www.infoglobe.sk » Nový Zéland: cestovanie po ostrove I.

Nový Zéland: cestovanie po ostrove I.

Publikované: 25.5.2013
Môj sen. Odjakživa som chcela ísť na Nový Zéland. Po všetky tie roky bol pre mňa ako magnet a konečne som si svoj sen uskutočnila. A tak som si kúpila letenku, naplánovala trasu, zbalila veci, zamávala a vyletela v ústrety naozajstnému dobrodružstvu!

AucklandHneď v Aucklande v hosteli som si spomenula na Leonarda (poz. red. di Caprio) vo filme The Beach. Ľudia jazdia do exotických krajín a aj tak sa zaoberajú rovnakým nánosom civilizácie, pred ktorým sa snažili ujsť. Chodia do Mc Donald's, hodiny trávia na internete, prenajmú si auto, spia v obyčajnej posteli a keď prší, nechodia na túry.

A ja som ešte nerozkukaná vyrazila s jedným Holanďanom, zo začiatku pomerne sympaťákom, do info centra pre lístok na bus a objednať pár kempov na najbližšie dni. Ale to som ešte netušila, že bude ohŕňať nos nad stopovaním, že nebude chcieť prespať v stane, keď prší, aj keď som mu vysvetlila, že v stane neprší!

Našou prvou zastávkou boli jaskyne Waitomo caves s „Glow worms“, čo sú také chrobáčiky s visiacou pavučinkou, na ktorú chytajú hmyz a ešte navyše aj svetielkujú, aby ho nalákali. A čím sú hladnejšie, tým viac svetielkujú. Lenže vstupné bolo 50 dolárov, a tak sme šli na trek po okolí a na spiatočnej ceste som stopla sprievodcu, ktorý nás vzal do jaskýň zadarmo!

Waitomo Caves

A potom sme naplánovali cestu do NP Tongariro, kde bolo prvý deň polojasno, a ďalšie dni nasledovali prietrže mračien. Ale my sme sa nevzdali a vyrazili. Zbytočne sme si rezervovali tri noci, ale pretože sa peniaze nevracajú, zostali sme. Posledný deň išiel bus až o tretej popoludní a to sa mi vážne nechcelo čakať. Môjmu holandskému spoločníkovi sa ale stopom v daždi ísť nechcelo, tak som ho tam nechala a stopovala sama v žltom pršiplášti. Už o 14:30 som bola v rezervovanom hosteli vo Wellingtone, odkiaľ som sa vydala na prieskum s cieľom umiestniť svoj inzerát na prácu na lodi, pretože to by som ako bonus Nového Zélandu rada skúsila. Pri pobreží námorník práve opravoval jachtu, tak som sa s ním poradila, kam umiestniť inzerát! On na to, že „najlepšia“ bude nástenka pri Marina clube, a že tam za desať minút popláva, tak ak chvíľu počkám, zvezie ma. Paráda. Tak som stihla navštíviť ešte aj úžasné múzeum a večer o 9. hodine dorazil "bludný" Holanďan.

Abel TasmanAbel TasmanAbel Tasman

Ráno sme nasadli na ferry a plavili sa na južný ostrov smerom do NP Abel Tasman. Tu sme mali v pláne nezabudnuteľný coastal trek. Potom sme sa rozlúčili, a tak som ďalej sama pokračovala stopom. Ešte som bola zvedavá na severný výbežok Farewell Spit, ale od Collingwood tam už neviedla asfaltka, a to sa potom dosť zle stopuje. No aj tak som cestou stopla šoféra, ktorý obvykle stopárov neberie, ale povedal že: „you look safe“, tak som odpovedala, že on tiež! Celý deň sme sa prechádzali po pobreží, na piesočných dunách a okolo kolónie mrožov a uškatcov.

Farewell Spit

Bolo ráno, nový deň, a ja som sa vydala po západnom pobreží cez Westport, kde sa ku mne pridal jeden Slovák, čo videl moju poznámku na internete, že hľadám parťáka na cestovanie po Zélande, a tak sa mi ozval. Zastavili sme v krásnom kaňone, pri Palacinkových skalách, lagúnach a dvoch ľadovcoch, kde sme spali v lacnom kempe Department of conservation za 6 dolárov. Avšak bez sprchy alebo splachovacieho WC. Zato s krásnou kulisou zasnežených hôr obklopujúcich Mt. Cook.

