www.infoglobe.sk » Kambodža: množstvo nových zážitkov

Kambodža: množstvo nových zážitkov

Publikované: 21.5.2016
V Číne sme sa s B. bez problémov dohovorili obaja, vo Vietname sa role sprievodcu ujal on, no keď sme sa rozhodli vypraviť ešte aj do Kambodže, zistili sme, že práve tá bude pre nás najexotickejšou navštívenou krajinou– skrátka preto, že ani jeden z nás nevie kambodžsky.

Kambodžské kráľovstvo susedí s Thajskom, Laosom a práve Vietnamom, odkiaľ sme prichádzali. Všetci nám tvrdili, že to bude hrozne jednoduché – keď vystúpime z autobusu, prestúpime na iný, ktorý nás dovezie k hraniciam. A tie skrátka prejdeme a potom už len nasadneme do autobusu smerom do hlavného mesta Phnompenh.

prechod do Bavetu

Po chvíli blúdenia sme ešte vo Vietname nakoniec trafili ten správny autobus, ktorý nás doviezol k hraniciam. Jednou z fascinujúcich vecí na Ázii je tá, že aj keď niekde čakáte niekoľko hodín, stále máte čo sledovať, takže vám nakoniec ani tak veľmi nevadí, že autobusy vôbec nerešpektujú jazdný poriadok (pokiaľ sa vám ho vôbec podarí niekde nájsť). A tak sme sa chvíľu rozhliadali, než sme preskúmali, čo a ako. Do pohraničného vietnamského mestečka Mộc Bài sme dorazili až k večeru. Keď sme prešli všetkými procedúrami a zaplatili za kambodžské vízum, ocitli sme sa v Bavete (na kambodžskej strane hranice).

obedná siesta

Bavet vraj nie je ničím zaujímavý. Možno okrem kasín, ktoré sem lákajú vietnamských hráčov. Inak je zdrojom príjmov práve jeho poloha na hraniciach. Niet teda divu, že autobus do Phnompenhu sme nemohli zohnať. Mohlo nás napadnúť, že ten posledný nám pred pár minútami odišiel (pretože nešiel tak celkom podľa plánu) a ďalší pôjde až ráno. Aspoň tak nám to vysvetlila Vietnamka, ktorá nás utešila lahodnými bagetami, keď sme unavene sedeli s ruksakmi pri ceste a zisťovali, na ktorý autobus to máme zamávať.

Šťastie nám však prialo s ubytovaním. To sme zohnali za pár korún. Hneď na druhý deň skoro ráno sme netrpezlivo podupávali pred jedným z hotelov, odkiaľ mal ísť náš autobus. A aj išiel. O niekoľko hodín sme už vchádzali do hlavného mesta.

stúpy

Phnompenh nás prekvapil. Nie však horúčavou, ale celkovým rázom mesta. Neboli sme zvyknutí na architektúru, na tamojšie jedlá, ani na to, že na ulici nerozumieme. Ako zbesilí sme sa začali fotiť prvý chrám so zlatými strechami, na ktorý sme narazili, ako aj budhistické stúpy – miesta, kde boli pochovaní mnísi.

jeden z mnohých chrámov

Náš hostel síce ležal trochu stranou od centra, no bol vedľa prekrásnej mešity. A pán domáci nám síce nedal ani plachtu namiesto periny, ale poradil nám, kam sa máme na druhý deň vydať.

A tak sme si dali smažené slíže s ananásom, odpočinuli si a hneď ráno vyrazili do kráľovského paláca.

GPS: (Bavet) 11°04'31.9"N 106°10'15.0"E

Text a foto: Hana Bašová

Preklad: O. Maňáková

Thajsko I.: Tropická krajina s úsmevom - VIDEO
Publikované: 20.5.2023
Nekonečné pláže s bielym koralovým pieskom, podmorský život hýriaci farbami, mnoho budhistických chrámov, horské scenérie vyrážajúce dych, neskutočné druhy exotického jedla aj rušný život hlavného mesta.

Kambodža – výlet cez hranice
Publikované: 25.2.2017
Než vyrazíme do Kambodže, zostaneme ešte chvíľku v Thajsku. Autobusom ideme na ostrov slonov Koh Chang. Cesta vraj trvá 5 hodín, ale zablúdili sme. Šofér tade zrejme často nejazdí, a tak išiel k inému prístavu. Nakoniec sa ale všetko vyriešilo a trajektom sme s kamarátkou dorazili na Lonely Beach.

