéland – za prácou aj za prírodou
Nový Zéland sa nachádza na južnej pologuli, ročné obdobia sú teda presne obrátene. To znamená, že...

V tejto chvíli nie je žiadna súťaž aktívna. Predchádzajúce súťaže nájdete v našom archíve súťaží.

9.4.2024
Krásy Slovenska, Trenčín región a KST Dubnica nad Váhom vás pozývajú na 59. stretnutie čitateľov časopisu Krásy Slovenska, ktoré sa uskutoční tradične poslednú májovú sobotu, tentokrát na Vršatských bradlách.
Objavte najkrajšie turistické miesta s trilógiou kníh Turistické Slovensko. Trojica knižných sprievodcov pozýva spoznávať prírodné zákutia, krásne scenérie, výhľady a inšpiruje pri plánovaní výletov. Vydanie unikátnej trilógie môžete teraz podporiť priamo na StartLabe.