Palacinkové skaly

Ďalší deň sme absolvovali prechádzku ku kolónii uškatcov a ďalej pokračovali na juh, medzi dve krásne obrovské jazerá. Po ceste sme nabrali stopára, Francúza - iron mana. Bol to veľmi zaujímavý cestovateľ. S ním sme zašli na hory obklopujúce tie jazerá, a potom sa vydali do Queenstown a do kempu v Glenorchy. Odtiaľ sme o šiestej ráno všetci traja vyrazili smer Milford Sound po tzv. Routhbourn trek. Štandardne by mala trasa trvať asi 4 dni a musela by sa, kvôli veľkej popularite, rezervovať rok dopredu, ale my sme si ju aj tak nenechali ujsť. Zvládli sme ju do polovice a späť za jediný deň, a to aj s menšou batožinou a jedlom i vybavením na celý deň.

jazerá Wanakakemp GlenorchyMilford Sound

Potom sme prešli do mesta Queenstown a neskôr sa ubytovali pri Moke lake, v ďalšom kempe Department of Conservation, kde sme strávili Vianoce! Nádhera!! A šup cez Te Anau do dedinkyMilford Sound, kde sme premokli na kosť, ale po ceste stihli vyfotiť desiatky vodopádov stekajúcich po horách a skalách lemujúcich cestu, ako obrovské žily prírody. Na mieste sme blikli najznámejší výhľad z prístavu a pokračovali ďalej.

Moke lake kemp

A ako ubiehal čas, nasledoval ešte Kempler trek za Te Anau a podobne ako pri predchádzajúcom, aj tento sme zvládli za jeden deň, pretože sme si ho dopredu nerezervovali. Na vrcholoch dokonca v noci nasnežilo a bola hrozná zima. K tomu všetkému sa ešte odpoludnia spustil lejak, a tak sme ušli smerom späť na sever za Queenstown, kde sme nocovali.

Pokračovanie v budúcej časti...

Kempler treck

Text/foto: Sylvie Halouzková

Preklad: O. Maňáková

Nový Zéland I: Pred odletom
Publikované: 4.4.2012
Každý z nás má určitý životný sen, ktorý si buď splní, alebo o ňom len celý život sníva. Môj sen vždy bol aspoň raz v živote uzrieť raj na Zemi, ktorý je takmer nedotknutý ľudskou činnosťou - a tento raj sa nazýva Nový Zéland. Som rád, že patrím do tej skupiny ľudí, ktorí si svoj sen splnili, a to aj za cenu, že bolo nutné siahnuť hlbšie do peňaženky.

Nový Zéland je veľmi rozmanitá krajina, v ktorej nájdete prakticky všetko, čo hľadáte
Publikované: 31.1.2020
Krajina dlhých oblakov aj bájna Stredozem! Na ostrovoch uprostred oceánu nás čaká nesmierne prírodné bohatstvo od gejzírov, búrlivých riek a vodopádov, cez jazerá a ľadovce až po majestátne hory, vulkány a skalné útvary.

Nový Zéland, Hobitín – unikátny pohľad pod pokrievku filmov zo Stredozeme – VIDEO
Publikované: 13.2.2018
Filmové trilógie Pán prsteňov a Hobit, ktoré sa obe natáčali na Novom Zélande, prilákali do tejto krajiny obrovské množstvo návštevníkov. Mnoho ľudí priletí len preto, aby videli miesta z jednotlivých scén vo filmoch. To najznámejšie je určite Hobitín, do ktorého vás teraz vezmeme na krátku exkurziu.

Nový Zéland – severný ostrov – VIDEO
Publikované: 16.1.2018
Keď cestujete z Európy, patrí Nový Zéland medzi najvzdialenejšie miesta na svete, kam sa môžete dostať. Už pred dávnymi časmi sa oddelil od všetkých ostatných kontinentov a dnes leží osamotený asi 2 000 km od najbližšej Austrálie. V nasledujúcich týždňoch sa postupne pozrieme na mnoho zaujímavých miest celého Zélandu, začnime však s tým, že si predstavíme jeho menšiu a „civilizovanejšiu” časť – severný ostrov.

Nový Zéland: cestovanie po ostrove II.
Publikované: 1.6.2013
Práve mi napísal kapitán z lode Bay of Island, tak som sa musela poponáhľať a prejsť to do Wellingtonu, čo najrýchlejšie. Cestu som mala plánovanú na dva dni, ale za deň sa mi podarilo dostopovať až do Pictonu. Takže som bola u kapitána o deň skôr a ten ma zaviezol z juhu Severného ostrova až do Bay of Island, kde sme na motorovej lodi strávili príjemný týždeň.

Cestovanie na vlastnú päsť je v móde
Publikované: 5.1.2023
Jedným z trendov posledných rokov je cestovanie na vlastnú päsť, ktoré má svoje výhody, a to slobodu, autenticitu, žiadne kompromisy, ale často aj poznávanie samého seba. Aké pravidlá sa oplatí dodržiavať pri „sólo“ cestovaní a ktoré krajiny sú stávkou na istotu, to vám prezradíme v nasledujúcich riadkoch.

Nový Zéland II: Prílet do Aucklandu
Publikované: 11.4.2012
Po päťhodinovej jazde autobusom prichádzame na viedenské letisko Schwechat, kde máme cca ďalších 5 hodín do odletu. Let z Viedne do švajčiarskeho Zürichu bol v porovnaní s ďalšími dvoma letmi pomerne rýchly a bezproblémový.

Nový Zéland XI: Milford Sound trek II
Publikované: 13.6.2012
Noc strávená v chate nebola, aspoň pre mňa, vôbec príjemná. Jednak tu lietalo niekoľko zablúdených "Sandflyes" a jednak v spálni stále niekto chrápal. To sa asi dalo očakávať, keďže bolo všetkých 40 ľudí rozdelených len do dvoch miestností.