Kambodža, Sihanoukville: odpočinok
Publikované: 6.5.2023
Po Siem Reape sme sa niekoľko dní prevážali na bicykli a aj keď sme si to odmietali priznať, pomaly sme začínali v nohách cítiť najazdené kilometre. Taktiež sa nenápadne blížila doba nášho odjazdu z Kambodže, a tak sme sa rozhodli pár dní trochu odpočívať. Vydali sme sa do prímorského mestečka Sihanoukville.

Kambodža, Angkor Thom: ranný Angkor Wat
Publikované: 29.4.2023
Keď nám okolo štvrtej hodiny ráno zazvonil budík, chvíľu trvalo, než sme si po predchádzajúcom náročnom dni uvedomili, kde to vlastne sme. Siem Reap, mestečko, ktoré sa vďaka chrámovému komplexu Angkor Wat a ďalším chrámom teší obrovskej návštevnosti, ešte spalo, keď sme nasadali na požičané bicykle a vyrážali už takmer popamäti za našim ďalším dobrodružstvom.

Kambodža, Angkor Thom: nočnou džungľou na bicykli
Publikované: 22.4.2023
Do celého komplexu Angkor Watu si môžete kúpiť vstupenky s rôznou dobou platnosti. My sme sa rozhodli pre trojdenné, pretože sme si chceli v pokoji užiť návštevu jednotlivých chrámov. Prvé dva dni sme strávili prehliadaním okolitý chrámov a samotný Angkor Wat sme si „šetrili“ na záverečný deň.

Kambodža, Angkor Wat: džungľou na bicykli
Publikované: 15.4.2023
Pri návšteve Kambodže je takmer nemysliteľné vynechať zo zoznamu cieľov Angkor Wat, preslávený chrám, ktorý sa stal symbolom krajiny a je vyobrazený aj na štátnej vlajke.

Kambodža, Phnom Pénh: Vražedné polia
Publikované: 11.6.2016
Vražedné polia, známejšie možno pod anglickým označením „Killing Fields“ (Choeung Ek), sú ďalším miestom, ktoré je už navždy spojené s obdobím krutovlády Červených Kmérov – na čele s generálom Pol Potom v rokoch 1975–1979.

Kambodža, Phnom Pénh: smutná kapitola dejín
Publikované: 4.6.2016
Našou prvou navštívenou pamiatkou v hlavnom meste bol kráľovský palác. Privítal nás blýskavými strechami, striebornou podlahou a davmi veselých turistov z Kambodže aj zo zahraničia. Náš ďalší výlet už ale v znamení radosti nebol – čakalo na nás Múzeum genocídy a Vražedné polia neďaleko za mestom.

Kambodža, Phnom Pénh: porozprávame sa s kráľom po česky?
Publikované: 28.5.2016
Hlavné mesto Kambodže leží na sútoku troch riek – Tonlé Sap, Bassac a Mekong. Má iba niečo vyše milióna obyvateľov a nenachádzajú sa tam takmer žiadne vyššie stavby, takže nepôsobí dojmom veľkomesta.

Vietnam, Da Lat – mesto ako stvorené na medové týždne – VIDEO
Publikované: 3.5.2016
Na to, ako veľmi nemám rád cesty autobusom, by som si tú medzi Nha Trangom a Da Latom pokojne hneď zopakoval. Dvestotisícové mesto Da Lat – najobľúbenejšie miesto vietnamských medových týždňov – totiž leží v Centrálnej vysočine v nadmorskej výške okolo 1 500 metrov. Cesta z pobrežia tak ponúka nespočetné množstvo nádherných výhľadov. A ešte omnoho lepšie než autobusom je cestovať na motorke…

Vietnam, Hanoj: pátranie po tajomnej korytnačke
Publikované: 16.4.2016
Do Hanoja (vietnamsky Hà Nội) sme sa dostali opäť vlakom. Na stanici nás už čakali kamaráti a so všetkou pohostinnosťou nás na motorkách odviezli k sebe. Hanoj ​​bol založený na začiatku 11. storočia s názvom Thăng Long čiže Mesto vzlietajúceho draka. Podľa legendy tu totiž vraj vtedajší cisár uvidel vzlietať draka a rozhodol sa na tom mieste založiť mesto.

Laos II.: Luang Prabang - UNESCO skvost v údolí Mekongu – VIDEO
Publikované: 4.11.2023
Bývalé hlavné mesto Laosu sa zapíše do srdca každého, kto sa v ňom zastaví. Stretáva sa v ňom tisícročná história krajiny s francúzskym kolonializmom, vďaka čomu má mesto skutočne nezabudnuteľnú atmosféru.

Laos I.: Zabudnutá krajina tisícich hôr - VIDEO
Publikované: 28.10.2023
Juhovýchodná Ázia je čím ďalej populárnejšia. Thajsko, Vietnam, Filipíny, Kambodža... Na Laos sa ale často zabúda. Pritom ponúka viac, než si vôbec môžete predstaviť. A to aj napriek tomu, že na neho Američania v 70. rokoch nasypali viac bômb, než spadlo na Nemecko za 2. svetovej vojny.

Thajsko II.: ostrov Ko Lanta – VIDEO
Publikované: 27.5.2023
Ostrov Ko Lanta je ideálne miesto na pokojný odpočinok a užívanie si pohodovej tropickej atmosféry južného Thajska. Okúzlia vás poloprázdne pláže, bungalovy a malé penzióny roztrúsené po kokosových hájoch, ospalé bary a reštaurácie, výborné možnosti pre potápanie aj rozsiahly národný park v hornatom strede ostrova. Z letiska v Krabi sem pritom autobusom dôjdete za necelé tri hodiny.

Kambodža, Koh Rong Sanloem – nedotknutý ostrovný raj
Publikované: 13.5.2023
Premýšľate kam sa ísť ohriať? Máte radi miesta, ktoré nie sú skazené masovou turistikou? Alebo snáď túžite spoznať exotickú krajinu? Koh Rong Sanloem je tým pravým rajom. Koh Rong Samloem by mohol byť prirovnávaný k ostrovom Thajska pred tridsiatimi rokmi, kedy ešte mnohé z nich neboli objavené turistami. Pokojný ostrov bez ciest a automobilov.

Thajsko: Horská cyklistika v Chiang Mai
Publikované: 16.9.2015
Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že Thajsko ponúka predovšetkým nádherné a svetoznáme pláže a rezorty. V skutočnosti toho ale ponúka omnoho viac.

Vietnam, Hanoj: múzeá i mauzóleum
Publikované: 23.4.2016
Po úvodnom zoznámení sa s Hanojom sme mali v pláne veľa ďalších miest, ktoré skrátka nemožno v hlavnom meste Vietnamu obísť. Hneď prvým z nich bolo Ho Či Minovo mauzóleum (Lăng Chủ tịch Hồ Chí Minh).

Vietnam, Ho Či Minovo Mesto: mladé veľkomesto
Publikované: 5.3.2016
Saigon (Ho Či Minovo Mesto) je často nazývané ekonomickým srdcom Vietnamu, ale týmto tvrdením by sme mu mohli nevedomky ukrivdiť. Jeho história samozrejme nie je ani zďaleka tak bohatá ako história dnešného hlavného mesta – Hanoja (Hà Nội), ale rozhodne má svoje neodolateľné kúzlo.

Vietnam, Ho Či Minovo Mesto: motorky a pršiplášte
Publikované: 27.2.2016
Vždy, keď začínam mať pocit, že už o tamtom či onom konečne trochu viem, stane sa niečo, čo ma presvedčí, že sa mám ešte čo učiť. Rok v Číne som strávila štúdiom a cestovaním. Trochu namyslene som začínala mať pocit, že už ma Ázia nemôže nejak zásadne prekvapiť. Ešte šťastie, že som nenasadla na lietadlo späť do Čiech, ale na lietadlo do Vietnamu.

Súvisiaca fotogaléria

Kambodža – vitajte v krajine chrámov
Cestovanie je v posledných mesiacoch dosť komplikované, do niektorých destinácií skoro nemožné, a...

Laos – krajina Budhu, krásnych hôr a srdečných ľud
Laos je vnútrozemský štát ležiaci na polostrove Zadná India. Jeho susedmi sú Thajsko, Čína, Kambo...

Thajsko – z veľkomesta až na opustenú pláž
Thajské kráľovstvo čiže Thajsko leží v juhovýchodnej Ázii. Jeho susedmi sú Kambodža, Laos, Myanma...

Vietnam II.
V druhej fotogalérii z Vietnamu uvidíte fotky od delty rieky Mekong, z Ho Či Minovho mesta a obla...