Nový Zéland VII: NP Abela Tasmana I.
Publikované: 16.5.2012
Trajekt doplával do malého mestečka Picton, odkiaľ sme mali rezervovaný autobus spoločnosti InterCity v rámci nášho „Travel Pass“ do Nelsonu. Tu sme potom mali približne hodinu na ďalší a pre dnešok posledný prestup na autobus, ktorý nás mal doviesť na začiatok Pobrežnej cesty v NP Abela Tasmana – do Marahau.

Nový Zéland III: Rotorua
Publikované: 18.4.2012
Našou prvou zastávkou po Aucklande bolo podľa plánu mesto Rotorua predstavujúce oblasť geotermálnej aktivity a centrum maorskej kultúry. Do Rotorua sme autobusom spoločnosti InterCity prišli okolo poludnia (cesta z Aucklandu trvala cca 4 hodiny) a už pri príjazde na nás v plnej sile doľahlo jeho magické kúzlo.

Nový Zéland V: NP Tongariro
Publikované: 2.5.2012
Naše očakávanie pekného počasia sa nám vyplnilo. Z jedného z miestnych hostelov v Taupo, kde sme strávili poslednú noc, bol nádherný výhľad na zasnežené vrcholky sopiek týčiacich sa nad jazerom Taupo v Národnom parku (NP) Tongariro.

Nový Zéland XII.: Queenstown a odlet domov
Publikované: 20.6.2012
Posledný deň nášho výletu pred odletom do Aucklandu bol vyhradený prehliadke mesta Queenstown. Mesto so svojimi 23 000 obyvateľmi má skvelú polohu - leží v esovitom prehnutí jazera Wakatipu medzi prudko sa zdvíhajúcimi horami.

Nový Zéland VIII.: NP Abela Tasmana II.
Publikované: 23.5.2012
Naše túžobné očakávanie lepšieho počasia sa vyplnilo. Prebudili sme sa do krásneho slnečného rána – človek by ani nepovedal, že predchádzajúci deň tu bola celodenná prietrž mračien. Boli sme moc radi, pretože sme dnes mali v pláne vyraziť na 3 denný trek – Pobrežnú cestu Abela Tasmana.

Nový Zéland IV: Waiotapu, Taupo
Publikované: 25.4.2012
Druhý deň ráno sme mali namierené do ďalšej termálnej oblasti zvanej Waiotapu ležiacej asi 27 km južne od Rotorua. Náš pôvodný plán bol taký, že z Rotorua pôjdeme ďalej už len stopom a autobusy budeme využívať skôr výnimočne.

Nový Zéland IX.: Punakaiki + NP Westland Tai Poutini
Publikované: 30.5.2012
Aquataxi nás doviezol späť na začiatok treku, kde sme prestúpili na autobus smer Nelson. Tu sme mali v pláne prespať v jednom z miestnych hostelov a dokúpiť potraviny na našu ďalšiu cestu. Nelson, ktorý je známy svojim ovocinárstvom, vinárstvom a hlavne pivovarníctvom, predstavuje počas hlavnej turistickej sezóny jedno z najživších miest NZ.

Nový Zéland X: Milford Sound trek I
Publikované: 6.6.2012
Ráno sme sa zobudili do daždivého dňa. Pretože sme mali tento deň vyhradený na presun z ľadovca Fox do Queenstownu v južnej časti Južného ostrova, boli sme nútení pobaliť si všetky veci.

Nový Zéland VI: Wellington
Publikované: 9.5.2012
Do Novozélandskej metropoly Wellington sme dorazili navečer. Mali sme tu dohodnutý nocľah u jedného Angličana z Couchsurfingu. Volal sa Mark a na Novom Zélande žije už asi 6 rokov. Býval v južnej časti mesta zvanej Kilbirnie, z centra mesta bolo nutné použiť autobus, ktorý išiel približne pol hodiny.

Súvisiaca fotogaléria

Nový Zéland – za prácou aj za prírodou
Nový Zéland sa nachádza na južnej pologuli, ročné obdobia sú teda presne obrátene. To znamená, že...

Súvisiace video

Nový Zéland – severný ostrov
Civilizovanejšou časťou Nového Zélandu je severný ostrov. Cestovateľov z celého sveta sem láka ne...

V tejto chvíli nie je žiadna súťaž aktívna. Predchádzajúce súťaže nájdete v našom archíve súťaží.

9.4.2024
Krásy Slovenska, Trenčín región a KST Dubnica nad Váhom vás pozývajú na 59. stretnutie čitateľov časopisu Krásy Slovenska, ktoré sa uskutoční tradične poslednú májovú sobotu, tentokrát na Vršatských bradlách.
Objavte najkrajšie turistické miesta s trilógiou kníh Turistické Slovensko. Trojica knižných sprievodcov pozýva spoznávať prírodné zákutia, krásne scenérie, výhľady a inšpiruje pri plánovaní výletov. Vydanie unikátnej trilógie môžete teraz podporiť priamo na StartLabe.