Vietnam I.
Fotografie rušného hlavného mesta Hanoj, zalesnené horské krajiny Sapa a známe malebné oblasti Dr...

Súvisiace video

Vietnam: Da Lat – jar po celý rok
Poznáte vietnamské mesto, ktoré sa nazýva „mesto večnej jari“? Je to turistami a vietnamskými nov...

Vietnam: Saigon alebo Ho Či Minovo Mesto
Ak zavítate do hlavného mesta Vietnamu – Ho Či Minovho Mesta, budete ten zhon len neveriacky pozo...

Vietnam: na návšteve u ázijských tigrov
Do Vietnamu sa jazdí kvôli prírode a horám, panenským plážam, za svetovo presláveným jedlom, ale ...

Laos V.: Nong Khiaw – základňa dobrodruhov
Mestečko Nong Khiaw je rozdelené modrozelenou riekou, ktorá tvaruje okolitú krajinu. Strieda sa t...

Laos IV.: Vientiane – najospanejšie hlavné mesto v Ázii
Žiadne dopravné zápchy, žiadne nekonečné davy ľudí, ani záplava turistov – to je laoské hlavné me...

Laos III.: Vang Vieng – mesto divokých party a nádherných hôr
Vang Vieng alebo mesto nikdy nekončiacich party – i tak by sa dalo nazývať. Tým, ktorí ho už niek...

Laos II.: Luang Prabang - UNESCO skvost v údolí Mekongu
V bývalom hlavnom meste Laosu sa mieša tisícročná história krajiny s francúzskym kolonializmom, č...

Laos I.: Zabudnutá krajina tisícich hôr
Juhovýchodná Ázia je čím ďalej tým populárnejšia, ale na Laos sa často zabúda, čo je naozaj veľká...

Thajsko VII.: Chiang Mai: metropola s príchuťou kávy
Chiang Mai leží asi 700 km na sever od Bangkoku a tvorí prirodzené centrum severného Thajska. Z B...

Thajsko VI.: Čínska štvrť v Bangkoku
Všade vonia grilované mäso, morské plody, rezance a ryža na tisíc spôsobov a vy máte chuť ochutna...

Thajsko V.: Bangkok – rušná metropola s mnohými tvárami
Bangkok je hlavným mestom Thajska, ktoré patrí k najväčším metropolám v celej juhovýchodnej Ázii....

Thajsko IV.: Krabi – krátka zastávka po ceste k plážam
Sprievodcovia sa o centre provincie Krabi takmer nezmieňujú, pre väčšinu cestovateľov zrejme slúž...

Thajsko III.: Ao Nang – najobľúbenejšie miesto provincie Krabi
Letovisko Ao Nang je spoločne s Ko Phi Phi najobľúbenejšou časťou provincie Krabi. Ponúka nespoče...

Thajsko II.: Ko Lanta
Ostrov Ko Lanta je ideálnym miestom na pokojnú dovolenku v južnom Thajsku. Určite budete unesení ...

Thajsko I.: Tropická krajina s úsmevom
Thajské kráľovstvo alebo Thajsko leží na polostrove Zadnej Indie a z časti tiež na Malajzijskom p...

Jarné potulky prírodou

25. 4. – 30. 6. 2024
1. cena:
Fotokniha a turistická mapa od vydavateľstva CBS
2. cena:
Trilógia Turistické Slovensko od vydavateľstva Dajama
3. cena:
Darčeková kazeta s produktami Vincentka
1. cena redakcie:
Poukážka na nákup v e-shope Viatrek v hodnote 50€
2. cena redakcie:
Šperk od Zlatníctva MILI (OC DUBRAWA)
3. cena redakcie:
Cestovateľský balíček od portálu infoglobe

9.4.2024
Krásy Slovenska, Trenčín región a KST Dubnica nad Váhom vás pozývajú na 59. stretnutie čitateľov časopisu Krásy Slovenska, ktoré sa uskutoční tradične poslednú májovú sobotu, tentokrát na Vršatských bradlách.
Objavte najkrajšie turistické miesta s trilógiou kníh Turistické Slovensko. Trojica knižných sprievodcov pozýva spoznávať prírodné zákutia, krásne scenérie, výhľady a inšpiruje pri plánovaní výletov. Vydanie unikátnej trilógie môžete teraz podporiť priamo na StartLabe.